Your browser does not support JavaScript!
نماشا

سه سرباز سفید (الگوی کندل استیک)

سه سرباز سفید (الگوی کندل استیک)

سه سرباز سفید یک الگوی کندل صعودی است که برای پیش‌بینی معکوس شدن روند نزولی فعلی به روند صعودی در نمودار کندل استیک استفاده می‌شود. این الگو شامل سه کندل بلند صعودی متوالی است که داخل بدنه کندل قبلی آغاز می شود و در نزدیکی بالاترین سطوح همان کندل بسته می شوند.

این کندل ها نباید سایه های خیلی طولانی داشته باشند.


کلمات کلیدی

  • هنگامی که توسط سایر شاخص های فنی مانند شاخص قدرت نسبی (RSI) تأیید شود، سه سرباز سفید یک الگوی معکوس قابل اعتماد در نظر گرفته می شوند.
  • اندازه شمع ها و طول سایه برای قضاوت در مورد اینکه آیا ریسک برگشت وجود دارد یا خیر استفاده می شود.
  • الگوی مخالف سه سرباز سفید، سه کلاغ سیاه است که نشان دهنده معکوس شدن یک روند صعودی است.

 

الگول سه سرباز سفید.jpg

 

مفهوم الگوی سرباز سفید 

الگوی کندل استیک سه سرباز سفید نشان دهنده تغییر شدید در احساسات بازار در بازار سهام، بازار کالا یا بازار فارکس است که عملکرد قیمت را در نمودار نشان می دهد. وقتی یک کندل با سایه‌های کوچک یا بدون سایه بسته می‌شود، نشان می‌دهد که گاوها توانسته‌اند قیمت را در بالای محدوده در این

نشست نگه دارند. اساساً گاوها در تمام جلسات رالی را تصاحب می کنند و در نزدیکی اوج روز برای سه جلسه متوالی بسته می شوند.

 

الگوی سه سرباز سفید.jpg

 

قیمت در طول چندین هفته در یک روند نزولی قوی قرار داشت تا اینکه الگوی سه سرباز سفید تغییر صعودی شدید را نشان داد. این الگو ممکن است نشان دهد که رالی صعودی ادامه خواهد داشت. اما معامله گران ممکن است قبل از تصمیم گیری به سایر عوامل مرتبط نیز توجه کنند. به عنوان مثال، ممکن است سهم به ناحیه مقاومت رسیده باشد یا حرکت ممکن است در حجم کم بوده باشد.

 نحوه معامله سه سرباز سفید

از آنجایی که سه سرباز سفید یک الگوی بصری صعودی است، از ان به عنوان نقطه ورود یا خروج استفاده می شود. معامله گرانی که در فروش هستند، به خروج نگاه می کنند. معامله گرانی که در انتظار گرفتن معامله صعودی هستند، سه سرباز سفید را به عنوان فرصتی برای ورود می بینند.

هنگام معامله با الگوی سه سرباز سفید، مهم است که توجه داشته باشید که حرکت‌های قوی بالاتر می‌تواند شرایط موقتی اشباع خرید را ایجاد کند. برای مثال، شاخص قدرت نسبی (RSI)، ممکن است بالاتر از سطح 70.0 حرکت کرده باشد. در برخی موارد، دوره کوتاهی از تثبیت به دنبال الگوی سه سرباز وجود دارد، اما سوگیری کوتاه مدت و میان مدت صعودی باقی می ماند. حرکت قابل توجه صعودی همچنین می تواند به سطوح مقاومت کلیدی برسد که در آن سهام می تواند قبل از ادامه حرکت صعودی، تثبیت شود.

تفاوت بین سه سرباز سفید و سه کلاغ سیاه

نقطه مقابل سه سرباز سفید، الگوی سه کلاغ سیاه است. سه کلاغ سیاه متشکل از سه کندل بلند متوالی نزولی هستند که در داخل بدنه واقعی کندل قبلی باز شده و پایین تر از کندل قبلی بسته شده اند. در حالی که سه سرباز سفیدپوست تغییر حرکت خرس‌ها به گاوها را نشان می دهد، سه کلاغ سیاه نشان می‌دهند که خرس‌ها کنترل را از گاوها گرفته‌اند. اخطارهای مشابه در مورد حجم و تأیید اضافی برای هر دو الگو اعمال می شود.

محدودیت های استفاده از سه سرباز سفید

سه سرباز سفید نیز می‌توانند در دوره‌های تثبیت ظاهر شوند، که راهی آسان برای گرفتار شدن در ادامه روند موجود نزولی به جای معکوس شدن صعودی است. یکی از نکات کلیدی که باید توجه داشت، میزان حجم در تشکیل سه سرباز سفید است. هر الگوی در حجم کم مشکوک است، زیرا به جای عده ی زیاد، تعداد محدودی اقدام کرده اند.

برای مبارزه با محدودیت الگوهای بصری، معامله‌گران از سه سرباز سفید و سایر الگوهای کندل استیک در ارتباط با سایر شاخص‌های فنی مانند خطوط روند، میانگین متحرک و نوارها استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، معامله گران ممکن است قبل از شروع یک موقعیت خرید، به دنبال مناطق مقاومت آتی باشند یا به سطح حجم در زمان شکست نگاه کنند تا تأیید کنند که حجم معاملات  زیاد بوده است. اگر این الگو در حجم کم با مقاومت کوتاه مدت رخ داد، معامله گران ممکن است منتظر بمانند تا تأیید بیشتری مبنی بر شکست برای شروع یک موقعیت خرید وجود داشته باشد.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید