Your browser does not support JavaScript!
نماشا

پیش بینی قیمت نفت: رشد اقتصادی قوی چین تقاضای نفت را در بحبوحه بهبود جهانی افزایش می دهد

پیش بینی قیمت نفت: رشد اقتصادی قوی چین تقاضای نفت را در بحبوحه بهبود جهانی افزایش می دهد

بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی، رشد اقتصادی چشمگیر چین در سه ماهه اول، قیمت نفت را در بحبوحه بهبود جهانی و تقاضا برای رشد قابل توجهی تقویت کرده است.

بررسی اجمالی

پس از افت 2 درصدی در جلسه قبل، قیمت نفت در روز سه شنبه تا حدودی تقویت شد. بازار با داده های اقتصادی قوی از چین حمایت می شود. قیمت ها اساساً با چشم انداز بهبود یافته تقاضا از سوی بزرگترین خریدار نفت خام در جهان پشتیبانی می شوند.

 

نفت خام.png

رشد تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول چین 4.5 درصد

داده‌های رسمی نشان می‌دهد که اقتصاد چین در سه ماهه اول 4.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد کرده است، زیرا سیاستگذاران قصد داشتند پس از پایان محدودیت‌های سختگیرانه COVID-19 در دسامبر، رشد را تقویت کنند. بازگشت چشمگیر اقتصاد چین، افزایش اخیر قیمت نفت را تقویت کرده است. علاوه بر این، ماه می فصل بالایی برای سفر در چین است. پیش بینی می شود که این امر منجر به افزایش قابل توجه در معیار سالانه تقاضای سوخت شود.

توان عملیاتی پالایشگاه های چین در ماه مارس به بالاترین حد خود رسید. این نشان‌دهنده تقاضای قوی سوخت است زیرا پالایشگاه‌ها تولید خود را برای پاسخگویی به تقاضای صادرات قوی افزایش دادند. و موجودی ها را قبل از تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده ذخیره کنید.

آژانس بین‌المللی انرژی از چین می‌خواهد تقاضای نفت خام را در سال 2023 افزایش دهد

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) پیش‌بینی می‌کند که چین بیشترین رشد تقاضای نفت خام را در سال 2023 خواهد داشت. پیش بینی می شود در نیمه دوم سال ممکن است بدتر شود. این به دلیل کاهش تولید اعلام شده توسط تولیدکنندگان اوپک پلاس است که می تواند تأثیر منفی بر مصرف کنندگان بگذارد و به طور بالقوه مانع از بهبود اقتصاد جهانی شود.

دلار قوی، ترس از افزایش نرخ بهره بر قیمت نفت فشار می آورد

قیمت نفت همچنان با فشار نزولی مواجه است که عمدتاً ناشی از تقویت دلار آمریکا و افزایش بازدهی خزانه‌داری است. دلار در بحبوحه افزایش نرخ بهره تقویت شده است و معامله گران بازار پیش بینی می کنند که فدرال رزرو ایالات متحده یک بار دیگر نرخ وام خود را در ماه می افزایش دهد و به طور بالقوه چشم انداز بهبود اقتصادی را کم رنگ کند. دلار قوی‌تر باعث می‌شود کالاهای ارزشگذاری ده با  دلار  برای خریدارانی که ارزهای جایگزین دارند، گران‌تر شود.

تولید نفت و گاز شیل آمریکا در ماه می به رکورد جدیدی می رسد


EIA روز دوشنبه داده هایی را منتشر کرد و پیش بینی کرد که تولید نفت خام و گاز طبیعی در هفت حوضه بزرگ شیل در ایالات متحده در ماه می به رکورد جدیدی خواهد رسید و به طور بالقوه عرضه را افزایش خواهد داد. علاوه بر این، داده‌های مربوط به ذخایر نفت خام آمریکا قرار است در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه منتشر شود. اگرچه نگرانی‌هایی از رکود اقتصادی وجود دارد، اما انتظار می‌رود بازار نفت همچنان در کوتاه‌مدت متلاطم و محدود باشد. این انتظار بر اساس نظرسنجی اولیه رویترز در روز دوشنبه است که کاهش حدود 2.5 میلیون بشکه ای در ذخایر نفت خام در هفته گذشته را پیش بینی کرد.

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید