Your browser does not support JavaScript!
نماشا

نمودار هفتگی

نمودار هفتگی

نمودار هفتگی مجموعه داده ای از عملکرد قیمت برای یک دارایی است که در حال معامله شدن است. در نمودار هفتگی، هر کندل، میله یا نقطه روی یک خط،  قیمت یک هفته معامله را نشان می دهد. نمودارهای کندل استیک و نمودار میله ای رایج ترین انواع نمودارهایی هستند که توسط معامله گران و سرمایه گذاران مورد استفاده قرار می گیرند.

نمودار هفتگی - تنظیم شده برای نمایش در یک بازه زمانی هفتگی - مشخصات بالاترین قیمت در هفته، پایین قیمت در هفته، باز شدن یا روع قیمت در هفته و بسته و یا پایان قیمت در هته را برای کل هفته نشان می دهد اما حرکات معاملات روزانه را در آن هفته نشان نمی دهد.

 

کندل هفتگی.png

 

نمودارهای هفتگی را می توان با نمودارهای روزانه مقایسه کرد.

 

  • نمودارهای هفتگی نکات کلیدی داده ها را برای تمام جلسات معاملات روزانه آن هفته خلاصه می کند.
  • این بازه زمانی برای نمودارها معمولاً با پیش بینی و تحلیل بلندمدت همراه است.
  • نمودارهای هفتگی به راحتی یک تا دو سال داده را در یک زمان بر روی صفحه نمایش می دهند. بنابراین راهی مناسب برای تحلیلگران و سرمایه گذاران برای مشاهده روند بلندمدت یک اوراق بهادار است.

 

مفهوم نمودار هفتگی

نمودارهای هفتگی توسط تحلیلگران برای سنجش روند بلندمدت یک دارایی استفاده می شود. نمودار هفتگی بسته به نوع نموداری که تحلیلگر برای استفاده انتخاب می کند، می تواند از نظر ظاهری متفاوت باشد.

به عنوان مثال، یک نمودار خطی هفتگی ممکن است فقط شامل قیمت بسته شدن هفتگی باشد، در حالی که نمودار هفتگی کندل استیک قیمت شروع هفته، بالاترین قیمت در هفته، پایین قیمت در هفته و بسته شدن هفته را نشان می دهد. این ساختار نمودار برای ارائه یک دید بلندمدت از سهام استفاده می شود، زیرا شامل حرکت تاریخی بسیار بیشتری نسبت به نمودار روزانه است. اغلب، نمودارهای هفتگی را می توان به آسانی به صفحه نمایش معامله گر اضافه کرد و در کنار نمودارهای روزانه و نمودارهای حجمی استفاده کرد.

نمودارهای هفتگی شامل خلاصه ای از داده ها از تمام روزهای هفته است. بالاترین و کمترین قیمت ها در آن پنج جلسه معاملاتی، قابل مشاهده است.

شکل بالا نشان می دهد که چگونه هر یک از داده های روز در هفته در یک کندل خلاصه می شود. کندل هفتگی در پایان شبیه هیچ یک از کندل روزانه تکی نیست و صرفاً فعالیت معاملاتی را در یک بدنه کوچک با محدوده معاملاتی بزرگ تبدیل می‌کند. اما برای اهداف کسانی که نمودار هفتگی را مرور می کنند، این تمام اطلاعاتی است که آنها نیاز دارند.

مزایای نمودارهای هفتگی

نمودارهای هفتگی می توانند به معامله گران کمک کنند تا روند قیمت دارایی را از منظری وسیع تر از عملکرد قیمت روزانه یا ساعت به ساعت که در نمودارهای روزانه یا درون روز مشاهده می شود، مشاهده کنند. از آنجایی که نمودار هفتگی می تواند ارزش معاملات یک سال را تنها در 52 کندل یا میله نشان دهد، روندها یا الگوهایی که آنها شکل می دهند نشان می دهد که هر پیش بینی که از آنها حاصل شود احتمالاً یک ماه (یا چندین ماه) طول خواهد کشید. تحلیلگران فاندامنتال نسبت به معامله‌گران کوتاه‌مدت به دنبال فرصت‌های بلندمدت هستند و نمودارهای هفتگی به احتمال زیاد به آنچه می‌خواهند بدانند مفیدتر خواهد بود.

نمودارهای هفتگی را می توان همراه با نمودارهای روزانه برای تایید روند قیمت و سیگنال های خرید/فروش استفاده کرد. مشابه نمودارهای روزانه، نمودارهای هفتگی را می توان برای شناسایی کانال های قیمت با روندهای صعودی و نزولی استفاده کرد. از آنجایی که آنها نمایش بصری قیمت‌ها را در مدت زمان طولانی‌تری ارائه می‌دهند، برخی از شاخص‌ها ممکن است متفاوت از نمودارهای قیمت روزانه باشند و ممکن است به تأیید استنباط الگوی نمودار قیمت روزانه کمک کنند.

نمودارهای هفتگی ممکن است توسط سرمایه گذاران کمتر فعال برای پیگیری و شناسایی روندهای بلندمدت قیمت در دارایی که دنبال می کنند نیز استفاده شود. بسیاری از سرمایه گذاران نمودارهای هفتگی دارایی را که در آنها سرمایه گذاری کرده اند، مشاهده می کنند تا تغییرات در روندهای بلندمدت را مشاهده کنند یا سیگنال هایی مبنی بر اینکه سرمایه گذاری ممکن است به طور بالقوه روند نزولی را آغاز کند را شناسایی کنند.

ملاحظات خاص

در همه موارد، همپوشانی نمودار قیمت با میانگین متحرک قیمت‌ها می‌تواند مفید باشد. مطالعات میانگین متحرک توسط معامله گران فنی بدون توجه به بازه زمانی آنها به دقت دنبال می شود. کانال‌های میانگین متحرک نمایی و میانگین متحرک همچنین می‌تواند برای سرمایه‌گذاران بلندمدت مفید باشد که می‌خواهند قیمت سرمایه‌گذاری خود را در نمودار هفتگی یا ماهانه دنبال کنند.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید