Your browser does not support JavaScript!
نماشا

معامله گر تکنیکال

معامله گر تکنیکال


یک معامله گر تکنیکال، که به عنوان یک چارتیست یا تکنسین بازار نیز شناخته می شود، سرمایه گذاری ها را بر اساس قیمت های گذشته بازار و شاخص های تکنیکال، تجزیه و تحلیل می کند.

تکنسین ها بر این باورند که حرکات کوتاه مدت قیمت نتیجه نیروهای عرضه و تقاضا در بازار برای یک دارایی معین است. بنابراین، برای تکنسین ها، مباحث فاندامنتال کمتر مورد اهمیت است. معامله گران تکنیکال سعی می کنند بر اساس تفسیر دقیق الگوهای معاملاتی گذشته،  این تعادل را با هدف پیش بینی حرکات آتی قیمت تشخیص دهند.


کلمات کلیدی

  • معامله گر تکنیکال که به عنوان چارتیست یا تکنسین نیز شناخته می شوند، از تحلیل تکنیکال در ترید و تحقیقات خود استفاده می کنند.
  • تحلیل تکنیکال به دنبال الگوها و روندهای قیمت بر اساس عملکرد تاریخی هستند تا سیگنال‌هایی را بر اساس احساسات و روانشناسی بازار شناسایی کند.
  • تحلیلگران فنی ممکن است آموزش و تحصیلات خود را با کسب عنوان حرفه ای تکنسین مجاز بازار (CMT) افزایش دهند.

شناخت معامله گر تکنیکال

تحلیل تکنیکال یک رشته تجاری است که برای ارزیابی سرمایه‌گذاری‌ها و شناسایی فرصت‌های تجاری به کار می‌رود. این شامل تجزیه و تحلیل روندهای آماری جمع آوری شده از فعالیت های تجاری، مانند حرکت قیمت و حجم است.

برخلاف تحلیلگران بنیادی، که تلاش می‌کنند ارزش ذاتی یک دارایی را ارزیابی کنند، تحلیلگران فنی بر روی الگوهای حرکت قیمت، سیگنال‌های معاملاتی و ابزارهای مختلف برای ارزیابی قدرت یا ضعف یک دارایی، تمرکز می‌کنند. تجزیه و تحلیل فنی از حرکات قیمت و تاریخچه نمودارها برای کشف روندها و احساسات مبتنی بر روانشناسی بازار استفاده می کند.

معامله گر تکنیکال جعبه ابزار گسترده ای از تکنیک ها و شاخص های تجزیه و تحلیل را بروی چارت ایجاد کرده اند. به طور معمول، استفاده از یک اندیکاتور و یا اسیلاتور فنی اطلاعات کافی برای تصمیم گیری معاملاتی را ارائه نمی دهد. تکنسین ها از چندین شاخص برای تایید یک فرضیه قبل از اقدام استفاده می کنند. توافق گسترده ای در مورد بهترین روش برای شناسایی تغییرات قیمت در آینده وجود ندارد، بنابراین اکثر تکنسین ها به تدریج مجموعه قوانین معاملاتی خود را بر اساس دانش و تجربه خود ایجاد می کنند. و ممکن است مجبور شوند مدام آنها را تغییر دهند.

 

معامله گر تکنیکال بر سیستم های معاملاتی تحلیل تکنیکال تکیه می کنند، که مبنای معاملات سرمایه گذاری آنها را تشکیل می دهد. از آنجایی که بسیاری از تحلیلگران فنی معامله گران روزانه هستند، این سیستم ها معمولاً برای معامله گران فردی هدف قرار می گیرند.

کارگزاری‌ها اغلب نرم‌افزار جامع نموداری با الگوهای نموداری برجسته را در خدمات خود ارائه می دهند. با این حال، بسیاری از چارتیست‌های پیشرفته، نرم‌افزار ترسیم نمودار را از فروشندگان مستقل دریافت می‌کنند تا بتوانند به طیف کاملی از الگوهای نمودار موجود دسترسی داشته باشند.

صدور گواهینامه و مجوز معامله گر تکنیکال

صدور مجوز برای اکثر تحلیلگران فنی و معامله گر تکنیکال برای معاملات با کیفیف مورد نیاز است. اگرچه این امر به وظایف خاصی که انجام می دهند، سازمانی که در آن کار می کنند و کشوری که در آن ساکن هستند بستگی دارد. سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی (FINRA) مجوزهایی را برای تکنسین هایی صادر می کند که توسط شرکتی که آنها را استخدام می کند حمایت مالی می شوند.

بسیاری از تحلیلگران فنی گواهینامه هایی از انجمن های حرفه ای شناخته شده در صنعت مانند موسسه CFA دارند. برای کسب عنوان Charted Financial Analyst از موسسه، تحلیلگران فنی باید تجربه کاری مرتبط داشته باشند و چندین امتحان را پشت سر بگذارند. انجمن های برجسته دیگری که تحلیلگران فنی ممکن است به آنها تعلق داشته باشند عبارتند از: انجمن تحلیلگران فنی حرفه ای آمریکا و فدراسیون بین المللی تحلیلگران فنی.

"تکنسین مجاز بازار (CMT)" بالاترین سطح آموزش را در این رشته نشان می‌دهد و برای شاغلین در سرتاسر جهان بهترین انتخاب است. این مدرک توسط انجمن CMT (MTA سابق) صادر شده است، یک نهاد اعتبارسنجی جهانی با نزدیک به 50 سال خدمات به صنعت مالی.

 کسب CMT تسلط بر دانش اصلی ریسک سرمایه گذاری در مدیریت پرتفوی را نشان می دهد، از جمله رویکردهای کمی برای تحقیقات بازار و طراحی و آزمایش سیستم معاملاتی مبتنی بر قوانین.

مسئولیت های شغلی معامله گر تکنیکال

یک معامله گر تکنیکال عملکرد قیمت یک دارایی را مشاهده و تفسیر می کند. بدین ترتیب در مورد جهت آینده آن پیش بینی کند. آنها داده های قیمت را برای فرمول های آماری برای تعیین نتایج احتمالی اعمال می کنند.

تکنسین ها ممکن است یافته های خود را هم در داخل و هم در خارج از مجموعه  ارائه دهند. به عنوان مثال، یک تحلیلگر فنی ممکن است چندین ایده تجاری تاکتیکی را در جلسه صبحگاهی شرکت سرمایه گذاری خود و همچنین در یک سمینار مشتری ارائه دهد.

تحلیلگران فنی همچنین ممکن است برای گردآوری گزارش های تحقیقاتی برای سهام با تحلیلگران بنیادی همکاری نزدیک داشته باشند.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید