Your browser does not support JavaScript!
نماشا

حرکات طلا، پیش از گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده ثابت است

حرکات طلا، پیش از گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده ثابت است

گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده، با داده های نیروی کار برایروند نشست سیاست آتی فدرال رزرو و پیش بینی حرکات طلا بسیار مهم است.

قیمت‌ طلا در روز جمعه نسبتاً ثابت هستند و بازارها از نزدیک گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده در ساعت 17 بهوقت تهران را زیر نظر دارند تا سرنخ‌هایی در مورد کاهش احتمالی نرخ‌های فدرال رزرو داشته باشند. بلافاصله پس از گزارش، تمرکز معامله گران به تصمیمات سیاست گذاری هفته آینده فدرال رزرو تغییر خواهد کرد.

در این هفته، طلا در مسیر اولین کاهش هفتگی خود در چهار سال گذشته است که عمدتاً به دلیل افزایش ارزش دلار است. با این حال، این فلز گرانبها حمایت خود را بالاتر از سطح 2009 دلار در هر اونس حفظ کرده است. در اوایل هفته، طلا به بالاترین سطح خود رسید که ناشی از انتظارات کاهش نرخ بهره فدرال رزرو بود، اما عدم اطمینان در مورد زمان کاهش باعث کاهش متعاقب آن شد.

داده های اقتصادی و سنتیمنت بازار

گزارش های اقتصادی اخیر ایالات متحده به سرد شدن بازار کار اشاره کرده است که به طور بالقوه بر سیاست نرخ فدرال رزرو تأثیر می گذارد. شایان ذکر است، گزارش تغییر اشتغال ADP نشان می‌دهد که تعداد حقوق و دستمزد خصوصی در نوامبر کمتر از حد انتظار اضافه شده است. علاوه بر این، نظرسنجی فرصت‌های شغلی و گردش کار (JOLTS) کاهش قابل توجهی را در فرصت‌های شغلی در ماه اکتبر نشان داد. این عوامل، همراه با مطالبات بیکاری هفتگی کمتر از حد انتظار، نشان دهنده کند شدن تدریجی بازار کار است.

نشست سیاست آتی فدرال رزرو و حرکت های شاخص دلار

با نزدیک شدن به جلسه سیاست گذاری فدرال رزرو، بازارها با احتمال 59 درصدی برای کاهش نرخ بهره آمریکا تا ماه مارس قیمت گذاری می کنند. شاخص دلار قرار است یک زنجیره زیان سه هفته‌ای را بشکند که می‌تواند بر قیمت طلا تأثیر بگذارد و آن را برای دارندگان سایر ارزها گران‌تر کند.

پیش بینی کوتاه مدت: تمرکز بر داده های بازار کار

در کوتاه مدت، تمرکز بازار طلا بر گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده، به ویژه بر روی نرخ بیکاری و میانگین درآمد خواهد بود. هر گونه انحراف قابل توجه از انتظارات در این معیارها می تواند به شدت بر واکنش های بازار و قیمت طلا تأثیر بگذارد. به طور کلی، چشم انداز فلز گرانبها به تفسیر داده های بازار کار و تأثیر بالقوه آن بر سیاست فدرال رزرو بستگی دارد.

 

طلا.png
نمودار یکساعته طلا

 

در حال حاضر حرکات طلادر یک دامنه محدود در کانال صعودی در جریان است ولی برای مشارکت در خرید قیمت باید بالای سطح 2028.98 تثبیت شود.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

3 رای (3.3)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید