Your browser does not support JavaScript!
نماشا

پیش‌بینی قیمت نفت خام: علی رغم ریسک های موجود، خوش‌بینی بازار ، حمایت‌کننده است

پیش‌بینی قیمت نفت خام:  علی رغم ریسک های موجود، خوش‌بینی بازار ، حمایت‌کننده است

قیمت نفت خام با حمایت از کاهش عرضه جهانی و تقاضای قوی در ایالات متحده، نزدیک به بالاترین حد سه ماهه، ثابت باقی می‌ماند.

قیمت نفت خام در روز سه‌شنبه ثابت ماند و نزدیک به بالاترین سطح سه ماهه خود در روز دوشنبه بود. بازار تحت تأثیر سیگنال‌های کاهش عرضه جهانی قرار گرفت زیرا تولیدکنندگان به کاهش تولید ادامه دادند. علاوه بر این، تقاضای قوی در ایالات متحده، بزرگترین مصرف کننده سوخت در جهان، نقش مهمی در حمایت از قیمت ها ایفا کرد.

نفت خام تگزاس آمریکا به قیمت 81.64 دلار در هر بشکه معامله شد که اندکی 0.2 درصد یا 16 سنت کاهش نسبت به معاملات جلسه قبل که بالاترین سطح خود از 14 آوریل بود، کاهش یافت.

 

نفت خام.png
نمودار یکساعته نفت خام تگزاس

 

 

با این حال، با توجه به موقعیت فشرده خرید در ماه گذشته، خطر بالقوه اصلاح قیمت نفت وجود دارد. با وجود این، هنوز عوامل صعودی در بازی وجود دارد. کاهش ارزش دلار آمریکا و خوش‌بینی سیاست چین احتمالاً از معاملات آتی نفت حمایت می‌کند. دلار ضعیف تر، نفت دلاری را برای دارندگان ارزهای دیگر مقرون به صرفه تر می کند، که می تواند تقاضا را افزایش دهد.

علاوه بر این، نشانه‌هایی از فرود نرم در اقتصاد ایالات متحده تأثیر مثبتی بر چشم‌انداز تقاضای نفت داشته است. مقامات چینی دستورالعمل‌های سیاستی دیگری را با هدف تقویت اقتصاد و مصرف داخلی این کشور منتشر کرده‌اند، به ویژه پس از مشاهده انقباض در فعالیت‌های تولیدی برای چهارمین ماه متوالی در ماه جولای.

انتظارات در آستانه نشست وزیران روز جمعه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به اوپک پلاس در حال افزایش است. کارشناسان بانک مرزی استرالیا (NAB) پیش‌بینی می‌کنند که قیمت نفت ممکن است به بالاترین حد خود در سال 2023 برسد و انتظار می‌رود که کاهش عرضه داوطلبانه عربستان سعودی احتمالا برای یک ماه دیگر تمدید شود.

در ژوئن، اوپک پلاس موافقت کرد که عرضه نفت را تا سال 2024 محدود کند و عربستان سعودی با تعهد به کاهش داوطلبانه 1 میلیون بشکه‌ای در روز برای ژوئیه فراتر رفت. داده ها نشان می دهد که کاهش تولید عربستان سعودی اندکی کمتر از هدف بوده است و تولید در ماه جولای 860 هزار بشکه در روز کاهش یافته است، در حالی که کل تولید اوپک 840 هزار بشکه در روز کمتر بوده است.

در نتیجه، ارقام ایالات متحده که روز دوشنبه منتشر شد، افزایش تقاضای سوخت را به 20.78 میلیون بشکه در روز در ماه می نشان داد که بالاترین میزان از اوت 2019 است. طبق داده های اداره اطلاعات انرژی، تقاضای بنزین نیز به 9.11 میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین میزان از ژوئن 2022 است.

در مورد چشم انداز هفته گذشته، بر اساس نظرسنجی رویترز که تخمین می زد ذخایر نفت خام در هفته منتهی به 28 جولای حدود 900 هزار بشکه کاهش یافته است، انتظار می رفت ذخایر نفت خام و بنزین ایالات متحده کاهش یافته باشد.

به طور خلاصه، قیمت نفت حرکت صعودی خود را حفظ کرد که در درجه اول به دلیل کاهش عرضه جهانی و تقاضای قوی در ایالات متحده و چین بود. اگرچه به دلیل خطر اصلاح، کمی احتیاط توصیه می شود، اما تحلیلگران بازار نسبت به تأثیر بالقوه نشست اوپک پلاس بر قیمت ها خوش بین هستند.

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید