Your browser does not support JavaScript!
نماشا

اصلاحی قیمت نفت در میان اقتصاد چین، و افزایش دلار آمریکا

اصلاحی قیمت نفت در میان اقتصاد چین، و افزایش دلار آمریکا

علیرغم کاهش عمده عرضه نفت خام، رشد مجدد دلار آمریکا و ترس از بهبودی چین روند صعودی را کاهش داد.
قیمت نفت در این هفته کاهش یافت و از بالاترین سطح ده ماهه قبلی فاصله گرفت. این عقب نشینی عمدتاً به دلیل نگرانی در مورد سلامت اقتصادی چین و افزایش ارزش دلار آمریکا بود. علیرغم کاهش تولیدکنندگان بزرگی مانند عربستان سعودی و روسیه، هر دو شاخص برنت و WTI به ترتیب نزدیک به 0.6 و 0.7 درصد کاهش یافتند، اما افزایش هفتگی نزدیک به یک درصد را حفظ کردند.

کاهش عرضه نفت در مقابل روندهای اقتصادی جهانی

کاهش داوطلبانه عرضه عربستان سعودی و روسیه که تا پایان سال تمدید شد،  تحلیلگر ارشد بازار از فیلیپ نوا، معتقد است احیای مجدد دلار آمریکا و بهبود نابرابر چین این حرکت صعودی را کاهش داده است. دلار آمریکا قوی، که با انتظارات از نرخ های بهره بالا پایدار ایالات متحده تقویت شده است، خرید نفت خام را در سایر ارزها گرانتر می کند. علاوه بر این، سرمایه‌گذاران تا حد زیادی در کاهش‌های عرضه‌شده قیمت‌گذاری کرده‌اند و به دنبال نشانه‌هایی از افزایش تقاضای جهانی، به‌ویژه از سوی چین، قبل از افزایش سرمایه‌گذاری هستند.

شاخص های اقتصادی چین

علیرغم نگرانی ها در مورد اقتصاد چین، واردات نفت خام این کشور در ماه گذشته 30.9 درصد افزایش یافت. پالایشگاه ها نرخ فرآوری را افزایش دادند تا از حاشیه سود بهتر حاصل از سوخت صادراتی استفاده کنند. با این وجود، داده‌های آگست نشان داد که صادرات و واردات چین کاهش یافته است که منعکس‌کننده فشارهای اقتصادی جهانی و کاهش هزینه‌های مصرف‌کننده داخلی است.

موجودی ذخایر نفت خام و تقاضای جهانی

ایالات متحده کاهش بیش از حد انتظار در ذخایر نفت خام را تجربه کرد که باعث حمایت ضعیف از قیمت نفت شد. برای چهارمین هفته متوالی، ذخایر نفت خام آمریکا کاهش یافت. کاهش 6.3 میلیون بشکه ای مشاهده شد که انتظارات تحلیلگران را سه برابر کرد. این کاهش نشان می‌دهد که پالایشگاه‌های ایالات متحده در حال افزایش فعالیت‌های خود برای تامین تقاضای جهانی انرژی هستند.

 

 

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید