Your browser does not support JavaScript!
نماشا

اعداد PMI خدمات ISM ایالات متحده روز دوشنبه حرکات بیت کوین را معکوس کرد.

اعداد PMI خدمات ISM ایالات متحده روز دوشنبه حرکات بیت کوین را معکوس کرد.

روز دوشنبه، جیمز سیفارت، تحلیلگر  بلومبرگ، حجم معاملات را برای جلسه دوشنبه بازار ETF بیت کوین به اشتراک گذاشت.

Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) بیشترین حجم معاملات را به ثبت رساند و پس از آن iShares Bitcoin Trust (IBIT) قرار دارد. با این حال، حجم معاملات به طور قابل توجهی کمتر از جلسات اخیر بود.

iShares Bitcoin Trust شاهد کاهش حجم معاملات از 303.4 میلیون دلار در روز پنجشنبه به 110.7 میلیون دلار در روز جمعه بود. به طور قابل توجهی، صندوق بیت کوین Fidelity Wise Origin شاهد کاهش حجم معاملات از 171.1 میلیون دلار به 73.1 میلیون دلار بود. مجموع حجم معاملات (به استثنای GBTC) از 637.4 میلیون دلار به 260.2 میلیون دلار در روز جمعه (روز هفدهم معاملات) کاهش یافت.

 

حجم معاملات بیتکوین.png

با کاهش حجم معاملات، خروجی های GBTC کمترین میزان از 11 ژانویه 2023 بود. روز دوشنبه، BitMEX Research اعلام کرد که جریان خروجی GBTC از 144.6 میلیون دلار به 108 میلیون دلار در روز دوشنبه، 5 فوریه کاهش یافته است.

پاول رئیس فدرال رزرو و داده های PMI خدمات ایالات متحده بر بازار بیت کوین تأثیر می گذارند

بیت کوین در روز دوشنبه 0.13 درصد افزایش یافت. بیت کوین با کاهش 0.91 درصدی نسبت به روز یکشنبه، جلسه دوشنبه را با قیمت 42679 دلار به پایان رساند.

بیت کوین پس از سخنرانی پاول رئیس فدرال رزرو در طول صبح بهبود یافت و به بالاترین حد خود یعنی 43553 دلار رسید. با این حال، یک نظرسنجی ISM Services PMI بالاتر از حد انتظار، انتظارات را در مورد کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مارس کاهش داد. بیت کوین به زیر 43000 دلار سقوط کرد.

پایین آمدن انتظارها بر روی کاهش نرخ فدرال رزرو در ماه مارس نیز احتمالاً بر حجم معاملات ETF نقطه BTC تأثیر گذاشته است.

بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مارس از 20.0 درصد به 16.5 درصد در روز دوشنبه کاهش یافت. قابل توجه است که سرمایه گذاران در مورد کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه می اختلاف نظر داشتند. احتمال کاهش ۲۵ صدم درصد نرخ بهره فدرال رزرو در روز دوشنبه از ۵۹.۹ درصد به ۵۲.۶ درصد کاهش یافت. بازارها همچنین شرط بندیانتظارات بر روی کاهشنیم درصد نرخ بهره فدرال رزرو را از 13.3 درصد به 8.9 درصد کاهش دادند.

 

انتظارت از نرخ های بهره.png

 

سایر اخبار مرتبط با بیت کوین

دادگاه کریگ رایت روز دوشنبه به طور جدی آغاز شد. اتحادیه اختراعات باز کریپتو (COPA) مدعی است که کریگ رایت ساتوشی ناکاموتو نیست.

این موضوع از اوایل سال 2016 موضوع نظرات گسترده رسانه‌ها و همچنین مجموعه‌ای از مراحل قانونی در این حوزه قضایی و جاهای دیگر بوده است. اگر دکتر رایت ساتوشی نبود، انتظار می رفت که ساتوشی واقعی برای مقابله با این ادعا جلو بیاید.

جامعه کریپتو همچنان در مورد ادعای او مبنی بر ساتوشی ناکاموتو تردید دارد. تا به حال، کریگ رایت کلیدهای خصوصی برای دسترسی به بیش از 1 میلیون سکه بیت کوین استخراج شده توسط ناکاموتو را تولید نکرده است.

کریگ رایت روز سه شنبه شهادت خواهد داد.

 

بیت کوین.jpg
نمودار روزانه بیت کوین

با توجه به روند های فصلی در ده سال گذشته حرکات بیت کوین در انتهای ماه ژانویه و ابتدای ماه فوریه در دامنه محدودی نوسان داشته است. در حال حاضر نگرش ما نسبت به حرکات بی کوین همچنان صعودی است و سطح 42651.24 به عنوان حمایت بالقوه شناسایی شده است.

 

شاخص ترس و طمع بیت کوین.png

شاخص ترس و طمع بیت کوین از منطقه خنثی روزگذشته وارد منطقه Greed و یا طمع شده است که نسبت به روز گذشته ۴ پوینت افزایش داشته.

 

همبستگی بیت کوین و شاخص ترس و طمع.jpg
همبستگی بین بیت کوین و شاخص ترس و طمع

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید