Your browser does not support JavaScript!
نماشا

آیا طلا درخشش خود را از دست خواهد داد؟

آیا طلا درخشش خود را از دست خواهد داد؟

با نرخ بازدهی خزانه داری ایالات متحده و حرکت دلار به سمت صعود، طلا تحت فشار قرار گرفت و هفته گذشته به زیر منطقه کلیدی 1900 دلار رسید. اگرچه به نظر می رسد که تصویر کوتاه مدت این فلز گرانبها نزولی شده است، اما اینکه آیا نزول بیشتر در انتظار است احتمالاً به اظهارات سیاست پولی رئیس فدرال رزرو پاول در جکسون هول در روز جمعه بستگی خواهد داشت.

اقتصاد ایالات متحده به تمامی جهات حرکت می کند

به نظر می رسد آگوست ماه بسیار گرمی برای بازدهی خزانه داری ایالات متحده باشد، به طوری که 10 سال گذشته از پایین ترین سطح 3.25% به حدود 4.35% رسیده است. سطحی که آخرین بار در سال 2007 مشاهده شد. با تمرکز بر اوراق قرضه بلندمدت، که به دنبال کاهش رتبه اعتباری آمریکا توسط فیچ، و همچنین داده‌هایی که نشان می‌دهد اقتصاد آمریکا بسیار بهتر از آنچه قبلا تصور می‌شد، وضعیت بهتری دارد، حجم حراج سه ماهه خود را افزایش دهد.

همین هفته گذشته، خرده‌فروشی‌ در ماه ژوئیه به‌خوبی از پیش‌بینی‌های خود فراتر رفت و نشان داد که قدرت خرید مصرف‌کنندگان در بزرگترین اقتصاد جهان همچنان قوی است، که همراه با بازار کار همچنان فشرده، کاهش بیشتر تورم را دشوار می‌کند.

 

xm2023082311-600x450.png

 

داده‌های خرده‌فروشی منجر به تجدیدنظر صعودی در مدل تولید ناخالص داخلی فدرال‌رزرو آتلانتا شد، که اکنون نشان می‌دهد که اقتصاد با سرعت سالانه 5.8 درصدی تعدیل‌شده فصلی رشد کرده است و در نتیجه فعالان بازار را وادار کرد تا برخی از انتظارات کاهش نرخ را کاهش دهند. در حال حاضر، احتمال نزدیک به 45 درصد افزایش مجدد فدرال رزرو تا ماه نوامبر نیز وجود دارد.

 

xm2023082312.png

افزایش نرخ بازدهی و دلار قوی بر طلا تاثیر می گذارد

جدای از بازده اوراق قرضه، روایت نرخ بهره «بالاتر برای طولانی‌ مدت تر» سوخت بیشتری به موتورهای دلار نیز اضافه کرد که نگرانی‌های پیرامون اقتصاد چین نیز باعث افزایش قیمت آن شده است. بهبود در دومین اقتصاد بزرگ جهان به دلیل عمیق‌تر شدن بحران اموال، کاهش هزینه‌های مصرف‌کننده و بدتر شدن رشد اعتبار، با آخرین اقدامات محرک توسط مقامات چینی و بانک خلق چین (PBoC) در احیای احساسات بازار از بین رفته است.

با افزایش بازدهی خزانه داری و دلار آمریکا به عنوان پناهگاه امن خود، طلای بدون بازده همبستگی مثبت خود را با بازار سهام حفظ کرد و علیرغم اینکه در نزد بانک های مرکزی  در فهرست پناهگاه های امن ترجیحی سرمایه گذاران قرار نگرفت.

 

xm2023082313.png
حرکات طلا و دلار و شاخص اس اند پی

 

 

جکسون هول در کانون توجه قرار می گیرد

چالش بزرگ بعدی برای معامله گران فلز گرانبها ممکن است سخنرانی پاول رئیس فدرال رزرو در روز جمعه در سمپوزیوم اقتصادی جکسون هول باشد. در کنفرانس مطبوعاتی پس از آخرین جلسه کمیته آزاد فدرال رزرو، پاول گفت که بانک مرکزی تصمیمات خود را جلسه با جلسه اتخاذ خواهد کرد و از نزدیک آمارهای اقتصادی را زیر نظر خواهد گرفت، و افزود که اگر داده ها چنین چیزی را نشان دهد، آنها می توانند در ماه سپتامبر مجدداً افزایش یابد. 

با توجه به اینکه داده‌ها از آن زمان به بعد بهتر از حد انتظار رسیده است و انتظارات تورمی حاکی از آن است که تورم همچنان بالاتر از هدف 2 درصدی فدرال رزرو حتی در 12 ماه آینده خواهد بود، پاول اکنون ممکن است مقیاس را به سمت افزایش دیگری متمایل کند ویا نیاز به بالا ماندن نرخ‌های بهره را برجسته کند. (برای مدت طولانی تر از آنچه بازار در حال حاضر پیش بینی می کند.) این می تواند به بازده و دلار اجازه دهد تا بیشتر به سمت صعود حرکت کند و در نتیجه  درخشش طلا را از بین ببرد. اگر پاول کمتر از آنچه که انتظار می رفت، هاوکیش به نظر برسد، ممکن است حرکات دلار برعکس باشد.

 

xm2023082314.png
انتظارات  یک ساله تورمی میشیگان و نیویورک

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید