Your browser does not support JavaScript!
نماشا

دوجی ستاره عصرگاهی

دوجی ستاره عصرگاهی

زمانی که قیمت‌های باز و بسته شدن یک کندل تقریباً برابر باشند، الگوی نمودار کندل دوجی را تشکیل می‌دهد. کندل دوجی نشان می دهد که خریداران و فروشندگان دارای قدرت برابر هستند و در نتیجه، الگوی دوجی ممکن است به عنوان نشانه فرصت معاملاتی برای تغییر روند استفاده شود.

در این آموزش، ما به این خواهیم پرداخت که چگونه الگویکندل استیک دوجی ستاره شب می‌تواند به معامله‌گران کمک کند تا سودهای بازار را ارزیابی کنند، و همچنین به یک استراتژی معاملاتی که الگوی کندل استیک ستاره عصر شبانه را در بر می‌گیرد، کمک می‌کند.

مفهوم ستاره عصرگاهی

یک ستاره عصرانه یک الگو از خانواده دوجی است که شامل یک الگوی سه کندلی است. این به عنوان یک علامت هشدار دهنده در نظر گرفته می شود که روند فعلی بازار می تواند معکوس شود. تحلیلگران فنی از کندل های دوجی ستاره عصرگاهی برای پیش بینی  معکوس شدن روند صعودی بلندمدت فعلی بازار استفاده می کنند. این الگو توسط کارشناسان به عنوان یک نشانه فروش در نظر گرفته می شود. به گفته Bulkowski، این الگو معکوس شدن روند را با دقت 67 درصد پیش بینی میکند.

نحوه شناسایی الگو

در یک روند صعودی، الگوی دوجی ستاره عصرگاهی یک الگوی سه کندلی است. کندل اول بدنه سبز بلندی دارد، در حالی که کندل دوم یک کندل دوجی با بدنه بسیار کوچک است. محدوده معاملات باریک است و مانند یک الگوی دوجی است. کندل سوم یک کندل صعودی است که بالای کندل قبلی بسته می شود.

برای تعیین اینکه آیا الگو یک «Evening Star Doji» است یا خیر، عوامل زیر را در نظر بگیرید.

  • بازار در حال افزایش است.
  • کندل اول یک کنندل سبز بلند است.
  • کندل دوم یک دوجی است.
  • کندل سوم یک کندل نزولی است که در زیر اولین کندل صعودی بسته می شود.
  • الگوهایی با سایه های دوجی بسیار بلند باید کنار گذاشته شوند.

ظاهر یک الگوی  دوجی ستاره شامگاهی در یک روند صعودی قوی نشان می دهد که خریداران در حال از دست دادن قدرت هستند و بازار بین خریداران و فروشندگان گرفتار شده است. بن‌بستی که ستاره عصرگاهی  با آن مواجه شده است ممکن است به افزایش فشار فروش یا کاهش نیروی خرید نسبت داده شود. به هر دلیلی، ستاره عصرگاهی نشان می‌دهد که قدرت روند صعودی در حال تضعیف است و احتمالاً روند بازار تغییر خواهد کرد.

 

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید