Your browser does not support JavaScript!
نماشا

برنامه های G20 و شاخص ترس و طمع بیت کوین اشاره به کاهش قیمت بیتکوین دارد.

برنامه های G20 و شاخص ترس و طمع بیت کوین اشاره به کاهش قیمت بیتکوین دارد.

دیروز یک جلسه یکشنبه صعودی برای BTC بود. با این حال، شاخص ترس و طمع به منطقه ترس نزدیک‌تر شد که منعکس‌کننده احساسات سرمایه‌گذاران نسبت به سیاست های هاوکیش فدرال رزرو و G20 بود.
روز یکشنبه بیت کوین (BTC) 1.65 درصد افزایش یافت. با کاهش 0.09 درصدی نسبت به روز شنبه، BTC هفته را با افت 2.98 درصدی به 23561 دلار پایان داد. بیت کوین به زنجیره باخت پنج روزه پایان داد در حالی که برای دومین جلسه متوالی از قیمت 24000 دلاری فاصله گرفت.

در اینجا اشاره به نزول قیمت بیت کوین شده بود.

 

اشاره به نزول قیمت بیت کوین.png

 

شروع متفاوت روز باعث شد که بیت کوین به کمترین میزان خود یعنی 23083 دلار صبح زود سقوط کند. با فاصله گرفتن از اولین سطح پشتیبانی اصلی (S1) در 22,918 دلار، BTC قبل از کاهش قیمت به بالاترین سطح اخیر یعنی 23,673 دلار صعود کرد. بیت کوین از اولین سطح مقاومت اصلی (R1) با 23331 دلار و دومین سطح مقاومت اصلی (R2) با 23483 دلار عبور کرد و روز را با 23561 دلار به پایان رساند.
سومین سطح مقاومت اصلی (R3) با قیمت 23619 دلار، صعودی را افزایش داد.

 

پیووت بیت کوین.png

 

خریداران به روز رسانی G20 را کنار گذاشتند

هیچ رویداد خبری رمزنگاری برای تأثیرگذاری بر احساسات سرمایه‌گذاران در روز یکشنبه وجود نداشت. فقدان اخبار باعث شد خریداران از پشتیبانی حمایت کنند. با این حال، روند صعودی معتدل بود، با باد مخالف بازار ارزهای دیجیتال که اشتهای خریدار را آزمایش می کرد.

ترس از فدرال رزرو تهاجمی و عدم قطعیت نظارتی باعث شد بیت کوین در آخر هفته از کنترل 24000 دلاری کوتاهی کند. آخرین آمار تورم در ایالات متحده، چشم انداز یک مسیر تهاجمی تر نرخ بهره فدرال رزرو را افزایش می دهد که می تواند اقتصاد ایالات متحده را وارد رکود کند.

به‌روزرسانی‌های G20 باعث عدم اطمینان نظارتی شد، به طوری که G20 بانک تسویه‌های بین‌المللی (BIS)، هیئت ثبات مالی (FSB) و صندوق بین‌المللی پول (IMF) را موظف کرد تا چارچوب نظارتی جهانی را آغاز کنند.

تصمیم G20 برای پیشبرد چارچوب نظارتی جهانی به جای دنبال کردن ممنوعیت کریپتوها، محرک مثبت بازار بود. با این حال، دخالت صندوق بین‌المللی پول در ایجاد یک چارچوب قانونی جهانی رمزنگاری می‌تواند نگران‌کننده باشد. در G20، مدیر عامل صندوق بین المللی پول پیشنهاد کرد که ممنوعیت کریپتو باید یک گزینه باشد.

 

index.jpg
تبلیغات

رویدادهای پیش رو

فعالیت های نظارتی ایالات متحده و صحبت های قانونگذاران ایالات متحده به نظارت مستمر نیاز دارد. سرمایه‌گذاران همچنین باید سیم‌های اخبار کریپتو را برای به‌روزرسانی‌های Binance و FTX و اخبار SEC v Ripple که می‌تواند شماره‌گیر را جابجا کند، ردیابی کنند.

در جلسه بعد از ظهر، شاخص های اقتصادی ایالات متحده، صحبت های فدرال رزرو، و شاخص ترکیبی NASDAQ نیز جهت گیری را ارائه خواهند داد. گفتگوهای فدرال رزرو احتمالاً تأثیر بیشتری بر اشتهای خریداران خواهد داشت زیرا سرمایه گذاران به دنبال واکنش بیشتر به آخرین اعداد تورم ایالات متحده هستند. NASDAQ mini امروز صبح 30.5 واحد افزایش یافت.

 

نزدک و بیت کوین.png

 

شاخص ترس و طمع با وجود یک جلسه صعودی BTC سقوط می کند

امروز شاخص ترس و طمع BTC از 51/100 به 50/100 سقوط کرد. به طور قابل توجهی، شاخص از بازگشت به منطقه ترس اجتناب کرد. با توجه به سیاست پولی فدرال رزرو و ریسک نظارتی، باد مخالف بازار کریپتو احتمالاً بر احساسات سرمایه گذاران تأثیر گذاشته است.

پس از قرار گرفتن در منطقه خنثی، شاخص باید به منطقه Greed برگردد تا از شکست بیت کوین از 25000 دلار به هدف 30000 دلار پشتیبانی کند. با این حال، بازگشت شاخص به منطقه ترس نشان دهنده یک تغییر روند صعودی کوتاه مدت است.

 

شاخص ترس و طمع بیت کوین.webp

پرایس اکشن بیت کوین

امروز صبح، بیت کوین با 0.47 درصد کاهش به 23451 دلار رسید. شروع متفاوت روز باعث شد که بیت کوین به بالاترین حد اولیه یعنی 23564 دلار قبل از سقوط به پایین ترین سطح 23450 دلار برسد.

 

پرایس اکشن بیت کوین.png
نمودار یکساعته بیت کوین

به اعتقاد ما شکست از خط روند نزولی میتواند با توجه به محرک های فاندامنتال نا معتبر باشد و انتظار داریم قیمت از محدوده مشخص شده نزولی را شروع کند. همچنان سطح 24000 به عنوان قلمررو صعودی و نزولی در نظر گرفته میشود. حرکت قیمت بالای سطح 24000 سناریوی نزولی را باطل خواهد کرد.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

1 رای (5.0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید