Your browser does not support JavaScript!
نماشا

پیش بینی فاندامنتال نفت خام: تنش های خاورمیانه و ترس از فدرال رزرو قیمت ها را تحت فشار قرار داده است.

پیش بینی فاندامنتال نفت خام: تنش های خاورمیانه و ترس از فدرال رزرو قیمت ها را تحت فشار قرار داده است.

نفت در اوایل جلسه روز دوشنبه در بحبوحه تنش ها در خاورمیانه پس از حمله پهپادی به تجهیزات نظامی ایران با شکاف صعودی شروع شد.
قیمت‌های آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا و شاخص بین‌المللی نفت خام برنت در روز دوشنبه پس از بهبودی از ضعف اولیه جلسه ثابت هستند. احتمالاً با افزایش قریب الوقوع نرخ بهره توسط بانک های مرکزی بزرگ و نشانه هایی از صادرات قوی روسیه، این سود محدود می شود.

 

پیش بینی نفت خام.jpg

 

با این حال، با افزایش تنش در خاورمیانه به دلیل حمله هواپیمای بدون سرنشین در ایران و امید به افزایش تقاضای چین در ارتباط با رفع محدودیت‌های کووید 19، ضررها محدود می‌شود.

احتمال تصمیم هاوکیش فدرل رزرو که بر احساسات تاثیر می گذارد

سرمایه گذاران انتظار دارند که فدرال رزرو در روز چهارشنبه نرخ بهره را 25 واحد افزایش دهد و پس از آن روز پس از آن افزایش نیم واحدی از سوی بانک انگلستان و بانک مرکزی اروپا رخ دهد. انتظار می‌رود این حرکت‌ها اقتصاد مربوطه را کاهش دهد که می‌تواند باعث کاهش تقاضا برای نفت خام شود.

عرضه روسیه بیشتر از حد انتظار

نفت خام WTI و برنت نیز با وجود ممنوعیت اتحادیه اروپا و محدودیت قیمت G7 که به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین اعمال شد، تحت فشار نشانه‌هایی از عرضه قوی روسیه قرار گرفتند. هر دو شاخص نفتی در هفته گذشته شاهد اولین ضرر هفتگی خود در سه هفته بودند.

رویترز گزارش می دهد که بارگیری نفت خام Urals و KEBCO از بندر Ust-Luga روسیه در بالتیک طی روزهای 1 تا 10 فوریه ممکن است از 0.9 میلیون تن در برنامه مشابه در ژانویه به 1.0 میلیون تن افزایش یابد. محاسبات رویترز نشان داد که این میزان به صورت روزانه 11 درصد افزایش یافته است.

به‌علاوه، تاجران گفتند و محاسبات رویترز نشان داد، علاوه بر این، بارگیری نفت از بنادر بالتیک روسیه در ماه دسامبر تا 50 درصد افزایش می‌یابد زیرا فروشندگان تلاش می‌کنند تقاضای قوی در آسیا را برآورده کنند و از افزایش قیمت جهانی انرژی بهره ببرند.

تجار نفت در هشدار برای اختلال احتمالی عرضه در خاورمیانه

نفت در اوایل جلسه روز دوشنبه در بحبوحه تنش ها در خاورمیانه پس از حمله پهپادی به تجهیزات نظامی ایران افزایش یافت. با این حال، معامله گران مطمئن نیستند که در ایران چه اتفاقی افتاده است.

امید به افزایش تقاضای چین

در آخر هفته، بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام جهان متعهد شد که  از تقاضا حمایت کند.

سازمان مالیاتی روز شنبه اعلام کرد در تعطیلات یک هفته‌ای سال نو چینی که در روز جمعه به پایان رسید، مصرف 12.2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت که نشان‌دهنده بازگشت پس از کاهش برخی از سخت‌ترین محدودیت‌های کووید-19 در جهان است.

 

ریسک صفر.png
تبلیغات

برای دریافت ایده های معاملاتی و انجام معاملات بر اساس رویدادهای روزانه میتوانید جزو مشترکین ویژه ما باشید.

معامله گری به تنهایی نابود کننده است. هرکگز دوباره به تنهایی معامله نکنید. در کنار ما به هزاران معامله گر خوشحال و موفق فارکس در اتاق معاملاتی بپیوندید.

 

 

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید