Your browser does not support JavaScript!
نماشا

پیش بینی قیمت نفت: بهبود کند اقتصاد چین، قیمت نفت را کاهش می دهد

پیش بینی قیمت نفت: بهبود کند اقتصاد چین، قیمت نفت را کاهش می دهد
پیش بینی قیمت نفت: بهبود کند اقتصاد چین، قیمت نفت را کاهش می دهد

علیرغم صعودهای اخیر، نگرانی‌های نزولی بازار نفت خام همچنان ادامه دارد، زیرا بهبود آهسته اقتصاد چین بر کاهش تولید اوپک پلاس و محرک های اقتصادی بر چشم انداز قیمت نفت سایه افکنده است.

قیمت نفت در بازارهای آسیایی در روز چهارشنبه کمی پایین‌تر آمده است، و این عمدتاً به دلیل نگرانی‌های فزاینده در مورد کاهش تقاضای چین (بزرگترین واردکننده نفت خام جهان) است. کاهش تقاضا به اطلاعات ناامیدکننده تجارت و تورم چین نسبت داده می‌شود که به نظر می‌رسد خوش‌بینی بازار پیرامون کاهش عرضه پس از کاهش تولید از سوی صادرکنندگان بزرگ مانند عربستان سعودی و روسیه را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

بازار نفت با بادهای مخالف روبرواست

با این حال، اقدامات تجاری تا کنون در این هفته نشان می دهد که قیمت نفت ممکن است برای صعود بیشتر با شکل مواجه باشد. این احساسات ناشی از نگرانی‌ها در مورد بهبود آهسته اقتصاد چین همراه با نگرانی‌های احتمالی در مورد کاهش تقاضا در ایالات متحده و اروپا به دلیل افزایش احتمالی نرخ بهره است. پیش بینی ها نشان می دهد که نفت تگزاسWTI ممکن است در هفته های آینده بین 75 تا 83 دلار در هر بشکه در نوسان باشد.

 

نفت خام.png
نمودار یکساعته قیمت نفت خام

 

 

نشانه های کاهش سرعت در بهبودی اقتصاد چین

با پشتوانه این نگرانی ها، داده های اخیر چین حاکی از کاهش شاخص هزینه مصرف کننده در ماه جولای است که اولین کاهش سالانه از فوریه 2021 بوده است. تشدید بیشتر این نگرانی ها داده هایی است که کاهش ماهانه 18.8 درصدی واردات نفت خام چین را در ماه جولای نشان می دهد. این پایین ترین نرخ روزانه از ژانویه است که به کاهش قابل توجه صادرات و افزایش ذخایر داخلی مربوط می شود.

وضعیت عرضه و تقاضا

برخلاف روندهای نزولی، شاخص ها در هفته گذشته ششمین افزایش هفتگی متوالی خود را ثبت کردند. کاهش عرضه اوپک پلاس و محرک‌های اقتصادی پیش‌بینی‌شده چین با هدف افزایش بازیابی تقاضای نفت باعث این امر شد. علاوه بر این، گزارش اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) حاکی از افزایش پیش بینی شده تولید نفت خام ایالات متحده به رکورد 12.76 میلیون بشکه در روز تا سال 2023 است.

چشم انداز کوتاه مدت: شتاب آهسته

علیرغم کاهش طولانی مدت تولید توسط بازیگران اصلی مانند عربستان سعودی و افزایش عمومی تقاضای جهانی، بازارهای نفت نزولی به نظر می رسند. عامل اصلی تأثیرگذار، کاهش تقاضای چین است که بر اقدامات خوشبینانه کاهش عرضه سایه افکنده است. در آینده نزدیک ممکن است قیمت نفت ثابت یا اندکی کاهش یابد. اما چه زمان؟

 

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

1 رای (1.0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید