Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تحلیل این هفته بیت کوین

تحلیل این هفته بیت کوین

شاخص ترس و طمع BTC روز سه شنبه به منطقه Greed بازگشت. انتظارات برای جریان های ورودی بیشتر، چشم انداز مثبت قیمت بیت کوین را تعیین می کند.

روز دوشنبه بیت کوین  با معکوس کردن جزئی از ضرر 2.80 درصدی نسبت به یکشنبه، 1.75 درصد افزایش یافت.، BTC روز را با 42523 دلار به پایان رساند. BTC برای دومین بار در پنج جلسه از تشکیل کندل نزولی جلوگیری کرد.

روز سه شنبه، شاخص ترس و طمع بیت کوین از 52 (خنثی) به 64 (طمع) صعود کرد. بازگشت به منطقه Greed سیگنال های افزایشی قیمت را ارسال می کند. این شاخص کمتر از اوج ژانویه 76 (طمع افراطی) باقی می‌ماند، که با دیدگاه‌هایی که بیت‌کوین پیش از تصویب SEC ETF‌های اسپات BTC بیش از حد خرید شده بود، همسو می‌شود.

 

شاخص طمع بیت کوین.png

روز دوشنبه در بازار ETF اسپات BTC ایالات متحده نوسان خاصی وجود نداشت. بازارهای ایالات متحده به دلیل روز مارتین لوتر کینگ جونیور بسته بودند.

با این وجود، سرمایه گذاران به اعداد ورودی اخیر ETF اسپات BTC پاسخ دادند. iShares Bitcoin Trust (IBIT) و Fidelity Wise Origin Bitcoin Trust (FBTC) اعداد ورودی ثابتی را در دو روز اول معاملات گزارش کردند. سرمایه‌گذاران همچنین به کمپین‌های تبلیغاتی جدید ETF اسپات BTC پاسخ مثبت دادند تا پول سرمایه‌گذار جدید را جذب کنند.

روند افزایشی تقاضا برای بیت کوین قبل از Halving بیت کوین چشم انداز مثبت قیمت بیت کوین را به همراه خواهد داشت. BuyBitcoinWorldwide تاریخ Halving را 17 آوریل 2024 تخمین زده است.

 

a-screenshot-of-a-blue-and-white-screen-descripti.png

مایکل سیلر، بنیانگذار و رئیس MicroStrategy (MSTR) اخیراً درباره استراتژی سرمایه گذاری BTC خود صحبت کرده است. Saylor چشم انداز عرضه و تقاضای ساده ای را ارائه کرد و راه اندازی احتمالی ETF های اسپات بیت بیت کوین و پیامدهای رویداد نصف شدن بر عرضه را برجسته کرد.

راه اندازی بازار ETF اسپات BTC همزمان با رویداد Halving می تواند بسیار مهم باشد. لری فینک، مدیر عامل بلک راک (BLK) در مورد بیت کوین صحبت کرد،

 

"این یک کلاس دارایی است که از شما محافظت می کند. و برخلاف طلا که در آن طلای جدید تولید می کنیم، تقریباً در سقف مقدار BTC هستیم."

 

بیت کوین و ETF های اسپات بیت بیت کوین تنها موضوعات مورد بحث روز دوشنبه نبودند.

ETH-Spot ETF امیدوار است ETH را در جلوی پای خود نگه دارد

قبل از اینکه سرمایه گذاران پس از تایید ETF اسپات بیت کوین از بازار خارج شوند، بیت کوین به بالاترین خود در روز پنجشنبه 11 ژانویه یعنی 49023 دلار رسید. چرخش سرمایه‌گذاران به اتریوم مشهود بود و اتریوم در جمعه ۱۲ ژانویه به ۲۷۱۴ دلار رسید.

گری جنسلر، رئیس SEC، تلاش کرد تا آب سرد را روی چشم‌انداز بازار ETF اسپات رمزنگاری کند و گفت:

 

نکته مهم، این است که جلسه امروز به ETPهایی که یک کالای غیرمنطقی، بیت کوین را در اختیار دارند، تنظیم شده است. این به هیچ وجه نباید برای تعیین معیارهای فهرست بندی برای دارایی های رمزنگاری باشد.

 

با این حال، گمانه‌زنی‌ها در راه‌اندازی ETF‌های اسپات ETH همچنان امیدها را برای ایجاد بازار ETF نقاط‌های آرزوی دیجیتال تقویت می‌کند. جیمز صفارت، تحلیلگر اطلاعات بلومبرگ، به یک پست پرسش و پاسخ ETF در X (توئیتر سابق) پاسخ داد و گفت:

 

" من فکر می کنم شانس تایید ETH etf کمی بیشتر از آن چیزی است که به نظر می رسد. اما آنها به طور قابل توجهی پایین تر از جایی هستند که ما برای ETF های BTC بودیم. در هفته آینده به این موضوع می پردازیم."

 

آیا لری فینک می تواند ETH ETF را دریافت کند. جواب سوال این بود که

 

"نه. جنسلر باید آن را تایید کند، کاری که او انجام دهد نمی تواند این حکم صادر کند. این روند ممکن است سالها طول بکشد."

 

با در نظر گرفتن نظرات جنسلر رئیس SEC در مورد تایید ETF های اسپات دیجیتال، احکام محاکمه می شود. SEC v Coinbase (COIN) می تواند این مشکل را حل کند. روز چهارشنبه، 17 ژانویه، دادگاه به استدلال های شفاهی Coinbase و SEC در درخواست Coinbase برای اخراج (MTD) رسیدگی خواهد کرد. Coinbase استدلال کرد که SEC مجاز به تنظیم مبادلات رمزنگاری نیست.

 

‏بیت کوین.png
نمودار روزانه بیتکوین

بیت کوین بالاتر از خط روند صعودی باقی ماند و سیگنال های قیمتی صعودی را تایید کرد.

شکست بیت کوین از سطح مقاومت 43512 دلاری به خریدران اجازه صعودی بیشتر را میدهد

در روز سه‌شنبه، inflowsوoutflows  اسپات BTC و بررسی‌های نظارتی موضوعات مهم خواهند بود.

با این حال، شکستن زیر خط روند از سقوط به سطح حمایت 39861 دلار حمایت می کند.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید