Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تحلیل فاندامنتال نفت خام: تقاضای چین چشم انداز را مثبت کرده است.

تحلیل فاندامنتال نفت خام: تقاضای چین چشم انداز را مثبت کرده است.

نفت خام WTI و برنت با پیش‌بینی افزایش تقاضای چین، در حالی که این کشور از محدودیت‌های کووید رهایی یافته است، نزدیک به بالاترین حد یک ماهه خود قرار دارند.
قیمت‌های آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا و شاخص بین‌المللی نفت خام برنت در معاملات  روز دوشنبه افزایش می‌یابد، زیرا نقدینگی در عید سال نو چین از تقاضا حمایت کرده است.
هر دو بازار با افزایش 1.8 درصدی WTI و 2.8 درصدی برنت در پایان هفته پایانی 20 ژانویه، عملکرد هفتگی قوی داشتند.

 

نمودارنفت.png

 

تمرکز بروی بازگشایی تجاری چین باقی مانده است

اگرچه این رالی در اوایل روز دوشنبه در حال ادامه است، اما همچنان نزدیک به بالاترین حد یک ماهه خود در هفته گذشته است و معامله گران صعودی در انتظار رشد قوی تر اقتصاد از چین به موقعیت های خرید خود ادامه می دهند.

تحلیلگران کالا در ANZ هفته گذشته در یادداشتی گفتند که داده ها نشان می دهد که پس از کاهش محدودیت های COVID-19، افزایش قابل توجهی در سفر در چین وجود دارد. آنها از افزایش 22 درصدی ازدحام ترافیک جاده‌ای تاکنون در این ماه نسبت به سال گذشته در 15 شهر کلیدی کشور خبر دادند.

این خبر به اندازه کافی تاثیرگذار است که قیمت نفت را تقویت کند، اما به منظور تقویت یک رشد قوی، سرمایه گذاران مایلند شاهد افزایش تولید کارخانه باشند. این یک پیشرفت مهم تر خواهد بود.


آژانس بین‌المللی انرژی در صورت بازگشت اقتصاد چین، بازار نفت را تنگ‌تر می‌کند

فاتح بیرول، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی روز جمعه گفت، اگر اقتصاد چین به شکلی که مؤسسات مالی انتظار دارند بازگردد، ممکن است بازارهای انرژی در سال جاری کاهش یابد.

بیرول در حاشیه نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس به رویترز گفت: "من در مورد بازارها چندان آرام نخواهم بود و سال 2023 ممکن است سالی باشد که در آن شاهد بازارهای فشرده تر از آنچه برخی همکاران فکر می کنند، باشیم".

ممکن است قیمت ها در آستانه تحریم های نفت روسیه افزایش یابد

شرکت‌هایی که نگران کمبود نفت خام در آینده نزدیک هستند، می‌توانند با پیش‌بینی تحریم‌های بیشتر بر نفت روسیه، خرید تهاجمی را آغاز کنند.

اتحادیه اروپا و ائتلاف گروه هفت (G7) قیمت محصولات پالایش شده روسیه را از 5 فوریه، علاوه بر سقف قیمتی آنها برای نفت خام روسیه که از دسامبر اعمال شده و تحریم اتحادیه اروپا بر واردات نفت خام روسیه از طریق دریا، محدود خواهند کرد.

چشم انداز کوتاه مدت

بازگشایی تجاری در چین و کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو دو دلیل حمایت از قیمت نفت خام هستند. با این حال، معامله گران پس از تعطیلات سال نو چین، اعداد COVID-19 را در چین تماشا خواهند کرد.

اگر تعداد کووید پایین باشد، قیمت‌ها ممکن است جهش کنند، اما اگر بالا بیایند یا حتی به محدودیت‌های مجدد در چین منجر شوند، ممکن است افزایش قیمت‌ها محدود شود و قیمت‌ها کاهش یابد.

در صورت تمایل به دریافت ایده های معاملاتی بر اساس رویدادهای روزانه، میتواید اشتراک تهیه کنید.اگر در بازار فارکس جدی هستید به چیزهایی بیشتر از آموزش و سیگنال  نیاز خواهید داشت. ما تمامی محرک های نوسان ساز بازار را برای شما ارائه میدهیم تا با ایده های معاملاتی از فعالیت در بازار فارکس لذت ببرید.

 

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

3 رای (4.0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید