Your browser does not support JavaScript!
نماشا

ایچیموکو

ایچیموکو

Ichimoku Kinko Hyo  یا به اختصار ایچیموکو Ichimoku یک شاخص فنی در تحلیل تکنیکال است. این شاخص برای سنجش حرکت همراه با مناطقحمایت و مقاومت آینده استفاده می شود. شاخص فنی همه در یک مجموعه پنج خط به نام های سنکو اسپنA، سنکو اسپنB، چیکو اسپن، تنکانسن و کیجونسن می باشد.

مفهوم ایچیموکو

شاخص Ichimoku Kinko Hyo در ابتدا توسط یک نویسنده روزنامه ژاپنی توسعه داده شد. به این دلیل که استراتژی های مختلف فنی را در یک شاخص واحد ترکیب کند. به این دلیل که به راحتی قابل اجرا و تفسیر باشد. در ژاپنی، "ichimoku" به معنای "یک نگاه" است. به این معنی که معامله گران فقط باید یک نمودار را برای تعیین حرکت، حمایت و مقاومت بررسی کنند.

Ichimoku ممکن است برای معامله گران مبتدی که قبلاً آن را ندیده اند بسیار پیچیده به نظر برسد، اما پیچیدگی با درک معنای خطوط مختلف و دلیل استفاده از آنها به سرعت از بین می رود.

شاخص ایچیموکو Ichimoku علیرغم هدف آن که یک شاخص همه کاره است، بهتر است همراه با سایر اشکال تجزیه و تحلیل فاندامنتال استفاده شود.

 

cT_cs_4045622_GBPNZD_2022-08-30_10-20-01.png
اندیکاتور ایچیموکو

 

 

 

 

 

 

 

 

تفسیر ایچیموکو

پنج جزء کلیدی برای شاخص Ichimoku وجود دارد:

تنکانسن: tenkan-sen یا خط تبدیل، با افزودن بالاترین قله و بالاترین دره در نه دوره گذشته و سپس تقسیم نتیجه بر دو محاسبه می شود. خط حاصله نشان دهنده یک سطح حمایت و مقاومت کلیدی و همچنین یک خط سیگنال برای برگشت است.

 

cT_cs_4045622_GBPNZD_2022-08-30_10-22-36.png
اندیکاور تنکانسن

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کیجون سن: کیجون سن یا خط پایه با افزودن بالاترین قله و پایین ترین دره در 26 دوره گذشته و تقسیم نتیجه بر دو محاسبه می شود. خط حاصله نشان دهنده سطح حمایت و مقاومت کلیدی، تأییدی بر تغییر روند است و می تواند به عنوان نقطه حد ضرر پس از آن استفاده شود.

 

cT_cs_4045622_GBPNZD_2022-08-30_10-24-14.png
اندیکاتور کیجونسن

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سنکو اسپن A:  سنکو A ، یا  پیشرو A  با افزودن tenkan-sen و kijun-sen ، تقسیم نتیجه به دو، و سپس ترسیم نتیجه در 26 دوره آینده محاسبه می شود. خط حاصله یک لبه کومو  یا ابر ایچیموکو  را تشکیل می دهد که برای شناسایی مناطق حمایت و مقاومت در آینده استفاده می شود.

 

cT_cs_4045622_GBPNZD_2022-08-30_10-26-13.png
انیکاتور سنکو اسپنA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 سنکو اسپن B:  سنکو B ، یا  پیشرو B ، با افزودن بالاترین بالاترین و پایین ترین پایین در 52 دوره گذشته ، تقسیم بر دو، و سپس ترسیم نتیجه در 26 دوره آینده محاسبه می شود. خط حاصله لبه دیگر کومو را تشکیل می دهد که برای شناسایی مناطق حمایت و مقاومت در آینده استفاده می شود.

 

Screenshot image
اندیکاتور سنکو اسپنB

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 چیکو اسپن: بازه چیکو یا بازه عقب افتاده، قیمت پایانی دوره جاری است که 26 روز قبل در نمودار ترسیم شده است. این خط برای نشان دادن مناطق حمایت و مقاومت احتمالی استفاده می شود.

 

Screenshot image
اندیکاتور چیکو اسپن

 

 

 

 

 

 

 

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید