Your browser does not support JavaScript!
نماشا

دوجی ستاره صبحگاهی

دوجی ستاره صبحگاهی

ستاره صبح یک الگوی بصری است که از سه کندل تشکیل شده است که تحلیلگران فنی آن را به عنوان سیگنال های خوش بینانه تفسیر می کنند. یک ستاره صبح پس از یک روند نزولی ظاهر می شود و شروع یک سفر صعودی را نشان می دهد. این نشانه معکوس شدن روند قیمت قبلی است. معامله گران به دنبال توسعه یک ستاره صبح هستند، سپس از نشانه های اضافی برای تأیید اینکه یک برگشت در حال وقوع است استفاده می کنند.

الگوی ستاره صبجگاهی  از خانواده الگوی دوجی است که هشداری برای تغییر روند از نزول به صعود است. وقتی روند نزولی، قیمت را به سطوح پایین تر می رساند ، یک کندل قرمز بزرگ ظاهر می شود، که نشان می دهد که نزولی بیشتر در راه است. با این حال، روز بعد، یک کندل کوچک ظاهر می شود (به نام ستاره). ممکن است قرمز یا سبز باشد و نشانه تغییر روند است. خریداران در حالی که خرس ها سر خود را می خارانند، وکاسه های خود را می لیسند و سعی می کنند بفهمند چه اتفاقی افتاده است. گاوها روز بعد عجله می کنن، خرس ها را می ترسانند و یک کندل سبز بلند روی نمودار باقی می گذارند.

 

ستاره صبحگاهی.png

موارد کلیدی:

  • ستاره صبحگاهی یک الگوی سه کندلی است که از یک کندل قرمز بلند، یک کندل قرمز یا سبز کوچکتر با بدنه کوتاه و سایه مختلف و سومین کندل بلند سبز تشکیل شده است.
  • کندل وسط ستاره صبحگاهی، زمانی را به تصویر می کشد که بازار بلاتکلیف است و خرس ها شروع به دادن جای خود به گاوها می کنند. معکوس شدن روند با کندل سوم تأیید می شود، که ممکن است نشانه شروع یک روند صعودی جدید باشد.

چگونگی شناسایی الگوی ستاره صبحگاهی

از آنجا که یک ستاره صبحگاهی به سادگی یک الگوی بصری است، هیچ محاسبات خاصی مورد نیاز نیست. ستاره صبحگاهی یک الگوی سه کندلی است که در آن کندل دوم کمترین سطح قیمتی را دارد. از سوی دیگر، نقطه پایین تنها پس از بسته شدن کندل سوم قابل مشاهده است. کندل مرکزی ستاره صبحگاهی ممکن است قرمز یا سبز باشد زیرا خریداران و فروشندگان در طول جلسه شروع به رسیدن به تعادل می کنند.

برای تایید اینکه الگوی کندل استیک، یک ستاره صبحگاهی است، به نکات زیر توجه کنید.

  • ستاره صبحگاهی یک الگوی سه کندلی است.
  • قبل از این الگو بازار روند نزولی دارد.
  • روز اول یک کندل قرمز بلند میبایست تشکیل شود..
  • کندل روز دوم یک کندل کوچک از هر رنگی می تواند باشد.
  • کندل روز سوم یک کندل سبز بزرگ است که بالای وسط کندل نزولی روز اول بسته می شود.
  • سایه های این الگوی کندل استیک را نادیده بگیرید.

الگوی ستاره صبحگاهی به معامله گران چه چیزی را می گوید؟

الگوی کندل استیک ستاره صبحگاهی در نمودار  زیر قابل شناسایی است. این الگو پس از یک اصلاح طولانی روند صعودی قیمت ظاهر می شود. دو کندل قرمز و به دنبال آن یک کندل سبز بلند وجود دارد. ستاره  کندل میانی، دارای سایه پایین‌تری است که نشان می‌دهد فشار خرید صعودی با موفقیت با فشار فروش نزولی مقابله کرده.

 

مثال از الگوی ستاره صبجگاهی.jpg

 

الگوهای ستاره صبحگاهی ممکن است به عنوان یک سیگنال بصری برای شروع یک روند معکوس از نزولی به صعودی استفاده شوند، اما زمانی که سایر شاخص های فنی، مانند آنچه قبلا ذکر شد، از آنها پشتیبانی کنند، اهمیت بیشتری پیدا می کنند. یکی دیگر از جنبه های اصلی که به ایجاد الگو کمک می کند حجم معاملات است.

یک معامله‌گر می‌خواهد در طول سه جلسه تشکیل‌دهنده الگو شاهد افزایش حجم باشد و روز سوم بیشترین حجم را داشته باشد. صرف نظر از سایر نشانه ها، حجم زیاد در روز سوم اغلب به عنوان تاییدی بر الگو (و افزایش قیمت در آینده) در نظر گرفته می شود. همانطور که ستاره صبحگاهی در جلسه سوم ظاهر می شود،و معامله گر در بازار سهام، بازار کالا، بازار ارزی و غیره موقعیت صعودی خواهد گرفت. و تا زمانی که نشانه هایی از معکوس شدن دیگر وجود داشته باشد، روند صعودی را طی کنید.

محدودیت ها در استفاده از این الگو

معامله صرفاً بر اساس ظاهرشدن یک ستاره صبحگاهی در نمودار شما ممکن است بسیار خطرناک باشد. یک ستاره صبحگاهی  کشف شده در نزدیکی پایین ترین سطوح، لزوماً به این معنی نیست که حرکت نزولی به پایان رسیده است. زمانی که یک ستاره صبحگاهی با بازه زمانی و حجم وسیع‌تری پشتیبانی می‌شود، و همچنین از سطح پشتیبانی شکست پیدا میکند، در بهترین حالت خود قرار می‌گیرد.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید