Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 10 جولای 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 10 جولای 2023 رویترز

اعداد و ارقام تورم چین صبح امروز ناامید کننده منتشرشد.

تقویم اقتصادی آسیا

در تقویم اقتصادی آسیا شروع آرامی برای هفته بود. هیچ شاخص اقتصادی از استرالیا یا ژاپن وجود نداشت که توجه سرمایه گذاران را از گزارش مشاغل ایالات متحده و انتظارات هاوکیش فدرال رزرو منحرف کند.

با این حال، شاخص‌های اقتصادی از چین صبح امروز با تمرکز بر تورم، احساسات بازار را تعیین کردند.

در ماه ژوئن، چین تورم صفر را ثبت کرد و قیمت مصرف کننده در ژوئن 0.2 درصد کاهش یافت. اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که قیمت‌های مصرف‌کننده بدون تغییر باقی بماند و نرخ تورم سالانه روی 0.2 درصد ثابت بماند.

 

china-inflation-cpi.png

 

به طور قابل توجهی، شاخص قیمت تولید کننده با نگرانی سرمایه گذاران از چشم انداز اقتصادی، توجه بیشتری را به خود جلب کرد. در ماه ژوئن، PPI نسبت به مدت مشابه سال قبل 5.4 درصد در مقابل 4.6 درصد کاهش در ماه مه کاهش یافت. اقتصاددانان کاهش 5.0 درصدی را پیش بینی می کنند که نشان دهنده بدتر شدن محیط تقاضا است.

 

china-producer-prices-change.png

 

بر اساس نظرسنجی های PMI بخش تولید و خدمات در ژوئن، تقاضای ضعیف و فضای رقابتی، شرکت ها را مجبور کرد تا هزینه های پس انداز را به مشتریان واگذار کنند. قابل ذکر است که هزینه های ورودی در بخش تولید با بیشترین میزان از سال 2016 کاهش یافته است.

بررسی های ژوئن حاکی از فشار نزولی بیشتر بر شاخص قیمت تولید کننده و تورم کل است.

 

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصادی اروپا

برای ناحیه یورو  روز آرامی در پیش است. هیچ شاخص اقتصادی منطقه یورو برای جابجایی سطوح قسمت وجود ندارد. فقدان شاخص های اقتصادی باعث می شود تا صحبت های اعضا بانک مرکزی تحت تاثیر قرار گیرد. با این حال، هیچ یک از اعضای بانک مرکزی اروپا در تقویم برای سخنرانی امروز حضور ندارند. 

به‌غیر از تقویم اقتصادی، به‌روزرسانی‌های مربوط به سفر جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا به پکن مثبت است. یلن گفته است که 10 ساعت جلسات سازنده بوده است.

تقویم اقتصادی امریکا


همچنین در تقویم اقتصادی ایالات متحده یک روز آرام است. پس از آمارهای اخیر بازار کار و بخش خدمات، نظرات اعضای FOMC امروز مورد توجه قرار خواهد گرفت. اعضای FOMC Barr، Bostic، Daly و Mester در تقویم برای ایراد سخنرانی هستند. صحبت از افزایش متوالی نرخ بهره در ماه های ژوئیه و سپتامبر اشتهای خریداران دلار امریکا را زیاد می کند.

گزارش مشاغل ایالات متحده علیرغم تعداد حقوق و دستمزد غیرکشاورزی، تأثیر محدودی بر احساسات نسبت به چشم انداز سیاست  پولی فدرال رزرو داشت. صحبت های اعضا فدرال رزرو می تواند احساسات بازار را قبل از گزارش هزینه مصرف کننده CPI ایالات متحده در روز چهارشنبه تغییر دهد.

با توجه به CME FedWatch Tool، احتمال افزایش ۲۵ صدم درصد نرخ بهره فدرال رزرو در جولای ۹۳.۰ درصد در مقابل ۸۶.۸ درصد یک هفته قبل بود. به طور قابل توجهی، شانس افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو به 5.75 درصد در ماه سپتامبر به 24.2 درصد رسید که در مقایسه با 20.8 درصد یک هفته قبل از آن افزایش یافت.

 

نرخ بهره فدرال رزرو در جولای.png

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    1 رای (1)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید