Your browser does not support JavaScript!
نماشا

انتظار تصمیم فدرال رزرو و PMI چین روند بعدی نفت خام را تعیین خواهد کرد.

 انتظار تصمیم فدرال رزرو و PMI چین روند بعدی نفت خام را تعیین خواهد کرد.
 انتظار تصمیم فدرال رزرو و PMI چین روند بعدی نفت خام را تعیین خواهد کرد.

علیرغم تنش‌های خاورمیانه، با تمرکز سرمایه‌گذاران بر جلسه سیاست‌گذاری فدرال رزرو و داده‌های PMI چین، قیمت‌های آتی نفت برنت و WTI کاهش یافت.

قیمت نفت روز دوشنبه یک گام به عقب برداشت و بیش از 1 درصد کاهش یافت زیرا سرمایه گذاران احتیاط را انتخاب کردند و منتظر شاخص های کلیدی اقتصادی بودند. بهای معاملات آتی نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) به ترتیب به 89.37 دلار و 84.20 دلار در هر بشکه کاهش یافت. به نظر می‌رسید که بازار تنش‌های تشدید شده در خاورمیانه را رد کرده و در عوض بر محرک‌های اقتصادی متمرکز شده است.

 

نفت.png
نمودار روزانه نفت خام تگزارس

 

نگاه سرمایه گذاران فراتر از رویداد حساس ژئوپلیتیکی است

اگرچه درگیری بین اسرائیل و حماس در آخر هفته تشدید شد، اما تأثیر آن بر قیمت نفت کاهش یافت. بازار تا حد زیادی برای تهاجم قیمت گذاری شده بود، و عدم گسترش به یک درگیری منطقه ای گسترده تر منجر به کاهش قیمت نفت شد. ( در مورد محرک تنش خاورمیانه تنها در صورت گسترش درگیری به کشورهای صادر کننده نفت، قیمت ها بالا خواهد رفت)، برنت و WTI به دلیل تنش در روز جمعه با 3 درصد افزایش قیمت پایان یافتند، اما زمانی که درگیری آنطور که می‌بایست تشدید نشد، عقب‌نشینی کردند.

شاخص های اقتصادی آتی در کانون توجه

سرمایه گذاران مشتاقانه منتظر نشست روز چهارشنبه فدرال رزرو و همچنین داده های شغلی آینده در ایالات متحده و گزارش درآمد شرکت اپل هستند. علیرغم تنش های ژئوپلیتیکی، فعالان بازار بیشتر نگران نشانه هایی از کندی رشد اقتصادی هستند که بر تقاضای سوخت تأثیر می گذارد. انتظار می رود فدرال رزرو نرخ بهره را بدون تغییر باقی بگذارد، در حالی که سایر بانک های مرکزی کلیدی نیز قرار است سیاست ها را بررسی کنند.

سلامت اقتصادی چین بر قیمت ها تأثیر می گذارد

این هفته، چین شاخص مدیران خرید تولید و خدمات (PMI) خود را منتشر خواهد کرد. سرمایه گذاران به دنبال نشانه هایی هستند مبنی بر اینکه بزرگترین واردکننده نفت خام جهان در حال تثبیت است و تقاضای سوخت در پی اقداماتی که پکن برای حمایت از اقتصاد خود اتخاذ کرده است، در حال افزایش است.

 

داده اقتصادی چین.png

 

چشم انداز کوتاه مدت:

کاهش قیمت برنت و WTI در هفته گذشته، همراه با وضعیتی در خاورمیانه که همچنان در اسرائیل و غزه وجود دارد، نشان می دهد که نفت خام بیش از حد خریداری شده است. در این زمینه، حرکات نفت زیر سطح 84.934 در قلمرو نزولی است.

در صورت تشدید ناگهانی درگیری‌های خاورمیانه که عرضه را مختل می‌کند، داده‌های مثبت اقتصادی از اقتصادهای بزرگ که تقاضا را تقویت می‌کند یا تغییر ناخواسته در سیاست فدرال رزرو که دلار آمریکا را تضعیف می‌کند، چشم‌انداز کوتاه‌مدت نفت خام می‌تواند به سمت صعودی تغییر کند. علاوه بر این، اختلالات برنامه ریزی نشده عرضه یا گزارش های قوی درآمد شرکت ها نیز می تواند با افزایش خوش بینی و تقاضا در بازار، قیمت نفت را افزایش دهد.

جهت دریافت جهت حرکت نفت خام میتوانید اشتراک تهیه بفرمایید.

 

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

1 رای (1.0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید