Your browser does not support JavaScript!
نماشا

نکات برجسته امروز بازار کریپتو

نکات برجسته امروز بازار کریپتو

روز گذشته، جمعه نزولی برای بازار کریپتو بود، با اخباری مبنی بر ورشکستگی FTX.US و اولین نشانه‌های سرایتی به بازار که بر اشتهای سرمایه‌گذاران تاثیر گذاشت.

نکات برجسته:

  • دیروز یک جلسه جمعه نزولی برای ده کوین برتر ارزهای دیجیتال بود، به همراه دوج کوین (DOGE) که ده کوین برتر را به سمت قلمرو نزولی هدایت کرد.
  • اخبار مربوط به ورشکستگی FTX.US و اولین علائم سرایت بر اشتهای خریدار سنگینی کرد.
  • ارزش بازار ارزهای دیجیتال با 22.4 میلیارد دلار کاهش به 819.2 میلیارد دلار رسید.

جمعه یم جلسه نزولی برای ده کوین برتر ارزهای دیجیتال بود. DOGE و MATIC راه را به سمت قلمرو نزولی هدایت کردند. بیت کوین برای پنجمین روز در شش جلسه معاملاتی رنگ قرمز نزولی را دید در حالی که روز را با قیمت 17000 دلار به پایان رساند.

به‌روزرسانی‌های FTX بر اشتهای سرمایه‌گذاران کریپتو تأثیر گذاشت، با اخبار مربوط به اعلام ورشکستگی FTX.US که بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال را عمیقاً قرمز کرد. سام بنکمن-فرید، مدیر عامل FTX، پس از اعلام ورشکستگی، از سمت خود کناره گیری کرد.


سنتیمنت منفی بازار کریپتو ، با BlockFi شروع شد. اولین کسی بود که تعلیق برداشت ها را اعلام کرد. در پاسخ، دپارتمان حفاظت مالی و نوآوری (DFPI) ایالت کالیفرنیا یک اعلامیه برای تعلیق مجوز قانون تامین مالی BlockFi کالیفرنیا (به مدت 30 روز در انتظار بررسی) صادر کرد.

برای سرمایه گذارانی که به دنبال محرک های صعودی بودند، امیدی وجود نداشت. CZ مدیر عامل بایننس گفته است:

"با کاهش FTX، ما شاهد اثرات آبشاری (نزول) خواهیم بود. مخصوصاً برای کسانی که به اکوسیستم FTX نزدیک هستند، تحت تأثیر محرک های منفی قرار خواهند گرفت."

در پی سقوط FTX، وویجر (VGX) روند مناقصه را برای شرکت بازگشایی کرد. طبق اعلام شرکت،

"ویجر روند مناقصه را برای شرکت بازگشایی کرده و در حال مذاکره فعال با مناقصه‌گران جایگزین است. وویجر و UCC با تمام دقت و سرعت  در حال حرکت هستند تا یک طرح جایگزین سازماندهی مجدد مطابق با هدف اصلی را در طول این فرآیند شناسایی کنند: به حداکثر رساندن ارزش بازگشتی به مشتریان و سایر طلبکاران."

در این بیانیه افزود:

"توجه به این نکته مهم است که وویجر هیچ دارایی را در ارتباط با تراکنش پیشنهادی قبلی به FTX.US منتقل نکرده است."

اخبار مربوط به جاستین سان که آماده است میلیاردها دلار به FTX بدهد تا حفره 9.4 میلیارد دلاری را مسدود کند، آسایش کمی در بازار ایجاد کرد.

حال و هوای بازار ارزهای دیجیتال در تضاد کامل با یک روز صعودی دیگر برای شاخص کامپوزیت NASDAQ بود. به دنبال افزایش نرخ تورم در روز پنجشنبه، NASDAQ در روز جمعه 1.88 درصد افزایش یافت.

تمایل سرمایه گذاران به سمت اقدامات فدرال رزرو همچنان باعث افزایش NASDAQ در پایان هفته شد. خبرهایی مبنی بر برنامه ریزی چین برای کاهش محدودیت های COVID-19 به روند صعودی اضافه کرد.

امروز هیچ داده اقتصادی مهمی در تقویم اقتصادی ایالات متحده وجود ندارد. بازارها همچنان بر FTX، اخبار کمک مالی، سرایت، و صحبت های دولت و تنظیم کننده ایالات متحده متمرکز خواهند بود.

 

تاثیر رویدادها بر بازار کریپتو.webp
تاثیر رویدادها بر بازار کریپتو

 


بازار کریپتو با اخبار ورشکستگی FTX.US  معکوس شد.


در ابتذا حجم معاملات بازار کریپتو به بالاترین سطح اولیه خود یعنی 848.2 میلیارد دلار افزایش یافت و سپس به 785.7 میلیارد دلار کاهش یافت. با این حال، با پیدا کردن پشتیبانی دیرهنگام، بازار کریپتو قبل از کاهش قیمت، مجدداً به ۸۱۷ میلیارد دلار رسید.

جلسه نزولی باعث شد که حجم بازار برای این جلسه 22.4 میلیارد دلار کاهش یابد و به 819.2 میلیارد دلار برسد. در هفته گذشته، حجم بازار 163 میلیارد دلار کاهش یافت.

 

تاثیر داده ها بر بازار کریپتو.webp

 

بازگشت 24 ساعته Liquidations (انحلال ها) ارزهای دیجیتال در جلسه کریپتو در روز نزولی.

طی 24 ساعت، با وجود یک جلسه نزولی و اخبار مربوط به تشکیل پرونده ورشکستگی FTX.US، کل نقدینگی ها کاهش یافت. در زمان نگارش این تحلیل، انحلال‌های 24 ساعته به 170.06 میلیون دلار رسید که از 365.35 میلیون دلار در صبح جمعه کاهش یافته است.

معامله گران Liquid (منحل) شده در 24 ساعت گذشته نیز کاهش یافته اند. در زمان نگارش این تحلیل، معامله گران منحل شده در صبح جمعه 102,459 در مقابل 187,194 بود. انحلال بیش از 12 و 4 ساعت کاهش یافت در حالی که بیش از یک ساعت افزایش یافت.

 

وضعیت معاملات منحل شده.webp


طبق گزارش Coinglass، انحلال‌های 12 ساعته از 162.66 میلیون دلار به 113.78 میلیون دلار کاهش یافت و انحلال‌های چهار ساعته از 26.07 میلیون دلار به 14.17 میلیون دلار کاهش یافت. انحلال یک ساعته از 4.38 میلیون دلار به 6.75 میلیون دلار افزایش یافت که منعکس کننده شرایط متلاطم بازار است.

 

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید