Your browser does not support JavaScript!
نماشا

کراس میانگین متحرک (صلیب طلایی)

کراس میانگین متحرک (صلیب طلایی)

 کراس طلایی میانگین متحرک یک الگوی تکنیکال نمودار است که در آن میانگین متحرک کوتاه مدت  میانگین متحرک بلند مدت را از پایین به بالا قطع میکند و از آن عبور می کند. کراس طلایی یک الگوی صعودی است که از تقاطع متشکل از میانگین متحرک کوتاه مدت یک شاخص (مانند میانگین متحرک 15روزه) از میانگین متحرک بلند مدت آن (مانند میانگین متحرک 50 روزه) شکسته می شود. از آنجایی که شاخص های بلند مدت دارای وزن بیشتری هستند، کراس طلایی نشان دهنده بازار صعودی است و با حجم بالای معاملات تقویت می شود.

 


کلمات کلیدی

  • کراس طلایی یک الگوی نمودار فنی است که پتانسیل یک رالی بزرگ را نشان می دهد.
  • کراس طلایی زمانی روی نمودار ظاهر می شود که میانگین متحرک کوتاه مدت سهام از میانگین متحرک بلند مدت آن عبور کند.
  • کراس طلایی را می توان مقابل کراس مرگ دانست  که نشان دهنده حرکت نزولی قیمت است.

 

صلیب طلایی میانگین متحرک.jpg

 

مفهوم کراس طلایی میانگین متحرک 

کراس طلایی سه مرحله دارد. مرحله اول مستلزم آن است که روند نزولی سرانجام با اتمام فروش، به پایان برسد. در مرحله دوم، میانگین متحرک کوتاهتر یک تقاطع را در میانگین متحرک بزرگتر ایجاد می کند تا باعث ایجاد شکست و تأیید روند معکوس شود. آخرین مرحله روند صعودی ادامه دار برای قیمت ها است. 

بیشترین میانگین متحرک مورد استفاده میانگین متحرک 50 دوره ای و 200 دوره ای است.  به طور کلی، دوره های زمانی بزرگتر باعث ایجاد شکستهای پایدار قوی تر می شوند. به عنوان مثال، میانگین متحرک روزانه 50 روزه ، میانگین متحرک 200 را به سمت بالا قطع کند.

معامله گران روزانه معمولاً از بازه های زمانی کوچکتر مانند میانگین متحرک 10 دوره ای و 30 دوره ای برای معامله شکست کراس طلایی در طول روز استفاده می کنند. همانطور که دوره های بزرگتر سیگنال های قوی تری ایجاد می کنند، همین امر در مورد تایم فریم زمانی نمودار نیز صدق می کند.

هرچه چارچوب زمانی نمودار بزرگتر باشد، شکست متقاطع طلایی قوی تر و ماندگارتر است.

 

کراس طلایی سهام.jpg

 

تفاوت کراس طلایی و کراس مرگ

کراس طلایی و کراس مرگ دقیقا متضاد هم هستند. یک کراس طلایی نشان دهنده یک بازار بلند مدت صعودی است. در حالی که یک کراس مرگ نشان دهنده یک بازار نزولی بلند مدت است. هر دو به تأیید محکم یک روند بلند مدت با وقوع عبور میانگین متحرک کوتاه مدت از یک میانگین متحرک بلندمدت اشاره می کنند.

استراتژی کراس میانگین متحرک(طلایی) زمانی اتفاق می افتد که میانگین متحرک کوتاه مدت از میانگین متحرک بلندمدت اصلی بهبه سمت بالا عبور کند، و توسط تحلیلگران و معامله گران به عنوان نشانه ای از یک روند صعودی قطعی در بازار تفسیر می شود. برعکس، یک کراس میانگین متحرک مشابه، کراس مرگ را تشکیل می دهدکه همچنین به نظر می رسد که نشانه یک رکود قاطع در بازار باشد. هر دو تقاطع وقتی با حجم معاملات بالا همراه شوند، اهمیت بیشتری در نظر گرفته می شود. هنگامی که کراس رخ می دهد، میانگین متحرک بلند مدت یک سطح حمایت عمده (در مورد کراس طلایی) یا سطح مقاومت (در مورد کراس مرگ) برای بازار از آن نقطه به بعد در نظر گرفته می شود. هر دو متقابل ممکن است به عنوان سیگنال تغییر روند رخ دهند، اما اغلب به عنوان تأییدی قوی بر تغییر روند که قبلاً رخ داده است، تشکیل میشوند.

محدودیت های استفاده از کراس طلایی

همه شاخص های تکنیکال که از قیمت بازار برگرفته شده اند "تاخیری" هستند و هیچ شاخصی نمی تواند آینده را به طور واقعی پیش بینی کند. در بسیاری از مواقع، یک کراس طلایی مشاهده شده یک سیگنال کاذب تولید می کند. یک معامله گر در آن زمان می تواند بعداً خود را با مشکلاتی روبرو ببیند. علیرغم قدرت ظاهری پیش بینی  آن در پیش بینی بازارها، کراس های طلایی نیز به ندرت ظاهر می شوند. بنابراین، یک کراس طلایی همیشه باید قبل از شروع معامله با علائم و نشانه های دیگر تأیید شود. کلید استفاده صحیح از کراس طلایی (با فیلترها و شاخص های اضافی) این است که همیشه از پارامترها و نسبت های مناسب ریسک استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که همیشه نسبت ضرر(ریسک) به سود(ریوارد) مطلوب را رعایت کنید و زمان معاملات خود را به درستی انجام دهید. که می تواند نتایج بهتری از پیروی کورکورانه از کراس داشته باشد.

چگونه می توان کراس طلایی را روی نمودار تشخیص داد؟

کراس طلایی زمانی اتفاق می افتد که میانگین متحرک کوتاه مدت از میانگین متحرک بلندمدت اصلی به از پایین به بالا رد شود و توسط تحلیلگران و معامله گران به عنوان نشانه ای از یک روند صعودی قطعی در بازار تفسیر می شود. برخی تحلیلگران آن را تقاطع میانگین متحرک 100 روزه با میانگین متحرک 50 روز تعریف می کنند. برخی دیگر تقاطع میانگین 200 روزه با میانگین 50 روزه را در نظر میگیرند.. به طور کلی، میانگین روندهای کوتاه مدت سریعتر از میانگین بلندمدت افزایش می یابد.

آیا کراس های طلایی شاخص های قابل اعتمادی هستند؟

به عنوان یک شاخص تاخیری،  یک کراس طلایی تنها پس از صعود بازار  ظاهرمی شود. که باعث می شود قابل اعتماد به نظر برسد. با این حال، در نتیجه تأخیری را به همراه دارد، همچنین نمی توان تشخیص داد سیگنال تا چه زمانی پس از ظاهر شدن آن،  یک سیگنال کاذب باشد. معامله گران اغلب از کراس طلایی به عنوان تأیید روند یا از ان در ترکیب با سایر شاخص ها استفاده می کنند.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید