Your browser does not support JavaScript!
نماشا

پیش بینی قیمت نفت: تنش های خاورمیانه نوسانات بازارنفت را بردارد.

پیش بینی قیمت نفت: تنش های خاورمیانه نوسانات بازارنفت را بردارد.

حملات هوایی آمریکا، انگلیس در یمن و نقش تنگه هرمز در ناآرامی های خاورمیانه باعث نوسانات جزئی قیمت نفت خام می شود.

بازارهای نفت سیگنال های متفاوتی را در روز دوشنبه به نمایش گذاشتند، به طوری که قیمت نفت خام سبک به 72.62 دلار رسید که 0.06 دلار کاهش داشت. در میان فضای تجاری ضعیف به دلیل تعطیلات بانکی ایالات متحده، تمرکز بر اوضاع خاورمیانه است، جایی که نیروهای آمریکایی و بریتانیایی علیه شبه‌نظامیان حوثی درگیر هستند.

تنش های خاورمیانه و تأثیر بازار

حملات هوایی اخیر در یمن با هدف حفاظت از مسیرهای کشتیرانی دریای سرخ تنش ها را تشدید کرده است. با وجود این، بازار نفت تنها با اندکی کاهش قیمت مواجه شده است و قیمت نفت خام سبک اندکی کاهش یافته است. وضعیت همچنان در مسیر روان است و معامله گران از نزدیک هرگونه اختلال احتمالی عرضه را زیر نظر دارند.

ریسک ژئوپلیتیک و نگرانی های عرضه

بازار با احتیاط در حال ارزیابی خطر ناشی از درگیری های جاری است، به ویژه در رابطه با تنگه هرمز، گذرگاهی حیاتی برای حمل و نقل نفت. تحلیلگران گلدمن ساکس تخمین می زنند که در صورت بروز یک اختلال بزرگ، قیمت نفت می تواند افزایش قابل توجهی داشته باشد. همزمان، بسته شدن میدان 300000 بشکه در روز شراره لیبی بر این نگرانی ها برای عرضه می افزاید.

واکنش ها و پیش بینی بازار

واکنش بازار پس از تصمیم عربستان سعودی برای کاهش قیمت فروش رسمی نفت خام سبک عرب به آسیا در ماه فوریه، تا حدودی نزولی بوده است. این تصمیم منجر به بسته شدن معاملات آتی نفت خام سبک در هفته قبل در 72.68 دلار شد که 1.53 درصد کاهش داشت. با توجه به چشم انداز تقاضای جهانی و سطوح بالاتر موجودی، پیش بینی فعلی با احتیاط خنثی باقی می ماند و تمایل به نزولی دارد.

 

نفت.png
نمودار روزانه نفت خام

 

 

چشم انداز کوتاه مدت

معامله گران باید هوشیار باشند، زیرا در صورت بروز هر گونه اختلال قابل توجه عرضه در خاورمیانه، بازار می تواند به سرعت صعودی شود. با توجه به اینکه قیمت‌های فعلی ترکیبی از ریسک‌های ژئوپلیتیکی و پویایی عرضه را منعکس می‌کنند، فعالان بازار باید از نزدیک وضعیت در حال تحول را برای تغییرات احتمالی در روند قیمت‌گذاری دنبال کنند.

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید