Your browser does not support JavaScript!
نماشا

پیش‌بینی قیمت نفت: با تقویت دلار ضعیف‌تر، کاهش ذخایر کاهش یافت

پیش‌بینی قیمت نفت: با تقویت دلار ضعیف‌تر، کاهش ذخایر کاهش یافت
پیش‌بینی قیمت نفت: با تقویت دلار ضعیف‌تر، کاهش ذخایر کاهش یافت

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) ایالات متحده با قوی شدن دلار آمریکا و افزایش ذخایر پایین تر آمده است.

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در اوایل روز پنجشنبه به دنبال زیان های جلسه قبل کاهش یافت. این کاهش را می توان به دو عامل کلیدی نسبت داد: تقویت دلار آمریکا و گزارش دولت مبنی بر کاهش (کمتر از پیش بینی) ذخایر نفت خام آمریکا.

 

داده ذخایر نفت خام.png

قیمت‌ها در روز چهارشنبه پایین‌تر بود زیرا دلار آمریکا بخشی از ضررهای هفته گذشته را جبران کرد و باعث شد نفت خام  که با دلار ارزشگذاری میشود، برای خریداران خارجی جذابیت کمتری داشته باشد. دیروز، دلار بازگشتی را تجربه کرد زیرا جو بازار به دلیل تورم کمتر از حد انتظار در بریتانیا تقویت شد این داده به کمترین سرعت خود در بیش از یک سال گذشته با 7.9٪ رسید.

گزارشEIA کاهش کمتر از حد انتظار را گزارش می دهد

علاوه بر این احساسات منفی، ذخایر نفت خام ایالات متحده کاهشی کمتر از حد انتظار را ثبت کرد. بر اساس داده‌های اداره اطلاعات انرژی (EIA) که روز چهارشنبه منتشر شد، ذخایر نفت خام در هفته گذشته 708 هزار بشکه کاهش یافت و در مجموع به 457.4 میلیون بشکه رسید. مواردی که توسط رویترز مورد بررسی قرار گرفتند، انتظار کاهش 2.4 میلیون بشکه ای را داشتند. این نتیجه بر قیمت نفت تاثیر گذاشت.

آیا محرک چین باعث افزایش تقاضا می شود؟

 فعالان بازار مشتاقانه منتظر اقدامات چین برای تحریک رشد اقتصادی هستند. برنامه‌ریز ارشد اقتصادی چین روز سه‌شنبه تعهد خود را به اجرای سیاست‌هایی اعلام کرد که مصرف را در دومین اقتصاد بزرگ جهان «بازیابی و گسترش دهد». بازار مشتاق است تأثیر این سیاست ها را بر تقاضای نفت مشاهده کند، زیرا چین نقش مهمی در مصرف انرژی جهانی ایفا می کند.

 

نفت خام.png

 

پیش‌بینی کوتاه‌مدت

در پایان، قیمت نفت در معاملات اولیه آسیا در روز پنجشنبه به دلیل تقویت دلار آمریکا و کسب سود ناشی از کاهش ذخایر نفت خام آمریکا، با فشار نزولی مواجه شد. علاوه بر این، توجه بازار بر تلاش‌های چین برای تقویت رشد اقتصادی متمرکز است، زیرا این امر پیامدهایی بر تقاضای نفت در آینده خواهد داشت. در نتیجه، معامله گران و سرمایه گذاران به دقت این عوامل را برای تعیین جهت کوتاه مدت بازار نفت زیر نظر خواهند داشت. 

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید