Your browser does not support JavaScript!
نماشا

کراس میانگین متحرک ( صلیب مرگ )

کراس میانگین متحرک ( صلیب مرگ )

کراس میانگین متحرک یک الگوی نمودار تکنیکال است که پتانسیل فروش  را نشان می دهد. زمانی که میانگین متحرک کوتاه مدت سهام از میانگین متحرک بلند مدت آن عبور کند، کراس میانگین متحرک روی نمودار ظاهر می شود. به طور معمول، متداول ترین میانگین متحرک مورد استفاده در این الگو، میانگین متحرک 50 روزه و 200 روزه است.

 

 

 


کلمات کلیدی

  • کراس میانگین متحرک یک الگوی نمودار فنی است که پتانسیل فروش عمده را نشان می دهد. ثابت شده است که  این الگو، می توانست پیش بینی کننده ای از برخی از شدیدترین بازارهای خرس در قرن گذشته از جمله 1929، 1938، 1974 و 2008 باشد.
  • کراس میانگین متحرک هنگامی روی نمودار ظاهر می شود که میانگین متحرک کوتاه مدت، معمولاً 50 روزه، از میانگین متحرک بلند مدت آن، معمولاً 200 روزه عبور کند.
  • کراس میانگین متحرک را می توان با صلیب مرگ نشان داد که نشان دهنده حرکت بازار خرسی است.

 

کراس مرگ.jpg

 

ثابت شده است که شاخص تقاطع مرگ پیش بینی کننده برخی از شدیدترین حرکات بازار خرس در قرن گذشته است: در 1929 ، 1938 ، 1974 و 2008. سرمایه گذارانی که در ابتدای این الگو از بازار سهام خارج شدند، از ضررهای بزرگی اجتناب کردند. ضررهای بزرگی که در دهه 1930 حتی به 90 درصد رسید. از آنجا که کراس میانگین متحرک یک شاخص بلندمدت است، برخلاف بسیاری از الگوهای نمودار کوتاه مدت مانند دوجی، برای سرمایه گذاران که نگران قفل شدن سودها هستند، قبل از شروع بازار جدید، اهمیت بیشتری دارد. افزایش حجم معمولاً با ظاهر شدن صلیب مرگ همراه است.

مفهوم کراس میانگین متحرک 

کراس میانگین متحرک زمانی اتفاق می افتد که میانگین متحرک کوتاه مدت (معمولاً SMA 50 ) از میانگین متحرک بلند مدت اصلی (معمولاً SMA 200 ) به سمت پایین عبور می کند و توسط تحلیلگران و معامله گران به عنوان سیگنال چرخش قطعی روند تفسیر می شود.  اینجا نمونه ای از صلیب مرگ در S&P 500 در دسامبر 2018 آمده است:

 

کراس نزولی میانگین متحرک.png
کراس نزولی میانگین متحرک در سال 2018

 

در این حالت میانگین متحرک کوتاه مدت از میانگین متحرک بلند مدت پایین تر می آید. از نظر تاریخی، این الگو قبل از رکوود طولانی مدت ایالات متحده برای میانگین متحرک بلند مدت و کوتاه مدت، ظاهر شد. کراس میانگین متحرک یک سیگنال است که حرکت کوتاه مدت در  بازار بورس یا شاخص سهام در حال کند شدن را نشان می دهد. اما همیشه یک شاخص قابل اعتماد برای پایان یافتنروند اتی بازار نیست. بارها پیش آمده است که کراس میانگین متحرک ظاهر شده، مانند تابستان 2015،  که یک سیگنال کاذب بوده است.

کسانی که در تابستان سال 2015 از سهام خارج شدند، دستاوردهای قابل توجه بازار سهام را که چند مرتبه بعد رخ داد را از دست دادند.

 

کراس میانگین متحرک.png
کراس نزولی میانگین متحرک در سال 2015

 

نظرات متفاوت

در مورد اینکه دقیقاً این کراس اوور میانگین متحرک چه تنظیماتی باید داشته باشد، نظرات مختلفی وجود دارد. برخی تحلیلگران آن را تقاطع میانگین متحرک 100 روزه با میانگین متحرک 30 روزه تعریف می کنند. در حالی که برخی دیگر آن را متقاطع میانگین 200 روزه با میانگین 50 روزه تعریف می کنند. معامله گران تکنیکال  همچنین منتظر هستند که این کراس اوور در نمودارها در تایم فریم کوچکنر، به عنوان تأییدی بر روند قوی و مداوم ظاهر شود. صرف نظر از تغییرات در تعریف دقیق یا بازه زمانی اعمال شده، این اصطلاح همیشه به یک میانگین متحرک کوتاه مدت اشاره دارد. که از ارزش بالاتری برخوردار بوده و از میانگین متحرک بلند مدت اصلی فراتر می رود.

کراس میانگین متحرک (صلیب مرگ) در مقابل صلیب طلایی

نقطه مقابل کراس میانگین متحرک(صلیب مرگ) با ظاهر شدن صلیب طلایی اتفاق می افتد، زمانی که میانگین متحرک کوتاه مدت یک سهام یا شاخص از میانگین متحرک بلند مدت، بالاتر می رود. بسیاری از سرمایه گذاران به این الگو به عنوان یک شاخص صعودی نگاه می کنند. الگوی صلیب طلایی معمولاً پس از اتمام روند نزولی طولانی مدت ظاهر می شود. همانطور که در مورد صلیب مرگ صادق است، سرمایه گذاران باید روند معکوس را پس از چند روز یا چند هفته حرکت قیمت در جهت جدید تأیید کنند. بیشتر فرایند سرمایه گذاری با پیروی از الگوهای میانگین متحرک تاخیر زمانی زیادی را دارد. حجم معاملات با توجه بیشتر سرمایه گذاران افزایش می یابد که تا حدی ناشی از افزایش اخبار مالی درباره یک سهم خاص یا حرکت یک شاخص است.

محدودیت های استفاده

همه شاخص های مبتنی بر میانگین متحرک تاخیری هستند. هیچ شاخصی نمی تواند آینده را به طور واقعی پیش بینی کند. همانطور که در مثال سال2015 شاخص S&P500 در بالا مشاهده شد، اولین کراس یک سیگنال تاخیری ایجاد کرد. در این حالت یک معامله گر برای فروش را در آن زمان با مشکل مواجه کرد. علیرغم قدرت پیش بینی ظاهری آن در پیش بینی بازارهای خرس بزرگ قبلی، کراس میانگین متحرک نیز به طور مرتب سیگنال های کاذب تولید می کند. بنابراین ، قبل از شروع معامله، یک صلیب مرگ همیشه باید با علائم و نشانه های دیگر تأیید شود.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید