Your browser does not support JavaScript!
نماشا

داده‌های تولید تجدیدنظر شده EIA، و موجودی‌ها ، شرایط قیمت نفت را تعیین می‌کنند

داده‌های تولید تجدیدنظر شده EIA، و موجودی‌ها ، شرایط قیمت نفت را تعیین می‌کنند

افزایش قیمت‌های آتی نفت خام برنت و تگزاس به دلیل کاهش تولیدات آمریکا، گزارش EIA پیش‌بینی می‌کند که ذخایر انبارها افزایش یابد، ناآرامی‌ها در خاورمیانه تأثیرات حداقلی خواهند داشت.

روز چهارشنبه، معاملات آتی نفت خام برنت و وست تگزاس اینترمدیت (WTI) افزایش یافت و سومین روز متوالی بالقوه افزایش را رقم زد. این حرکت عمدتاً به داده های به روزشده وزارت انرژی ایالات متحده نسبت داده می شود که نشان دهنده رشد آهسته تر از حد انتظار در تولید نفت در سال 2024 است که نگرانی ها در مورد مازاد عرضه را کاهش داده است.

گزارش عرضه و موجودی هفتگی

داده‌های اخیر مؤسسه نفت آمریکا (API) حاکی از افزایش کمتری در ذخایر نفت خام آمریکا نسبت به پیش‌بینی تحلیل‌گران است. این هفته، بازار بر گزارش اداره اطلاعات انرژی (EIA) متمرکز شده است که در اواخر روز چهارشنبه منتشر می شود و انتظار می رود افزایش 1.7 میلیون بشکه ای در ذخایر را نشان دهد. بازنگری نزولی EIA در رشد تولید نفت ایالات متحده بیشتر حاکی از سناریوی کاهش عرضه است.

تاثیر خاورمیانه

با وجود تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و اختلالات در مناطق کلیدی کشتیرانی مانند دریای سرخ، معامله گران در حال حاضر به این رویدادها به عنوان تأثیرات پیرامونی نگاه می‌کنند. بدون تأثیر مستقیم بر عرضه نفت، بعید است که این تحولات به طور قابل توجهی قیمت های بازار را تحت تاثیر قرار دهد.

پیش بینی کوتاه مدت

پیش‌بینی می‌شود در کوتاه‌مدت، قیمت نفت نوسانات ملایمی را تجربه کند و سطوح نزدیک به قیمت‌های فعلی را حفظ کند. چشم انداز محتاطانه تا پایان این هفته نزولی باقی می ماند. با این حال، عواملی مانند تعمیر و نگهداری پالایشگاه و اختلالات، از جمله قطعی اخیر پالایشگاه BP، می تواند عرضه را محدود کند و در هفته آینده قیمت را صعودی کند. جهت گیری بازار به تغییرات محسوس عرضه بستگی دارد، به ویژه اگر آشفتگی خاورمیانه تشدید شود و مستقیماً بر تولید نفت تأثیر بگذارد.

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید