Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تحلیل فاندامنتال نفت خام: حجم انبارهای API پیش از گزارش ذخایر EIA

تحلیل فاندامنتال نفت خام: حجم انبارهای API  پیش از گزارش ذخایر EIA

داده‌های موسسه نفت آمریکا (API) اواخر روز سه‌شنبه نشان داد که ذخایر نفت خام هفته گذشته به میزان 10.507 میلیون بشکه افزایش یافت.

 

دادهAPI.png


معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای دومین جلسه در روز چهارشنبه پس از گزارش صنعت خصوصی افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت خام، نزول را نشان داد.

 

نفت خام.png

 

معامله گران همچنین به چشم انداز افزایش بیشتر نرخ از سوی فدرال رزرو پس از گزارش تورم بالای سرسختانه مصرف کننده ایالات متحده در روز سه شنبه واکنش منفی نشان می دهند. نگرانی‌های مجدد مبنی بر اینکه نرخ‌های بالاتر منجر به کاهش تقاضای سوخت و رکود اقتصادی شود نیز بر قیمت‌ها تاثیر گذاشته است.

گزارش ذخیره هفتگی موسسه نفت آمریکا

داده‌های موسسه نفت آمریکا (API) اواخر روز سه‌شنبه نشان داد که ذخایر نفت خام هفته گذشته به میزان 10.507 میلیون بشکه افزایش یافت. این ساخت بسیار بزرگتر از افزایش 1.2 میلیون بشکه ای بود که 9 تحلیلگر شرکت کننده در نظرسنجی رویترز انتظار داشتند که به طور بالقوه به کاهش تقاضا برای سوخت اشاره کرد.

ذخایر بنزین 846000 بشکه افزایش یافت پس از آن که داده های API هفته گذشته نشان داد که ذخایر سوخت 5.261 میلیون بشکه افزایش یافته است. عرقیات پس از افزایش 1.109 میلیون بشکه در روز در هفته قبل، 1.728 میلیون بشکه افزایش یافت.

ذخایر در کوشینگ، اوکلاهاما، 1.954 میلیون بشکه بیش از افزایش 178000 بشکه ای گزارش شده در هفته گذشته افزایش یافت.

تورم سرسخت مصرف‌کننده، سخنرانان فدرال رزرو آمریکا نگرانی‌ها را نسبت به رکود احتمالی افزایش می‌دهند.

شتاب قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات متحده در ژانویه و اظهارنظرهای تندروانه سخنرانان فدرال رزرو مبنی بر اینکه بانک مرکزی ایالات متحده برای غلبه بر تورم باید به افزایش نرخ بهره ادامه دهد نیز بر نفت خام در روز چهارشنبه تاثیر گذاشته است.

قیمت نفت خام تحت فشار این باور قرار گرفته است که هر چه نرخ بهره بالاتر در ایالات متحده افزایش یابد، اقتصاد به سمت رکود و تقاضای سوخت کاهش می یابد.

اکنون انتظار می‌رود که نرخ وجوه فدرال رزرو تا ژوئن یا ژوئیه به حداقل 5.2 درصد افزایش یابد، که بسیار بالاتر از پیش‌بینی‌های قبلی است.

 

دلایل محکم.png

 

آمریکا ذخایر استراتژیک نفت خام بیشتری را منتشر می کند

قیمت ها همچنین با اعلام این که وزارت انرژی ایالات متحده (DOE) 26 میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک نفت این کشور (SPR) می فروشد، تحت فشار قرار گرفته است، که در حال حاضر به پایین ترین سطح خود در حدود چهار دهه اخیر رسیده است.

موجودی SPR در حال حاضر در پایین ترین سطح خود از دسامبر 1983 قرار دارد.

چشم انداز کوتاه مدت

انتظار می‌رود قیمت‌ها تا زمانی که تقاضا ظاهر نشود، تحت فشار باقی بماند. معامله گران صعودی منتظر هستند تا بهبود در چین شروع به ثمربخشی کند. اما اکنون تقاضا در ایالات متحده نگرانی ها را افزایش داده است. در همین حال، اوپک پس از افزایش پیش‌بینی رشد تقاضای جهانی نفت در سال 2023، مقداری حمایت را جلب کرد. با این حال، این گزارش روی افزایش تقاضا از سوی چین حساب می کند.

داده های API روز سه شنبه نشان دهنده هفته هشتم ساخت موجودی بود.  امروز در ساعت 15:30 به وقت گرینویچ، گزارش موجودی هفتگی اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) می تواند منبع نوسانات پس از ساخت غیرمنتظره API باشد.

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید