Your browser does not support JavaScript!
نماشا

قیمت نفت در بحبوحه نگرانی های تقاضا با کاهش هفتگی مواجه می شود

قیمت نفت در بحبوحه نگرانی های تقاضا با کاهش هفتگی مواجه می شود
قیمت نفت در بحبوحه نگرانی های تقاضا با کاهش هفتگی مواجه می شود

در حالی که داده های ایالات متحده در تقویم اقتصادی نشان می دهد ذخایر بالای ذخایر نفتی در حالی که عربستان سعودی کاهش تولید را تمدید می کند.

قیمت نفت در روز جمعه ثابت ماند و روند ثابتی از حداقل تغییر را نشان داد، اما برای چهارمین هفته متوالی کاهش قیمت اتفاق افتاده است. این ثبات پس از کاهش قابل توجه 5 درصدی در روز پنجشنبه، ناشی از نگرانی های تقاضای جهانی، به دست آمد. داده‌های ایالات متحده و آسیا به این نگرانی‌ها کمک کرده است و سرمایه‌گذاران را وادار کرده است که تقاضای آینده برای نفت در سطح جهان را زیر سوال ببرند.

 

نفت خام.png
نمودرا روزانه نفت تگزاس

 

روند بازار و حرکت قیمت

شرایط فعلی بازار، تغییر به ساختار کنتانگو مشهود است، جایی که قیمت‌های کوتاه‌مدت پایین‌تر از قیمت‌های ماه‌های آینده است و بازاری را نشان می‌دهد که عرضه خوبی دارد.

عوامل موثر بر بازار

کاهش قیمت نفت در هفته جاری عمدتاً به افزایش قابل توجه ذخایر نفت خام ایالات متحده و حفظ سطوح بالای تولید نسبت داده می شود. این عوامل هشدارهایی را در مورد ضعف بالقوه تقاضا در ایالات متحده، بزرگترین مصرف کننده نفت جهان، ایجاد کرده است. تحلیلگران به وجود احساسات منفی در بازار اشاره کرده اند که نمودارهای فنی این چشم انداز را منعکس می کند. تا زمانی که تغییر قابل توجهی رخ ندهد، این روند نزولی ممکن است ادامه داشته باشد.

چشم انداز عرضه و تقاضای جهانی

اوپک و آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) کاهش عرضه را در سه ماهه چهارم آینده پیش‌بینی می‌کنند. با این حال، داده های اخیر ایالات متحده چیز دیگری را نشان می دهد و موجودی های فراوان گزارش شده است. علاوه بر این، کاهش سرعت تولید پالایشگاه نفت چین و تضعیف تقاضای سوخت صنعتی به نگرانی‌های سرمایه‌گذاران کمک کرده است. با وجود این، فعالیت اقتصادی چین در ماه اکتبر با افزایش تولید صنعتی و خرده فروشی نشانه هایی از بهبود را نشان داد.

پیش بینی کوتاه مدت

با نگاهی به آینده، انتظار می رود که بازار در سه ماهه اول سال 2024 به مازاد برگردد. تمدید احتمالی کاهش تولید نفت داوطلبانه عربستان سعودی تا سال 2024 می تواند به جبران این مازاد کمک کند. تحلیلگران ING بر این باورند که تراز نفت برای باقیمانده سال ممکن است آنطور که ابتدا انتظار می رفت تنگ نباشد و به مازاد عرضه منجر شود. با این حال، کاهش بیشتر عرضه توسط عربستان سعودی می تواند حمایت لازم از بازار را فراهم کند و از وضعیت مازاد عرضه جلوگیری کند.

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید