Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تحلیل فاندامنتال نفت: نزول پیش از گزارش موجودی‌های دولتی

تحلیل فاندامنتال نفت: نزول پیش از گزارش موجودی‌های دولتی

 پیش‌بینی می‌شود که گزارش موجودی‌های هفتگی اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) امروز 1.2 میلیون بشکه نفت خام را نشان دهد.
معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا و شاخص بین‌المللی نفت خام برنت پس از ثبت فروش شدید در جلسه قبل، در روز چهارشنبه تقریبا ثابت بود. محرک این نزول، افزایش بیش از حد انتظار در ذخایر نفت خام ایالات متحده و نگرانی های رکود جهانی است. با این حال، به دلیل خوش بینی نسبت به بهبود بالقوه تقاضا در چین به دلیل لغو محدودیت های COVID، نزول ها محدود شده است.

 

دلایل محکم.png
تبلیغات

محرک های قیمت نفت

علیرغم توقف آشکار رالی صعودی و ضعف این هفته، نفت خام WTI و برنت امسال در واکنش به پایان کنترل‌های کووید در چین و امیدواری فدرال رزرو شروع به کاهش اندازه افزایش نرخ بهره خود کند، افزایش یافتند.

علاوه بر این، صندوق‌های تامینی  بازگشته‌اند و معاملات آتی نفت خام و موقعیت‌های اختیاری عظیم را خریداری کرده‌اند. خرید تهاجمی ناشی از ترکیبی از موقعیت اولیه پایین و افزایش ناگهانی اعتماد در مورد چشم انداز اقتصاد جهانی و مصرف نفت بوده است.

علاوه بر این، داده‌های تورم اخیر نشان داده است که نرخ افزایش قیمت‌ها تعدیل‌کننده است، که امیدها را برای اوج‌گیری زودهنگام در چرخه نرخ بهره افزایش می‌دهد. این خبر بر دلار آمریکا فشار وارد کرده و نفت خام دلاری را برای خریداران خارجی ارزان‌تر کرده است.

اخبار به سمت صعودی منحرف شده است، با این وجود، بازار با بادهای مخالف مواجه است. اول، نگرانی‌هایی در مورد افزایش موجودی انبارهای ایالات متحده وجود دارد. ثانیا، سرعت بهبود تقاضای واقعی چین نامشخص است.

گزارش موجودی هفتگی موسسه نفت آمریکا

داده های موسسه نفت آمریکا (API) روز سه شنبه نشان داد که ذخایر نفت خام 3.378 میلیون بشکه افزایش یافته است.

پس از آن که داده های هفته گذشته API نشان داد ذخایر سوخت 2.8 میلیون بشکه افزایش یافته است، ذخایر بنزین 620000 بشکه افزایش یافت. عرقیات پس از کاهش 1.8 میلیون بشکه در روز در هفته قبل، 1.929 میلیون بشکه کاهش یافت.

در همین حال، ذخایر در کوشینگ، اوکلاهاما، 3.378 میلیون بشکه بیشتر از افزایش 3.7 میلیون بشکه ای گزارش شده در هفته گذشته، افزایش یافت.

چشم انداز کوتاه مدت

با نگاهی به نشست سیاست پولی هفته آینده فدرال رزرو، معامله گران انتظار دارند که بانک مرکزی نرخ پایه خود را 25 صدم درصد افزایش دهد. این میزان کمتر از افزایش نیم درصد نرخ بهره در دسامبر خواهد بود. انتظار می رود این اقدام فشار بر دلار آمریکا را که زیربنای قیمت نفت خام است، حفظ کند.

به دلیل عدم اطمینان در مورد بهبود تقاضای چین و اندازه ذخایر نفت خام و بنزین ایالات متحده، ممکن است سود محدود شود.

 

داده های نفت.png

 

انتظار نمی رود گزارش موجودی هفتگی اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) امروز نیز شفافیتی ارائه دهد. پیش بینی می شود تولید نفت خام 1.2 میلیون بشکه ای را نشان دهد. این بسیار کمتر از جهش 8.4 میلیون بشکه ای گزارش شده قبلی است، اما برای تشویق موج جدیدی از خرید کافی نیست.

برای جذب خریداران جدید، گزارش امروز EIA باید یک کاهش غیرمنتظره را نشان دهد.

 

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید