Your browser does not support JavaScript!
نماشا

روند نزولی نفت در میان آرامش ژئوپلتیکی

روند نزولی نفت در میان آرامش ژئوپلتیکی

کاهش قیمت نفت خام در روز دوشنبه را می‌توان تا حد زیادی به پیشرفت مذاکرات صلحی که در پاریس برگزار می‌شود، نسبت داد که به درگیری جاری اسرائیل و حماس می‌پردازد.

این مذاکرات شامل سهامداران کلیدی بین المللی از جمله ایالات متحده، مصر، قطر و اسرائیل است. بحث‌ها حول یک وضعیت حساس گروگان‌گیری متمرکز است و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی، نشان می‌دهد که نتایج اساسی  مورد توافق قرار گرفته است، اگرچه شرایط نهایی هنوز در دست مذاکره است. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، با ابراز احتیاط گفت که تحقق یک توافق هنوز قطعی نیست.

 

نفت.png
نمودار روزانه نفت تگزاس

 

 

این تحول در مذاکرات صلح نشان دهنده تنش زدایی بالقوه یکی از بی ثبات ترین درگیری های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه است. این درگیری از لحاظ تاریخی به افزایش ریسک در قیمت نفت کمک کرده است، زیرا منطقه نقش مهمی در مسیرهای تولید و عرضه جهانی نفت دارد. چشم‌انداز حل‌وفصل یا حتی کاهش تنش‌ها، نگرانی‌ها در مورد اختلالات احتمالی در عرضه نفت را کاهش می‌دهد و منجر به کاهش حق بیمه ریسکی می‌شود که در قیمت نفت لحاظ شده بود. در نتیجه، کاهش تنش‌های ژئوپلیتیکی، بازار نفت را به سمت محدوده معاملاتی قابل پیش‌بینی‌تری سوق می‌دهد و به‌طور قابل‌توجهی بر حرکت نزولی قیمت روز دوشنبه تأثیر می‌گذارد.

در حالی که روز جمعه شاهد افزایش ارزش دلار آمریکا بودیم که بر قیمت نفت خام تأثیر منفی گذاشت، این تأثیر برای روندهای روز دوشنبه کمتر قابل توجه است. افزایش دلار در روز جمعه واکنشی به آمار تورم ایالات متحده بود که به تاخیر در کاهش نرخ بهره پیش بینی شده توسط فدرال رزرو اشاره کرد. با این حال، این محرک اصلی در جلسه معاملاتی روز دوشنبه نیست.

تأثیر عرضه و تقاضای جهانی

قیمت نفت خام نوساناتی را تجربه کرده است که عمدتاً در محدوده 70 تا 90 دلار در هر بشکه است. این بی ثباتی به دلیل ترکیبی از عوامل است: افزایش عرضه ایالات متحده، عدم اطمینان در مورد تقاضای چین، و تغییرات عرضه اوپک پلاس. با وجود این عناصر، ثبات کلی بازار حفظ شده است.

چشم انداز فوری بازار

چشم انداز  قیمت نفت خام روند کوتاه مدت نزولی دارد که عمدتاً تحت تأثیر کاهش ریسک مرتبط با تنش های ژئوپلیتیکی است. در حالی که سایر عناصر مانند شرایط عرضه جهانی و کاهش احتمالی ذخایر نفت ایالات متحده ممکن است بر قیمت ها تأثیر بگذارد، عامل غالب برای روند فعلی بازار، کاهش ریسک ژئوپلیتیکی است.من انتظار دارم در ماه مارس قیمت نفت افزایش یابد

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید