Your browser does not support JavaScript!
نماشا

پیش بینی قیمت نفت: نگرانی ها به دلیل افزایش غیرمنتظره ذخایر API وجود دارد

پیش بینی قیمت نفت: نگرانی ها به دلیل افزایش غیرمنتظره ذخایر API وجود دارد

در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد تقاضا، قیمت نفت در روز چهارشنبه جهت مشخصی ندارند، زیرا معامله‌گران محتاط هستند. احساسات بازار تحت تأثیر افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت خام ایالات متحده قرار گرفته است که همزمان با داده های اقتصادی ناامیدکننده از ایالات متحده و چین همراه است.

قیمت نفت همچنان تحت فشار است زیرا به نظر می رسد معامله گران بازار انرژی نمی توانند نگرانی های خود در مورد تقاضای جهانی را از بین ببرند. علیرغم خوش بینی پیرامون عملکرد چین در نیمه دوم سال، شرایط کنونی آنقدر ناامیدکننده است که نمی توان نادیده گرفت.

ذخایر API به طور غیرمنتظره ای افزایش یافت

 

united-states-api-crude-oil-stock-change.png

به‌طور غیرمنتظره‌ای، طبق داده‌های موسسه نفت آمریکا (API) در روز سه‌شنبه، ذخایر نفت خام در ایالات متحده در این هفته شاهد افزایش 3.69 میلیون بشکه‌ای بود. تحلیلگران کاهش 1.3 میلیون بشکه ای را پیش بینی کرده بودند که این تحول را شگفت آورتر می کرد. مجموع نفت خام انباشته شده در سال جاری به حدود 42 میلیون بشکه رسیده است.

ذخایر بنزین پس از افزایش اندک 399 هزار بشکه ای در هفته گذشته، 2.46 میلیون بشکه کاهش یافت. ذخایر عرقیات نیز پس از کاهش قابل توجه 3.945 میلیون بشکه ای در هفته گذشته، 886 هزار بشکه کاهش یافت.

در کوشینگ، اوکلاهاما، ذخایر 2.87 میلیون بشکه افزایش یافت که در مقایسه با کاهش 1.316 میلیون بشکه ای هفته گذشته مشاهده شد.

نگرانی های اقتصادی عمیق تر می شود

نگرانی ها در مورد رشد اقتصادی ایالات متحده با افزایش ذخایر نفت خام تشدید شد و خرده فروشی در آوریل کمتر از انتظارات بود. بحث های جاری در مورد افزایش سقف بدهی ایالات متحده بیشتر بر بازار تاثیر گذاشت و وزارت خزانه داری نسبت به احتمال نکول تا اول جون در صورت عدم اقدام کنگره هشدار داد.

اقتصاد چین کند می شود

چین در اوایل سه ماهه دوم سال جاری میلادی شاهد کاهش رشد اقتصادی بود. ارقام ناامیدکننده برای تولید صنعتی و خرده فروشی آوریل به این احساس کمک کرد. علاوه بر این، توقف مذاکرات سقف بدهی و درآمدهای خرده فروشی بیش از پیش احساسات بازار را کاهش داد. در نتیجه نگرانی ها در مورد رکود جهانی تشدید شد.

گروه 7 روسیه را با تحریم های گسترده هدف قرار می دهد

علاوه بر این، همه نگاه ها به گردهمایی قریب الوقوع رهبران گروه 7 در ژاپن از 19 تا 21 ماه می است، جایی که قرار است بحث های مهمی در مورد گسترش تحریم ها علیه روسیه صورت گیرد. منابع آگاه فاش کرده‌اند که G7 قصد دارد توجه خود را به سمت مقابله با فرار از تحریم‌ها که شامل کشورهای ثالث می‌شود، معطوف کند، با هدف اصلی محدود کردن تولید انرژی آینده روسیه و محدود کردن تجارت که توانایی‌های نظامی این کشور را تقویت می‌کند.

EIA انتظار افزایش ذخایر 1.5 میلیون بشکه را دارد

داده های دولت ایالات متحده در مورد ذخایر نفت خام و محصولات در ساعت18:00 به وقت تهران اعلام می شود. معامله گران انتظار دارند که اداره اطلاعات انرژی (EIA) کاهش 1.5 میلیون بشکه ای را گزارش کند.

سوگیری میان مدت ما برای قیمت نفت خام همچنان نزولی باقی می ماند.

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید