Your browser does not support JavaScript!
نماشا

نکات برجسته روزانه بازار کریپتو: اتریوم ازSEC وFed-Fueled Slide اجتناب میکند.

نکات برجسته روزانه بازار کریپتو: اتریوم ازSEC وFed-Fueled Slide اجتناب میکند.

بازار کریپتو در روز پنجشنبه برای سومین روز متوالی سقوط کرد، که تحت تاثیر نظارت نظارتی قرار گرفت. امروز، ارقام تورم ایالات متحده و صحبت های فدرال رزرو بر آن تأثیر خواهد گذاشت.
همچنین این یک جلسه ترکیبی برای ده برتر ارزهای دیجیتال در روز پنجشنبه بود. اتریوم یک روند نزولی را کاهش داد، در حالی که MATIC پیشتاز بود. این جلسه ترکیبی برای اولین بار در هفت جلسه قیمت بیت کوین را زیر 24000 دلار نگه داشت.

 

بیتکوین زیر 24 هزار.png
نمودار یکساعته بیت کوین

 

شاخص های اقتصادی ایالات متحده محرک نزولی و شاخص ترکیبی NASDAQ محرک صعودی  این حرکات بودند. در سه ماهه چهارم، اقتصاد ایالات متحده 2.7 درصد رشد کرد، از 3.2 درصد اولیه. اقتصاددانان رشد 2.9 درصدی را پیش بینی کردند. با این حال، شرایط بازار کار با کاهش بیکاری اولیه از 195 هزار به 192 هزار ادامه یافت. اقتصاددانان افزایش به 200 هزار پیش بینی می کنند.

شاخص ترکیبی NASDAQ در پاسخ به اعداد و سود شرکت ها 0.72 درصد افزایش یافت.

با این حال، NASDAQ نتوانست یک جلسه کریپتو صعودی را ارائه دهد، زیرا بررسی نظارتی فزاینده بر احساسات سرمایه گذاران تاثیر گذاشته است.

نظارت دقیق رمزنگاری احساسات خریدار را به چالش میکشد.

روز پنجشنبه، فدرال رزرو ایالات متحده بیانیه ای را منتشر کرد که در آن به جزئیات خطرات معامله در کریپتوها و دارایی های مرتبط با کریپتو پرداخته شد. فدرال رزرو با تاکید بر خطرات نقدینگی مرتبط با منابع مالی از نهادهای مرتبط با رمزنگاری، گفت:

 

برخی منابع مالی از سوی نهادهای مرتبط با دارایی های رمزنگاری شده ممکن است به دلیل غیرقابل پیش بینی بودن مقیاس و زمان ورود و خروج سپرده ها، خطرات نقدینگی بیشتری را برای سازمان های بانکی ایجاد کند.

 

فدرال رزرو با تمرکز خود بر روی استیبل کوین ها  اظهار داشت:

 

ثبات چنین سپرده‌هایی (ذخایر مربوط به استیبل کوین) ممکن است با تقاضا برای استیبل کوین، اعتماد دارندگان استیبل کوین به ترتیب استیبل کوین و شیوه‌های مدیریت ذخیره صادرکننده استیبل کوین مرتبط باشد. چنین سپرده‌هایی می‌توانند مستعد جریان‌های خروجی بزرگ و سریع ناشی از، به‌عنوان مثال، بازخریدهای غیرمنتظره استیبل‌کوین یا جابه‌جایی در بازارهای دارایی‌های دیجیتال باشند.

 

با تشدید فعالیت‌های نظارتی بر کریپتو توسط وزارت دادگستری ایالات متحده، SEC و CFTC، صندوق بین‌المللی پول نیز دیدگاه خود را در مورد فضای دارایی‌های دیجیتال به اشتراک گذاشت. روز پنجشنبه، صندوق بین المللی پول مقاله ای با عنوان عناصر سیاست های موثر برای دارایی های رمزنگاری شده منتشر کرد.

طبق این مقاله، صندوق بین‌المللی پول قصد دارد به سؤالات اعضای صندوق در مورد نحوه پاسخگویی به افزایش دارایی‌های رمزنگاری و خطرات مرتبط پاسخ دهد.

با توجه به اینکه بازار کریپتوها با بررسی‌های فزاینده‌ای مواجه است، اخبار مربوط به SEC و وزارت خدمات مالی نیویورک (NYDFS) در اعتراض به خرید وویجر توسط Binance.US نیز نزولی بود. برنامه Binance.US برای خرید وویجر به کاهش خطر سرایت در پایان سال 2022 کمک کرد.

 

index.jpg
تبلیغات

 

رویدادهای پیش رو

در جلسه بعد از ظهر، شاخص های اقتصادی ایالات متحده و شاخص NASDAQ احتمالاً جهت گیری را ارائه می دهند. شاخص قیمت اصلی PCE، درآمد شخصی و مخارج باعث جلب توجه می شود. افزایش غیرمنتظره شاخص قیمت Core PCE باعث افزایش ترس فدرال رزرو تا آخر هفته می شود و بازار کریپتو را نزولی می کند.

سرمایه گذاران همچنین باید صحبت های اعضای FOMC را دنبال کنند. لورتا مستر، عضو FOMC امروز سخنرانی خواهد کرد.

در حالی که آمار و شاخص ترکیبی NASDAQ جهت بعدازظهر را ارائه می دهد، فعالیت های نظارتی و گفتگوی قانونگذاران نقطه کانونی باقی خواهند ماند. افزایش فعالیت های نظارتی می تواند اشتهای خریدار را در میان افزایش عدم اطمینان نظارتی آزمایش کند.

شاخص NASDAQ mini امروز صبح 32.75 واحد کاهش یافت.

 

نزدک.png

بازار کریپتو نزول خود را به سه روز گسترش داده است

این یک جلسه پنج شنبه ترکیبی بود. شروع صعودی روز شاهد بود که ارزش بازار ارزهای دیجیتال به بالاترین سطح 1075 میلیارد دلاری در اوایل صبح قبل از بازگشت معکوس رسید. این معکوس باعث شد ارزش بازار ارزهای دیجیتال به پایین‌ترین حد خود یعنی 1036 میلیارد دلار در اواسط روز کاهش یابد.

با این حال، با پیدا کردن پشتیبانی بعدازظهر، ارزش بازار ارز دیجیتال آن روز را با 1049 میلیارد دلار به پایان رساند که در روز پنجشنبه 5.67 میلیارد دلار زیان را نشان داد.

 

بازار کریپتو.png

 

انقضای 24 ساعته در جلسه کریپتو نزولی

بیش از 24 ساعت، نقدینگی ارزهای دیجیتال در روز جمعه به سطح پایین‌تر از حد نرمال بازگشت. پوزیشن های خرید سهم بیشتری از نقدینگی داشتند و 60.41 درصد از کل انقضای ارزهای دیجیتال را تشکیل می دادند. امروز صبح، انقضای 24 ساعته به 96.91 میلیون دلار رسید که از 125.29 میلیون دلار در صبح پنجشنبه (UTC) کاهش یافته است.

معامله گران منقضی شده در 24 ساعت گذشته نیز کاهش یافته اند. صبح امروز، معامله‌گران منقضی شده به 29,024 در مقابل 49,712 در صبح پنجشنبه رسید. انقضاهای کریپتو طی 12 و 4 ساعت و بیش از یک ساعت کمتر بود.

 

انقضا قرارداهای کریپتو.webp

بر اساس گزارش Coinglass، انقضای 12 ساعته به 46.66 میلیون دلار رسید که نسبت به 63.13 میلیون دلار در صبح پنج شنبه کاهش یافت و انحلال چهار ساعته از 8.76 میلیون دلار به 3.50 میلیون دلار کاهش یافت. نقدینگی یک ساعته از 5.31 میلیون دلار به 0.365 میلیون دلار کاهش یافت.

 

 

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید