Your browser does not support JavaScript!
نماشا

گارتلی (الگوی نموداری)

گارتلی (الگوی نموداری)

الگوی گارتلی یک الگوی نمودار هارمونیک است که بر اساس اعداد و نسبتهای فیبوناچی شکل می گیرد. این الگو به معامله گران تکنیکال کمک می کند تا بالاترین و پایین ترین سطح واکنش ها را تشخیص دهند. گارتلی در کتاب خود با عنوان سود در بازار سهام،  پایه و اساس الگوهای نمودار هارمونیک را در سال 1935 پایه گذاری کرد. الگوی گارتلی رایج ترین الگوی نمودار هارمونیک است. لری پساوانتو بعدها در کتاب نسبت های فیبوناچی، با تشخیص الگو نسبت های فیبوناچی را به الگو اعمال کرد.


کلمات کلیدی

  • الگوهای گارتلی رایج ترین الگوی نمودار هارمونیک هستند.
  • نقطه توقف ضرر اغلب در نقطه 0 یا X قرار می گیرد. سود دریافتی اغلب در نقطه C تعیین می شود.
  • الگوهای گارتلی باید همراه با سایر موارد تحلیل ها استفاده شوند که می توانند به عنوان تأیید عمل کنند.

gartly.jpg

مفهوم الگوهای گارتلی

الگوی گارتلی رایج ترین الگوی نمودار هارمونیک است. استراتژی الگوهای هارمونیک بر این فرض عمل می کنند که دنباله های فیبوناچی می توانند برای ساخت ساختارهای هندسی، مانند شکست و عقب نشینی و یا اصلاحی، در قیمت استفاده شوند. نسبت فیبوناچی در طبیعت رایج است و در میان تحلیلگران فنی که از ابزارهایی مانند فیبوناچی اصلاحی، فیبوناچی خارجی، بادبزن، خوشه ها و مناطق زمانی استفاده می کنند، به یک منطقه متمرکز محبوب تبدیل شده است.

بسیاری از تحلیلگران فنی از استراتژی الگوی گارتلی به همراه سایر الگوهای نمودار یا شاخص های فنی استفاده می کنند. به عنوان مثال، این الگو ممکن است یک تصویر کلی از جایی که قیمت در درازمدت به آنجا می رسد ارائه دهد. در حالی که معامله گران بر اجرای معاملات کوتاه مدت در جهت روند پیش بینی شده تمرکز می کنند.

مزیت اصلی این نوع الگوهای نمودار این است که آنها بینش خاصی را هم در مورد زمان و هم اندازه حرکت قیمت ارائه می دهند.

سایر الگوهای نمودار هندسی محبوب مورد استفاده معامله گران شامل امواج الیوت است که پیش بینی های مشابهی از روندها را در آینده بر اساس ظاهر تغییرات قیمت و ارتباط آنها با یکدیگر انجام می دهد.

شناسایی الگوهای گارتلی

در اینجا نحوه ساختار الگوی گارتلی آمده است:

 

گارتلی.png

 

الگوی گارتلی در بالای روند صعودی، از نقطه A به نقطه B با تغییر قیمت در نقطه E، تغغیر روند را نشان می دهد. با استفاده از نسبت های فیبوناچی، اصلاح بین نقطه A و نقطه B باید 61.8درصد اصلاحی فیبوناچی باشد. در نقطه B ، قیمت دوباره به نقطه C برمی گردد. که باید 38.2٪ از نقطه A باشد. در نقطه C، قیمت به نقطه D بر می گردد. در نقطه D، الگو کامل است و سیگنال های خرید با یک حرکت صعودی به سمت نقطه D تولید می شود. هدفی که با نقطه C، نقطه A و 161.8٪ افزایش از نقطه A به عنوان هدف نهایی قیمت مطابقت دارد. اغلب، نقطه D به عنوان سطح توقف ضرر برای کل معامله استفاده می شود. این سطوح فیبوناچی نیازی به دقت ندارند. اما هرچه نزدیکتر باشند، الگوی قابل اطمینان تری است.

نسخه نزولی الگوی گارتلی به سادگی معکوس الگوی صعودی است. 

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید