Your browser does not support JavaScript!
نماشا

پیش بینی قیمت نفت: با کاهش تولید عربستان سعودی، عرضه کمتری انتظار می رود

پیش بینی قیمت نفت: با کاهش تولید عربستان سعودی، عرضه کمتری انتظار می رود
پیش بینی قیمت نفت: با کاهش تولید عربستان سعودی، عرضه کمتری انتظار می رود

کاهش تولید 1 میلیون بشکه‌ای در روز عربستان سعودی با هدف مقابله با چالش‌های اقتصاد کلان در بازار نفت خام است.

قیمت نفت خام تگزاس آمریکا روز دوشنبه به دنبال اعلام عربستان سعودی مبنی بر کاهش یک میلیون بشکه ای تولید نفت خام در روز از ماه جون به بعد، بیش از یک دلار در هر بشکه افزایش یافت. این اقدام بزرگترین صادرکننده نفت جهان با هدف مقابله با چالش های کلان اقتصادی است که بر بازار سنگینی می کند. وزارت انرژی عربستان فاش کرد که تولید این کشور در ماه جون به 9 میلیون بشکه در روز کاهش می‌یابد که این مهم‌ترین کاهش آن در سال‌های اخیر است و به افزایش اخیر قیمت نفت کمک می‌کند.

کاهش تولید داوطلبانه عربستان سعودی مکمل توافق گسترده‌تر سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه برای محدود کردن عرضه نفت تا سال 2024 است. اوپک پلاس در حال حاضر حدود 40 درصد از تولید جهانی نفت خام را به خود اختصاص داده است در حال حاضر کاهش 3.66 میلیون بشکه در روز، معادل 3.6 درصد از تقاضای جهانی را اجرا کرده است.

این تصمیم غیرمنتظره عربستان سعودی به احتمال زیاد باعث انقباض بیشتر در بازار نفت در نیمه دوم سال خواهد شد. شرکت مشاوره ریستاد انرژی پیش بینی می کند که کاهش بیشتر تولید توسط عربستان سعودی، کسری بازار را به بیش از 3 میلیون بشکه در روز در ماه جولای افزایش می دهد و به طور بالقوه قیمت ها را در هفته های آینده افزایش می دهد.

تحلیلگران گلدمن ساکس نتیجه این نشست را برای بازارهای نفت «نسبتاً صعودی» ارزیابی می‌کنند و پیش‌بینی می‌کنند که می‌تواند قیمت برنت در دسامبر ۲۰۲۳ را ۱ تا ۶ دلار در هر بشکه افزایش دهد. با این حال، تأثیر این کاهش ها ممکن است محدود باشد زیرا این گروه اهداف را برای کشورهایی مانند روسیه، نیجریه و آنگولا تنظیم کرد تا با سطح تولید واقعی آنها هماهنگ شود. در مقابل، امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) مجاز شد تا اهداف تولید خود را حدود 200000 بشکه در روز افزایش دهد تا به 3.22 میلیون بشکه در روز برسد.

در همین حال، در ایالات متحده، تعداد دکل های نفتی فعال با کاهش قابل توجهی روبرو شد و با 15 افت در هفته گذشته به 555 رسید. این رقم نشان‌دهنده پایین‌ترین تعداد از آوریل 2022 است که نشان می‌دهد فعالیت حفاری به دلیل قیمت‌های ضعیف‌تر، هزینه‌های بالاتر و شرکت‌ها که هزینه‌ها را به سمت بازپرداخت سهامداران هدایت می‌کنند کند شده است.

با تعهد عربستان سعودی به کاهش بیشتر تولید و پتانسیل برای بازار فشرده تر، چشم انداز کوتاه مدت نفت صعودی به نظر می رسد. معامله گران و سرمایه گذاران باید تحولات ماه های آینده را به دقت زیر نظر داشته باشند، زیرا تأثیر این اقدامات آشکار می شود و به طور بالقوه بر قیمت نفت تأثیر می گذارد.

 

نفت خام تگزاس.png

 

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید