Your browser does not support JavaScript!
نماشا

در میان دیپلماسی اسرائیل و حماس و کاهش نگرانی‌ها برای عرضه قیمت نفت نزول داشته است.

 در میان  دیپلماسی اسرائیل و حماس و کاهش نگرانی‌ها برای عرضه قیمت نفت نزول داشته است.

گام‌های دیپلماتیک در مناقشه اسرائیل و حماس، کاهش تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا، فشارهای عرضه نفت خام را کاهش می‌دهد. چین واردات کالاهای پرهزینه را کاهش می دهد.

بازارهای نفت به درگیری اسرائیل و حماس و عوامل عرضه جهانی پاسخ می دهند

قیمت نفت روز دوشنبه تحت تاثیر امیدها به کاهش تنش در درگیری اسرائیل و حماس و کاهش فشار عرضه کاهش یافت. بهای معاملات آتی نفت برنت به 91.24 دلار در هر بشکه کاهش یافت، در حالی که وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) به 87.00 دلار کاهش یافت. فقط یک هفته قبل، هر دو معیار به دلیل ترس از تشدید درگیری، بیش از 1 درصد افزایش یافته بودند.

 

نفت خام.png
نمودار یکساعته نفت خام

 

 

دیپلماسی بر بازارهای نفت تأثیر می گذارد

در آخر هفته، ابتکارات دیپلماتیک با هدف کاهش درگیری اسرائیل و حماس، به ویژه با کاروان های کمک رسانی که از مصر وارد غزه می شدند، تشدید شد. زمانی که اسرائیل یک حمله زمینی برنامه ریزی شده به شمال غزه را برای مذاکرات گروگان گیری متوقف کرد، احساسات بازار نیز چرخشی امیدوارکننده پیدا کرد. این تحولات به کاهش ریسک درگیری بر قیمت نفت کمک کرده است.

کاهش فشار عرضه

پس از توافق دولت جو بایدن با مخالفان، ایالات متحده تحریم‌ها را بر ونزوئلا، یکی از اعضای اوپک، لغو کرد. این اقدام می تواند تنگی عرضه بازار عرضه نفت را که با کاهش تولید اوپک و روسیه تشدید شده است، کاهش دهد.

نقش چین در پویایی جهانی نفت

پالایشگاه های چینی ذخایر نفت خام خود را در ماه سپتامبر کاهش دادند و حدود 240 هزار بشکه در روز برداشت کردند. چین، بزرگترین واردکننده نفت خام جهان، به نظر می رسد در واکنش به افزایش قیمت نفت که در ماه جولای آغاز شد، واردات گران قیمت را کاهش می دهد. صادرات دیزل از چین نیز قوی بوده است، زیرا پالایشگاه ها از حاشیه های بالای سوخت حمل و نقل آسیایی سرمایه گذاری می کنند.

چشم انداز کوتاه مدت: 

با شتاب گرفتن تلاش های دیپلماتیک و کاهش محدودیت های عرضه، چشم انداز کوتاه مدت نفت نزولی به نظر می رسد. به نظر می رسد بازار در حال تطبیق با این تحولات ژئوپلیتیکی و زنجیره تامین است که منجر به کاهش قیمت نفت می شود. اما حمایت 86.6 باید شکسته شود.

 

کانال صعودی نفت خام.png
نمودار چهار ساعته قیمت نفت

 

همچنین قیمت در یک کانال صعودی قرا دارد و موقعیت در کف کانال می باشد. . الگوی اینگالف در روی خط روند صعودی موقعیت فروش جذابی را در این سطوح ارائه نخواهد داد. چرخش سنتیمنت بازار و بازگشت مشکلات عرضه میتواند قیمت نفت را از کف کانال صعودی به سطوح بالاتر بسط دهد.

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید