Your browser does not support JavaScript!
نماشا

شاخص ترس و طمع بیت کوین به زیر 60 سقوط می کند که نشانه یک جلسه نزولی BTC است

شاخص ترس و طمع بیت کوین به زیر 60 سقوط می کند که نشانه یک جلسه نزولی BTC است

پس از پایان نزولی هفته، BTC امروز صبح در وضعیت نزولی قرار گرفت. شاخص ترس و طمع، یک روز متلاطم را پس از یک کاهش دیگر نشان می دهد.

روز یکشنبه، بیت کوین (BTC) 1.42 درصد کاهش یافت. با معکوس کردن 0.21 درصد افزایش نسبت به روز شنبه، BTC هفته را با 11.53 درصد افزایش به 24284 دلار پایان داد. علیرغم جلسه نزولی، BTC برای سومین بار در چهار جلسه، از دسته 25000 دلاری بازدید کرد.

پس از یک صبح محدود، بیت کوین تا اواخر بعد از ظهر به بالاترین حد خود یعنی 25209 دلار رسید. بیت کوین قبل از رسیدن به حالت معکوس، از اولین سطح مقاومت اصلی (R1) با 24,857 دلار و دومین سطح مقاومت اصلی (R2) با 25,082 دلار عبور کرد.

 

index.jpg
تبلیغات

 

این حرکات معکوس باعث شد که بیت کوین به پایین ترین سطح اخیر یعنی 24221 دلار سقوط کند. بیت کوین از اولین سطح پشتیبانی اصلی (S1) به 24429 دلار سقوط کرد و روز را به 24284 دلار خاتمه داد. دومین سطح پشتیبانی اصلی (S2) با قیمت 24226 دلار، نزولی را کاهش داد.

 

بیت کوین.png
نمودار یکساعته بیت کوین

 

ترس از فدرال رزرو هاوکیش و ریسک نظارتی دوباره ظاهر شد تا بیت کوین را به قلمرو قرمز بفرستد

سرمایه گذاران عصر یکشنبه سود خود را قفل کردند تا بیت کوین را برای جلسه با مشکل مواجه کنند. در حالی که نظارت قانونگذار ایالات متحده از اقدامات SEC علیه پلتفرم های رمزنگاری پشتیبانی در اواسط هفته ارائه شد، ریسک نظارتی همچنان ادامه داشت.

پس از فروپاشی FTX، سرمایه گذاران انتظار تغییر در چشم انداز نظارتی را دارند که می تواند بازار ارزهای دیجیتال ایالات متحده را تحت تاثیر قرار دهد. هفته گذشته، وال استریت ژورنال گزارش داد که بایننس باید جریمه هایی را پس از تحقیقات وزارت دادگستری و CFTC در مورد عملیات پلتفرم بپردازد.

پس از حرکت SEC علیه Kraken و Paxos، افزایش نظارت نظارتی می‌تواند از هر سه مورد باشد و فشار بیشتری را بر بازار ارزهای دیجیتال وارد کند.

Fed Fear همچنین یک معضل بازار ارزهای دیجیتال است. به دنبال آخرین دور شاخص های اقتصادی ایالات متحده و صحبت های فدرال رزرو، بازارها بر روی مسیر نرخ بهره تهاجمی تر شرط بندی می کنند. فدرال رزرو می تواند نرخ بهره را به اوج 5.5 درصد برساند و برای مدت طولانی تری نگه دارد تا تورم را به هدف برساند.

رویدادهای پیش رو

 اخبار بایننس با به‌روزرسانی‌های FTX، Genesis و Silvergate Bank برای تأثیرگذاری بر اشتهای سرمایه‌گذاران، همچنان مورد توجه قرار خواهند گرفت.

با این حال، امروز با برگزاری جشن تولد جورج واشنگتن، هیچ شاخص اقتصادی ایالات متحده برای هدایت سرمایه گذاران وجود ندارد.

شاخص ترس و طمع علی رغم عقب نشینی بیت کوین، نزولی باقی می ماند

امروز شاخص ترس و طمع BTC از 60/100 به 58/100 سقوط کرد. با این حال، این شاخص در منطقه Greed باقی ماند و بیت کوین از بازگشت به زیر 24000 دلار برای جلسه دوم با ارائه پشتیبانی اجتناب کرد.

ناآرامی های نظارتی در آخر هفته دوباره ظاهر شد و منجر به عقب نشینی در اواخر یکشنبه شد. با توجه به افزایش فعالیت نظارتی وزارت دادگستری ایالات متحده، CFTC و SEC در فضای دارایی دیجیتال، ممکن است زمان سختی برای بازار ایالات متحده باشد. احتمال یک مسیر تهاجمی تر نرخ بهره فدرال رزرو نیز بر شاخص تاثیر گذاشته است.

پس از بازگشت به منطقه Greed، شاخص باید از منطقه خنثی اجتناب کند تا از شکست بیت کوین از 25000 دلار به 30000 دلار پشتیبانی کند. با این حال، بازگشت شاخص به منطقه ترس نشان دهنده یک تغییر روند صعودی کوتاه مدت است.

فعالیت SEC و گفتگوی قانونگذاران ایالات متحده، محرک های کلیدی در کوتاه مدت باقی خواهند ماند.

 

شاخص ترس و طمع.webp

پرایس اکشن بیت کوین

در زمان نگارش این تحلیل قیمت بیت کوین 24503 دلار در هر سکه در حال معامله شدن است. شروع متفاوت روز باعث شد که بیت کوین به بالاترین حد اولیه 24,409 دلار برسد و سپس به پایین ترین سطح 24,116 دلار سقوط کرد. الگوهای کندل استیک در نمودار روزانه نشان از حرکات محدود دارد و تشکیل الگوهای بازگشتی در نواحی مقاومتی مهمی ظاهر شده اند. با این حال حمایت 23838 میتواند پایین ترین سطح محدوده و سطح 25173 بالاترین سطح محدوده در نظر گرفته شود. حرکات در زیر 24572 نشان دهنده حرکات نزولی و تثبیت قیمت بالای این سطح نشان از صعود خواهد داشت.

 

پرایس اکشن بیت کوین.png

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید