Your browser does not support JavaScript!
نماشا

نکات مهم روزانه بازار کریپتو: بیت کوین با قوانین جدید به 24 هزار رسید.

نکات مهم روزانه بازار کریپتو: بیت کوین با قوانین جدید به 24 هزار رسید.

 چهارشنبه صعودی برای بازار کریپتو و ارزش بازار ارزهای دیجیتال به 1 تریلیون دلار بازگشت. صحبت از کاپیتول هیل و قوانین جدید SEC باعث کاهش نگرانی سرمایه گذاران شد. اما در روز پنجشنبه با شاخص‌های اقتصادی ایالات متحده و صحبت‌های تهاجمی فدرال رزرو بر شاخص NASDAQ و بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال تأثیر گذاشتند.

دیروز جلسه مختلط برای ده برتر ارزهای دیجیتال در روز پنجشنبه بود. MATIC یک روند نزولی  را کاهش می‌دهد، در حالی که ADA پیشتاز است. علیرغم جلسه نزولی، به نظر می رسد بیت کوین برای دومین بار از ماه آگوست تا کنون روی سطح 24000 دلاری خود باقی بماند.

ارقام داغتر از حد انتظار تورم عمده فروشی ایالات متحده و نظرات اعضای FOMC سرمایه گذاران را در روز پنجشنبه نگران کرد. در ژانویه، نرخ تورم سالانه عمده فروشی ایالات متحده از 6.5% به 6.0% در مقابل 5.4% پیش بینی شده کاهش یافت. تورم ثابت همچنان مشکل سرمایه گذاران است. در حالی که فشارهای تورمی کاهش یافته است، تورم بسیار بالاتر از هدف فدرال رزرو باقی می ماند.

 با این حال، بیت کوین در روز چهارشنبه پیشتاز بود و برای اولین بار از آگوست 2023، روز را با 24000 دلار به پایان رساند. و از زمان ریزش قیمت بیتکوین به زیر 25 هزار در ماه جون سال 2022 برای دومین بار این نرخ ازمایش شد.

در روز چهارشنبه آمارهای بالاتر از حد انتظار خرده فروشی ایالات متحده نتوانست سرمایه گذاران را نگران کند. بازار کریپتو در واکنش به افزایش 3.0 درصدی خرده‌فروشی در ژانویه، برای مدت کوتاهی افت کرد. اقتصاددانان افزایش 1.8 درصدی را پیش بینی کردند. قبل از افزایش قابل توجه مصرف در ژانویه، خرده فروشی برای دو ماه متوالی کاهش یافته بود.

 

بیتکوین به بالای 24 هزار صعود کرد.png
نمودار روزانه بیت کوین

ادعاهای بیکاری همچنین از چشم انداز سیاست هاوکیش فدرال رزرو حمایت می کند. ادعاهای بیکاری اولیه از 195 هزار به 194 هزار کاهش یافت در حالی که افزایش پیش بینی شده به 200 هزار نفر بود. ادعاهای زیر 200 هزار بازتاب بازار کار فشرده است.

اعضای FOMC، لورتا مستر و جیمز بولارد به حال و هوای نزولی افزودند. بر اساس گزارش ها، مستر با اشاره به اینکه تورم بسیار بالا باقی مانده است، گفت که آماده افزایش نرخ های شدیدتر از آنچه همکارانش در فوریه پیشنهاد کرده بودند، است. بولارد از ادامه افزایش نرخ بهره برای حفظ روند ملایم تر تورم صحبت کرد.

در واکنش به آمار روز پنجشنبه و صحبت های تهاجمی فدرال رزرو، شاخص NASDAQ Composite 1.78 درصد سقوط کرد و S&P 500 روز خود را با افت 1.38 درصدی به پایان رساند. داو 1.26 درصد کاهش یافت.

 

index.jpg
تبلیغات

 

SEC با یک دعوی قضایی دیگر به عناوین خبری Crypto News ارزش میبخشد

روز چهارشنبه، اخباری از SEC در خصوص شکایت از Terraform Labs و بنیانگذار Do Kwan به دلیل کلاهبرداری از سرمایه گذاران منتشر شد.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی:

 

«شکایت SEC ادعا می‌کند که Terraform و Kwon اوراق بهادار دارایی‌های رمزنگاری شده را برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال کسب سود هستند، بازاریابی کرده‌اند و مکرراً ادعا می‌کنند که ارزش توکن‌ها افزایش می‌یابد. به عنوان مثال، آنها UST را به عنوان یک استیبل کوین «بازدهی» تبلیغ و به بازار عرضه کردند، که آن را به عنوان پرداخت 20 درصد سود از طریق پروتکل لنگر تبلیغ کردند

.

در ادامه بیانیه مطبوعاتی آمده است:

 

شکایت SEC همچنین ادعا می‌کند که همزمان با بازاریابی توکن LUNA، Terraform و Kwon بارها و بارها سرمایه‌گذاران را گمراه کرده و فریب داده‌اند که یک برنامه محبوب پرداخت موبایلی کره‌ای از بلاک چین Terra برای تسویه تراکنش‌هایی استفاده می‌کند که ارزشی برای LUNA دارند.

 

مکان نامعلوم، دو کوون همچنان متواری است و بنیانگذار آزمایشگاه Terra نیز در کره جنوبی با اتهاماتی مواجه است.

رویدادهای پیشرو

سرمایه‌گذاران باید به نظارت بر اخبار ارزهای دیجیتال برای به‌روزرسانی‌های FTX، Genesis و Bank Silvergate ادامه دهند. با این حال، فعالیت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا و گفتگوی قانونگذاران ایالات متحده همچنان در کانون توجه قرار خواهند گرفت.

در جلسه بعدازظهر، شاخص ترکیبی NASDAQ نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت، زیرا بازارها آخرین دور از آمار ایالات متحده و صحبت های فدرال رزرو را در نظر می گیرند. با این حال، هیچ شاخص اقتصادی ایالات متحده برای جابجایی صفحه وجود ندارد.

 

نزدک.png

 

با ظهور مجدد نرانی از فدرال رزرو هاوکیش، بازار کریپتو کاهش می یابد

دیروز یک جلسه پنجشنبه متلاطم بوده است. پس از یک جلسه صبحگاهی مختلط، ارزش بازار ارزهای دیجیتال تا اواخر بعد از ظهر به بالاترین حد خود یعنی 1096 میلیارد دلار رسید و قبل از اینکه معکوس شود. این معکوس باعث شد ارزش بازار ارزهای دیجیتال به 1.032 میلیارد دلار کاهش یابد.

با پایان نشست معاملاتی دیروز، ارزش بازار ارز دیجیتال به 1037 میلیارد دلار می رسد که 24.48 میلیارد دلار در روز کاهش می یابد.

 

کریپتو.png


این یک جلسه ترکیبی برای ده نفر برتر ارزهای دیجیتال است.

در حالی که 30 دقیقه از جلسه پنجشنبه باقی مانده است، MATIC روند 10 برتر را کاهش داد و 4.06 درصد افزایش یافت.

با این حال، ADA 6.44٪ کاهش یافت و BNB (-3.09٪)، DOGE (-4.37٪) و XRP (-3.44٪) با مشکل مواجه شدند.

BTC (-1.64٪) و ETH (-1.42٪) کاهش نسبتاً کمی داشته اند.

از 100 مورد برتر CoinMarketCap، این یک جلسه ترکیبی بود.

OKB (OKB) با رشد 6.14 درصدی پیشتاز است و MATIC و filecoin (FIL) نیز پیشتاز هستند. FIL 1.64 درصد افزایش یافته است.

با این حال، mina (MINA) و singularityNET (AGIX) به ترتیب 12.27٪ و 12.12٪ کاهش یافته اند و نشانه رندر (RNDR) 14.09٪ کاهش یافته است.

انقضای قراردادهای 24 ساعته

در طی 24 ساعت، نقدینگی ارزهای دیجیتال در روز پنجشنبه بالاتر رفت. پوزیشن های خرید با 56.37 درصد از کل نقدینگی ها، سهم بیشتری از انحلال را داشتند. در زمان نگارش این مقاله، انحلال 24 ساعته 197.91 میلیون دلار در مقابل 169.81 میلیون دلار در صبح پنجشنبه (UTC) بود.

معامله گران منحل شده در 24 ساعت گذشته نیز بالاتر بودند. در زمان نگارش این مقاله، معامله‌گران منحل‌شده به 61,698 در مقابل 44,349 در صبح پنجشنبه رسید. انحلال‌های کریپتو طی 12 و 4 ساعت کمتر بود در حالی که بیش از یک ساعت بیشتر بود.

 

انقضای قراراداهای کریپتو.webp

 

طبق گزارش Coinglass، انحلال‌های 12 ساعته به 144.62 میلیون دلار رسید که نسبت به 150.12 میلیون دلار در صبح پنج‌شنبه کاهش یافت و انحلال‌های چهار ساعته از 82.81 میلیون دلار به 75.05 میلیون دلار کاهش یافت. با این حال، نقدینگی یک ساعته از 4.37 میلیون دلار به 18.50 میلیون دلار افزایش یافت.

شاخص ترس و طمع علیرغم نگرانی از فدرال رزرو هاوکیش در منطقه طمع باقی می ماند

امروز، شاخص ترس و طمع BTC پاسخی خاموش به جلسه نزولی BTC نشان داد. این شاخص در منطقه Greed باقی ماند و از 62/100 به 61/100 سقوط کرد. کاهش اندک نشان دهنده انعطاف پذیری سرمایه گذاران در برابر ترس فدرال رزرو است و ریسک نظارتی احتمالاً اهمیت بیشتری دارد.

این هفته، کاهش تنش های نظارتی و حمایت قانونگذار ایالات متحده، ایندکس را به منطقه حرص و آز بازگردانده است. در شرایطی که سرمایه گذاران پیش بینی می کنند فدرال رزرو نرخ بهره را به بالای 5 درصد برساند، اعضای FOMC باید برای ارسال این شاخص به منطقه ترس، اوج نرخ بهره احتمالی در 5.50 درصد را اعلام کنند.

پس از بازگشت به منطقه Greed، شاخص باید از منطقه خنثی اجتناب کند تا از بازگشت بیت کوین به 25000 دلار پشتیبانی کند. با این حال، بازگشت شاخص به منطقه ترس نشان دهنده یک تغییر روند صعودی کوتاه مدت است.

فعالیت SEC و گفتگوی قانونگذاران ایالات متحده، محرک های کلیدی در کوتاه مدت باقی خواهند ماند.

 

شاخص ترس و طمع.webp

 

 

 

 

 

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید