Your browser does not support JavaScript!
نماشا

پیش‌بینی قیمت نفت: نگرانی‌ها در مورد عرضه در بحبوحه اعتماد به رشد جهانی

پیش‌بینی قیمت نفت: نگرانی‌ها در مورد عرضه در بحبوحه اعتماد به رشد جهانی

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با سیگنال‌های مثبت عرضه و تضمین‌های اقتصادی چین باعث افزایش خوش‌بینی می‌شود.

قیمت نفت خام WTI روز سه شنبه به روند صعودی خود ادامه داد و برای سومین جلسه متوالی افزایش یافت. نشانه‌های مثبت عرضه‌ها و تضمین‌های بیشتر از سوی مقامات چینی برای تقویت اقتصادشان به احساسات خوش‌بینانه در بازار کمک کرد.

افزایش اخیر شاخص‌های نفت خام، رشد را برای چهار هفته متوالی تمدید می‌کند و انتظار می‌رود به دلیل کاهش تولید توسط سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به اوپک پلاس، تشدید شود. تحلیلگران پتانسیل رشد بیشتر را در کوتاه مدت پیش بینی می کنند.

افزایش اعتماد در پایان چرخه افزایش نرخ

معامله گران انرژی به طور فزاینده ای مطمئن هستند که بانک های مرکزی جهانی به زودی سیاست های تهاجمی خود را به پایان خواهند رساند که می تواند از رشد اقتصاد جهانی حمایت کند. این خوش بینی به ویژه در چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان و مصرف کننده قابل توجه نفت، قابل توجه است. رهبران چین متعهد شده اند که حمایت از سیاست ها را برای تحریک اقتصاد، با تمرکز بر تقویت تقاضای داخلی، تقویت کنند.

محرک نزولی: انقباضات فعالیت تجاری جهانی

با این حال، برخی از شاخص های نزولی در سایر مناطق مانند منطقه یورو و ایالات متحده وجود دارد که نشان دهنده ضعف در اقتصاد جهانی است. در منطقه یورو، فعالیت های تجاری در ماه ژوئیه بیش از پیش بینی ها کاهش یافت، با کاهش در صنعت خدمات غالب و تولید کارخانه، که نگرانی ها را در مورد بهبود پس از کووید ایجاد کرد.

کاهش سرعت رشد در بخش خدمات ایالات متحده با کاهش تورم جبران شد

به طور مشابه، فعالیت های تجاری در ایالات متحده در ماه ژوئیه به پایین ترین سطح پنج ماهه خود کاهش یافت که عمدتاً ناشی از کاهش در بخش خدمات بود. با این وجود، نشانه‌های دلگرم‌کننده‌ای مانند کاهش قیمت نهاده‌ها و کندی استخدام وجود دارد که نشان می‌دهد فدرال رزرو در تلاش‌های خود برای مبارزه با تورم پیشرفت می‌کند.

فدرال رزرو، بانک مرکزی اروپا و احتمال افزایش نرخ بهره

سرمایه گذاران از نزدیک جلسات فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا (ECB) را در این هفته تحت نظر دارند، با افزایش نرخ بهره ب میزان 0.25% که قبلاً قیمت گذاری شده است. اکنون تمرکز به اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، معطوف شده است که بینش هایی را در مورد افزایش نرخ در آینده ارائه می دهد.

انتظار می رود API کاهش 2 میلیون بشکه ای نفت خام را گزارش کند

اواخر روز سه‌شنبه، مؤسسه نفت آمریکا (API) داده‌های صنعت در مورد ذخایر نفت خام ایالات متحده را منتشر خواهد کرد. تحلیلگران کاهش حدود 2 میلیون بشکه ای در ذخایر نفت را برای هفته منتهی به 21 جولای تخمین می زنند که می تواند بر جو بازار تأثیر بگذارد و موجبات تحکیم قیمت نفت شود.

چشم انداز کوتاه مدت: خرید محتاطانه

در خاتمه، قیمت نفت در حال  حرکت رو به رشدی است که به دلیل انتظارات کاهش عرضه و سیگنال‌های اقتصادی مثبت از سوی چین پشتیبانی می‌شود. با این حال، داده های نزولی از منطقه یورو و ایالات متحده نگرانی هایی را در مورد سلامت کلی اقتصاد جهانی ایجاد می کند. سرمایه گذاران مشتاقانه منتظر تصمیمات و اظهارات بانک های مرکزی هستند که احتمالاً بر مسیر کوتاه مدت بازار تأثیر می گذارد. علاوه بر این، گزارش آتی API در مورد موجودی‌های نفت خام ایالات متحده، عاملی حیاتی خواهد بود که تاجران چشم‌انداز عرضه و تقاضا را ارزیابی می‌کنند.

من در بخش اشتراک ویژه در مورد روند قیمت نفت در این هفته تحلیل ارائه خواهم کرد.

 

 

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید