Your browser does not support JavaScript!
نماشا

در حالی که اوپک پلاس کاهش شدید عرضه را بررسی می‌کند قیمت نفت خام رشد کرده است.

در حالی که اوپک پلاس کاهش شدید عرضه را بررسی می‌کند قیمت نفت خام رشد کرده است.
در حالی که اوپک پلاس کاهش شدید عرضه را بررسی می‌کند قیمت نفت خام رشد کرده است.

معاملات آتی نفت در روز دوشنبه در حال بازگشت هستند و روند صعودی خود را از روز جمعه ادامه می دهند. این افزایش در درجه اول به پیش بینی تشدید کاهش عرضه اوپک پلاس نسبت داده می شود. هدف از این اقدام تثبیت قیمت‌هایی است که چهار هفته کاهش را تجربه کرده‌اند، تا حدی به دلیل کاهش نگرانی‌ها در مورد اختلالات عرضه خاورمیانه در بحبوحه درگیری‌های جاری اسرائیل و حماس است. داده هاس اقتصادی ضعیف ایالات متحده نیز میتواند قیمت نقت را که با دلار ارزش گذاری میشود بالا ببرد. حال امروز تقویم اقتصادی بسیار سبک است.

 

نفت خام.png
نمودار روزانه نفت خام

 

موقعیت فعلی بازار

قیمت آتی نفت خام برنت ژانویه به 81.33 دلار رسید که 0.72 دلار افزایش داشت، در حالی که نفت خام ژانویه وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با 0.68 دلار افزایش به 76.72 دلار رسید. این افزایش به دنبال افزایش 4 درصدی در روز جمعه است که به دلیل گزارش‌های منابع اوپک پلاس حاکی از کاهش احتمالی بیشتر عرضه در نشست 26 نوامبر آنها بود.

غلبه بر سقوط اخیر

از اواخر سپتامبر، قیمت نفت تقریباً 20 درصد کاهش یافته است و اسپرد بین ماه برای برنت و WTI به سمت contango تغییر کرده است که نشان دهنده بازار عرضه شده خوبی است. با در نظر گرفتن روندهای کنونی بازار، از جمله موقعیت یابی سوداگرانه، بازه زمانی، و سطوح موجودی، احتمال کاهش عمیق تر از سوی اوپک پلاس را برجسته می کنند.

پیش بینی ها و تاثیر بالقوه

 کاهش تولید کنونی اوپک پلاس تا سال 2024 باقی بماند. آنها همچنین پیش‌بینی می‌کنند کاهش یک‌جانبه نفت عربستان سعودی به میزان یک میلیون بشکه در روز تا سه‌ماهه دوم سال آینده تمدید شود.

در صورتی که اوپک پلاس کاهش عمیق تر را تایید کند، قیمت نفت وست تگزاس می تواند به 80 دلار در هر بشکه برسد. با این حال، سقوط به زیر 72 دلار می تواند ایالات متحده را وادار کند که ذخایر استراتژیک نفت خود را دوباره پر کند و به طور بالقوه بر قیمت ها تأثیر بگذارد.

عوامل جهانی موثر بر بازار

کاهش ارزش دلار آمریکا به پایین‌ترین حد دو ماه اخیر، پیامدهای بیشتری برای بازار نفت دارد، زیرا دلار ضعیف‌تر معمولاً تقاضا برای کالاهای دلاری مانند نفت خام را افزایش می‌دهد.

علاوه بر این، عوامل ژئوپلیتیکی، از جمله تحریم‌های اخیر بر تجارت نفت خام روسیه و وضعیت در حال تحول در خاورمیانه، همراه با افزایش دکل‌های نفت و گاز ایالات متحده، همانطور که توسط بیکر هیوز گزارش شده است، عناصر کلیدی در شکل‌دهی چشم‌انداز، کوتاه‌مدت هستند.

پیش بینی کوتاه مدت

شرایط فعلی بازار، در کنار نتایج پیش‌بینی‌شده نشست اوپک پلاس، چشم‌انداز کوتاه‌مدت صعودی قیمت نفت را نشان می‌داد. با این حال، این پیش بینی مشروط به چشم انداز ژئوپلیتیکی در حال تحول و تعامل پویا عرضه و تقاضا در بازار جهانی نفت است. مقاومت 76.853 برای ورود فروشدگان جدید مهم خواهد بود. 

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید