Your browser does not support JavaScript!
نماشا

نمودار کندل استیک

نمودار کندل استیک
نمودار کندل استیک

نمودار کندل استیک  نوعی نمودار قیمت است که در تجزیه و تحلیل تکنیکال مورد استفاده قرار می گیرد. این نمودار قیمت های بالا، پایین، باز و بسته شدن یک شاخص را برای یک دوره خاص نشان می دهد. این نمودار توسط تجار و بازرگانان برنج در ژاپن برای پیگیری قیمت های بازار و حرکت روزانه قیمت نشأت گرفته شده اند. در واقع این نمودارها صدها سال قبل از محبوبیت در ایالات متحده، آغاز شده اند.

 

 

 

قسمت گسترده ای از کندل "بدنه اصلی" نامیده می شود.  بدنه به سرمایه گذاران می گوید که آیا قیمت بسته شدن از قیمت افتتاحیه بالاتر بود یا پایین تر. اگر بسته شدن سهام پایین تر باشد، بدنه سیاه / قرمز است. اگر سهام بالاتر بسته شود، سفید / سبز است.


کلمات کلیدی

  • نمودارهای کندل استیک قیمت های بالا، پایین، باز و بسته شدن یک اوراق بهادار برای یک دوره خاص را نشان می دهد.
  • کندل استیک از تاجران و بازرگانان برنج ژاپنی برای پیگیری قیمت ها و حرکت روزانه صدها سال قبل از محبوبیت در ایالات متحده نشأت گرفته شده اند.
  • معامله گرانی که به دنبال الگوهای نمودار هستند می توانند از کندل استیک استفاده کنند.

مبانی نمودار کندل استیک

سایه های کندل استیک بالا و پایین روز و نحوه مقایسه آنها با باز و بسته را نشان می دهد. شکل کندل  بر اساس رابطه بین قیمت های بالا، پایین، افتتاحیه و بسته شدن روز متفاوت است.

 

کندل ها.jpg

 

کندل  نشان دهنده تأثیر احساس سرمایه گذاران بر قیمت های سهام است، که توسط تحلیلگران فنی برای تعیین زمان ورود و خروج به معاملات استفاده می شود. کندل استیک بر اساس تکنیکی است که در ژاپن در دهه 1700 برای ردیابی قیمت برنج توسعه یافته است. کندل  یک روش مناسب برای معامله هر دارایی مالی نقدینگی مانند بازارسهام، بازار ارز و معاملات آتی است.

کندل استیک های بلند سفید یا سبز نشان می دهد که فشار خرید شدیدی وجود دارد. این نشان می دهد که بازار صعودی است. با این حال، این موضوع باید در متن ساختار بازار به طور جداگانه بررسی شود. به عنوان مثال، اگر کندل  سفید بلند در سطح عمده حمایت از قیمت تشکیل شود، اهمیت بیشتری خواهد یافت. کندل های بلند سیاه یا قرمز نشان می دهد که فشار فروش قابل توجهی وجود دارد. این نشان می دهد که قیمت نزولی است.

الگوهای زیادی برای شناسایی هشدار حرکات قیمت وجود دارد که الگوی چکش و الگوی مرد دارآور به عنوان نمونه در زیر آورده شده است.

 یک الگوی هشدار دهنده برای تغییر جهت صعودی قیمت، که به آن چکش می گویند، هنگامی شکل می گیرد که قیمت پس از باز شدن به طور قابل توجهی پایین می آید و سپس برای نزدیک شدن به سطح بالایی تجمع می کند.

 

چگش.jpg

 

در مقابل  یک نوع کندل برای هشدار تغییر روند به نزول کندل یک مرد حلق آویز شناخته می شود. این کندل ها ظاهری شبیه به آبنبات چوبی مربعی دارند و اغلب توسط معامله گرانی که قصد انتخاب یک سطح بالا در بازار را دارند استفاده می شود.

 

 

hanging man.jpg

 

یک واقعیت

معامله گران می توانند از سیگنال های کندل استیک برای تجزیه و تحلیل هر دوره معاملات از جمله چرخه های روزانه یا ساعتی استفاده کنند. اما صرفا با استفاده از الگوها نمیتوان تشخصی درستی در ارتباط با ئیش بینی روند اتی بازار داشت.

الگوهای دو  کندل استیک

بسیاری از استراتژی های معاملات کوتاه مدت بر اساس الگوهای دو کندل استیک وجود دارد. الگوی اینگالف یک روند معکوس بالقوه را نشان می دهد. کندل اول بدنه کوچکی دارد که کاملاً توسط کندل دوم پوشش داده شده است. وقتی در پایان روند نزولی ظاهر می شود به عنوان یک الگوی اینگالف صعودی شناخته می شود و در پایان روند صعودی یک الگوی اینگالف نزولی است.

 

ingalf.jpg

 

هارامی یک الگوی معکوس است که در آن کندل دوم کاملاً در داخل کندل اول قرار دارد و از نظر رنگی مخالف است. کندل دوم معمولا  یک دوجی است. کندل دوجی قیمت باز و بسته  شدن تقریبا برابری دارد.

 

هارامی.jpg

الگوهای سه کندل استیک

ستاره عصرگاهی یک الگوی معکوس نزولی است که در آن اولین کندل روند صعودی را ادامه می دهد. دوم شکاف می خورد و بدنه باریکی دارد. کندل سوم در زیر نقطه میانی کندل اول بسته می شود. ستاره صبحگاهی الگوی برگشت صعودی است که در آن اولین کندل بلند و دارای بدنه سیاه یا قرمز است و به دنبال آن کندل کوتاه قرار دارد که پایین تر شکل گرفته است. این کار توسط یک کندل با بدنه بلند و سفید که در بالای نقطه میانی اولین کندل بسته می شود، تکمیل می شود.

 

عصرگاهی.jpg

 

در زیر تعدادی از الگوهای صعودی و نزولی مشهور کندل استیک نمایش داده شده است.

 

الگوها.jpg

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید