Your browser does not support JavaScript!
نماشا

شاخص ترس و طمع بیت کوین نشان دهنده ترس شدید سرمایه گذاران، پیش از اعداد NFP ایالات متحده است

شاخص ترس و طمع بیت کوین نشان دهنده ترس شدید سرمایه گذاران، پیش از اعداد NFP ایالات متحده است

در شروع ماه سپتامبر برای ششمسن جلسه متوالی قیمت بیت کوین، قبل از ریکاوری به زیر نرخ ۲۰هزارنزول کرد. داده های ایالات متحده همچنان محرک مهمی برای بیت کوین است.

موارد کلیدی:

  • در شروع ماه سپتامبر حرکات بیت کوین در محدوده رنج دنبال میشود.
  • شاخص های اقتصادی خوب برای ایالات متحده در میان پس زمینه تصمیمات تهاجمی فدرال رزرو،بیت کوین را تحت فشار قرار داده است.
  • شاخص ترس و طمع بیت کوین از ۲۰به ۲۵ افزایش یافته ولی در محدوده قرمزباقی مانده است.

در روز پنجشنبه نیز قیمت بیت کوین برای ششمسن روز متوالی به سطح زیر ۲۰ هزار نفوذ کرد ولی از زیرش به زیر پایین ترین سطوح ماه جون در قیمت۱۸۹۶۲ خودداری کرد.

 

Screenshot image
نمودار یکساعته بیت کوین

 

در روزگذشته قیمت بیت کوین علیرغم ریکاوری در قلمرو منفی روز را به پایان رساند. شاخص هایاقتصادی ایالات متحده قیمت بیت کوین را در معرض فشار نزولی قرار داده اند. شاخصISM-PMI تولیدی در عدد ۵۲.۸ در قلمروی مثبت باقی ماند. این در حالست که اقتصاد دانان کاهش این شاخص را تا ۵۲ درصد پیش بینی میکردند. و در مولفه اشتغال داده از ۴۹.۹ به ۵۴.۲ جهش داشت. در اوایل نشست معاملات نیویورک داده های مدعیان بیکاری از ۲۳۷ هزار به ۲۳۲ هزار کاهش یافت ومیانگین ۴ هفته ایی از ۲۴۵.۵ هزار به ۲۴۱.۵ هزار کاهش یافت.مجموع داده های روز پنجشنبه شنان می دهد که افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و راهنمای پیش رو فدرال رزرو بر بخش مشاغل تاثیر ضعیفی داشته ( در حالت معمول، با افزایش نرخ بهره بخش مشاغل آسیب میبیند).

 

ز.jpg
تقویم اقتصادی روز گذشته ایالات متحده امریکا

 

امروز، تمرکز بازار بروی داده های حقوق و دستمزد ساعتی بخش غیر کشاورزی ایالات متحده و ارقام رشد دستمزدها مربوط به ماه آگست منتشر خواهد شد. با توجه به آمار رسمی بازار کار، افزایش دیگری در استخدام ها میتواند فدرال رزرو را وادار کند که مسیر تهاجمی تری برای عادی سازی اقتصاد در پیش گیرد.

داده های اقتصادی دیروز ایالات متحده همچنین باعث شد سهام فناوری نزدک ۰.۲۶درصد نزول کند ولی در پایان نشست معاملاتی دیروز تمام نزول های طول روز را ریکاوری کرد.

شاخص ترس و طمع بیت کوین در منطقه ترس شدید باقی مانده است.

امروز شاخص ترس و طمع از ۲۰ به ۲۵ افزایش داشته. شاخص های اقتصادیدر مورد توانایی فدرال رزرو در افزایش سرعت استخدام در سرتاسر ایالات متحده علیرغم سیاست های سخت گیرانه، علامت سوالی را ایجاد کرده است. سیات های سختگیرانه و یا انقباضی فدرال رزرو برای مهار تورم و تاثیران منفی آن کندی رشد اقتصاد باعث میشود شاخص در منطقه ترس شدید باقی بماند.

 

 

با باقی ماندن این شاخص در منطقه ترس شدید، پایین ترین سطوح قیمتی بیت کوین در سال جاری یعنی نرخ ۱۷۶۰۵ دلار در دسترس فروشندگان خواهد بود. برای خریداران این شاخص نیاز به حرکت به عدد ۴۰ دارد تا از بازگشت بیت کوین به سمت ۲۵هزار دلار در هر سکه حمایت کند. با این حال نزول به منطقه ۲۰ نشان دهنده نزول قیمت قبل از هرگونه افزایش قیمت است.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

پرایس اکشن

بیت کوین برای هدف قرار دادن اولین سطح مقاومتی در نرخ ۲۰۳۷۷ دلار باید از نزول زیر نرخ ۲۰هزار خود داری کند. بیت کوین برای برای شکست از بالاترین سطح پنج شنبه نیاز به افزایش سنتیمنت بازار دارد.

در یک رالی صعودی دومین مقاومت در نرخ ۲۰۶۱۰ واقع شده است و سومین مقاومت ۲۱هزار است. حرکت های امروز وابسته به داده های مشاغل ایالات متحده دارد و بازار کریپتو نشانه های حرکتی را از شاخص سهام نزدک خواهدگرفت.

 

Screenshot image

 

سقوط قیمت زیر نرخ ۲۰ هزار میتواند درها را برای نزول بیشتربه سمت ۱۹۷۴۶ باز کند و برای عدم حرکات نزولی پایدار قیمت نباید از نرخ ۱۹هزار پایین تر رود.

میانگین متحرک نمایی

با نگاهی به emaها در نمودار کندل استیک ۴ ساعته، یک سیگنال نزولی دیده میشود. امروز صبح بیت کوین زیر میانگین متحرک نمایی ۵۰ قرار گرفت و در حال حاضر ( در زمان نگارش این تحلیل در نرخ۲۰۰۷۱ در حال معامله شدن هست. میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ همچنان اختلاف خود را با EMA200 افزایش میدهدو سیگنال نزولی قیمت را ارائه می دهد. افزایش اسپرید EMA50 و EMA200 سطوح پشتیبان اصلی را وارد بازی خواهد کرد

 

Screenshot image

 

برای خریداران، حرکت بیت کوین از طریق مقاومت ۲۰۳۷۷ و EMA50در نرخ ۲۰۶۱۰ وEMA100 در نرخ ۲۱۰۹۹ زیر نظر گرفته میشود.

 

 

 
 

 

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

6 رای (4.0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید