Your browser does not support JavaScript!
نماشا

پیش بینی قیمت نفت خام: بازگشت به کاهش عرضه عربستان و روسیه، دلار ضعیف تر، محرک های صعودی برای نفت

پیش بینی قیمت نفت خام: بازگشت به کاهش عرضه عربستان و روسیه، دلار ضعیف تر، محرک های صعودی برای نفت

با تمدید کاهش تولید توسط عربستان سعودی و کاهش صادرات نفت روسیه، و دلار ضعیف تر از قیمت نفت خام حمایت می کند، خریداران اعتماد به نفس پیدا می کنند.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا روز سه‌شنبه حرکات نسبی صعودی را دنبال میکند. معامله گران در حالی که مشتاقانه منتظر اطلاعاتی بودند که می تواند روند تقاضا را روشن کند، تمرکز خود را بر کاهش عرضه توسط صادرکنندگان عمده نفت، عربستان سعودی و روسیه معطوف کردند.

معامله گران معتقدند چرخه تشدید سیاست انقباضی فدرال رزرو به پایان خود نزدیک شده است

پس از کاهش 1 درصدی در روز دوشنبه، که عمدتاً تحت تأثیر انتظارات در مورد افزایش نرخ بهره  بود، قیمت ها تا حدودی حمایت شدند. اگرچه مقامات بانک مرکزی نیاز بالقوه به افزایش بیشتر نرخ بهره را برای مقابله با تورم  را اذعان کردند، اما بازارها با نشانه هایی از اینکه چرخه انقباض فعلی ممکن است به پایان خود نزدیک شود، آرامش پیدا کردند.

کاهش عرضه باعث تقویت بیشتر قیمت می شود

اعلام کاهش عرضه نفت توسط عربستان سعودی و روسیه که برای ماه آگوست برنامه ریزی شده بود، افزایش بیشتری برای قیمت ها ایجاد کرد. علاوه بر این، کاهش ارزش دلار آمریکا به پایین‌ترین حد در دو ماه گذشته به این احساسات مثبت کمک کرد. دلار ضعیف‌تر، قیمت نفت خام را برای دارندگان ارزهای دیگر مقرون به صرفه‌تر می‌کند و اغلب تقاضای نفت را تحریک می‌کند.

 

نفت خام.png

 

عربستان سعودی تمدید کاهش یک‌جانبه تولید خود را به میزان یک میلیون بشکه در روز حداقل تا ماه اوت تایید کرد، در حالی که روسیه برنامه‌هایی برای کاهش صادرات نفت خود به میزان 500 هزار بشکه در روز در ماه آینده نشان داد. این اقدام باعث ایجاد اعتماد در سرمایه گذاران نفت حام شد و برخی را بر آن داشت تا با احتیاط دوباره وارد بازار نفت خام شوند و بدبینی غالب را از پایان ژوئن کاهش دهند.

صندوق های تامینی، مدیران پول وارد خرید می شوند

داده‌های اخیر از سوابق مبادلاتی و نظارتی نشان می‌دهد که صندوق‌های تامینی و سایر مدیران پول تقریباً 47 میلیون بشکه در شش قرارداد عمده آتی و اختیار خرید نفت در هفته منتهی به 3-4 جولای به دست آورده‌اند. قابل ذکر است، خریدها در نفت خام (+52 میلیون بشکه)، از جمله برنت (+25 میلیون بشکه) و NYMEX و ICE WTI (+27 میلیون بشکه) متمرکز بود.

انتظار می رود API داده 200 هزار بشکه را گزارش کند
با نگاه به ادامه نشست معاملاتی امروز، معامله گران مشتاقانه منتظر انتشار داده های موجودی نفت خام ایالات متحده از موسسه نفت آمریکا (API) در اواخر روز سه شنبه هستند. تحلیلگران انتظار داشتند حدود 200000 بشکه تولید شود. علاوه بر این، سرمایه‌گذاران گزارش‌های آتی، مانند شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده، معیاری مهم از تورم، و همچنین داده‌های اقتصادی از چین را برای به دست آوردن بینشی در مورد چشم‌انداز تقاضای آینده، زیر نظر خواهند داشت.

 

 

نفت WTI نزدیک به بالاترین حد یک ماهه باقی می ماند و کاهش اوپک پلاس فقط نزول بیشتر را محدود می کند

قیمت نفت از پایین‌ترین حد خود در اواخر ژوئن در منطقه 67.00 دلار، لحن مثبت خود را حفظ می‌کند، زیرا بازگشت روز دوشنبه از بالاترین سطح یک ماهه گذشته از 74.00 دلار درست زیر سطح 73.00 دلار مهار شده است.

شاخص WTI آمریکا روز دوشنبه به دلیل داده های ضعیف اقتصاد کلان از چین عقب نشینی کرد، اگرچه کاهش تولید عربستان سعودی و روسیه که هفته گذشته اعلام کردند فعلاً متوقف شده است.

روند نفت خام از نظر من هنوز رنج باقی خواهد ماند. مقاومت 74.14 همچنان بالاترین سطح محدوده معاملاتی است. 

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید