Your browser does not support JavaScript!
نماشا

پیش بینی قیمت طلا: تست بالاترین سطحوح هفت ماهه در آستانه گزارش تورم کلیدی ایالات متحده

پیش بینی قیمت طلا: تست بالاترین سطحوح هفت ماهه در آستانه گزارش تورم کلیدی ایالات متحده
پیش بینی قیمت طلا: تست بالاترین سطحوح هفت ماهه در آستانه گزارش تورم کلیدی ایالات متحده

قیمت طلا (XAU/USD) به دلیل پیش بینی داده های اقتصادی، چشم انداز کاهش نرخ بهره فدرال رزرو و کاهش دلار به بالاترین حد خود در 7 ماه گذشته نزدیک می شود و جذابیت صعودی آن را افزایش می دهد.

سیاست فدرال رزرو و نقش دلار

کاهش بالقوه نرخ بهره فدرال رزرو ایالات متحده به طور قابل توجهی بر پویایی بازار طلا تأثیر می گذارد. از آنجایی که دلار آمریکا نزدیک به پایین ترین سطح سه ماهه خود باقی مانده است و شدیدترین کاهش ماهانه خود را در یک سال گذشته نشان می دهد، طلا به عنوان یک گزینه سرمایه گذاری جذاب به طور فزاینده ای ظاهر می شود. نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه نگهداری شمش‌های بدون بازده را کاهش می‌دهد و جذابیت طلا را افزایش می‌دهد.

 

نمودار روزانه شاخص دلار ور طلا.png
نمودار روزاه طلا و شاخص دلار امریکا

 

 

شاخص های اقتصادی و واکنش طلا

طلا اخیرا به بالاترین سطح خود از اوایل ماه می رسیده است و در مسیر افزایش ماهانه دیگری قرار دارد. این حرکت صعودی نشان دهنده واکنش بازار به شاخص های اقتصادی ایالات متحده است. اگرچه رشد اقتصادی ایالات متحده در سه ماهه سوم فراتر از انتظارات بود، احساسات بازار همچنان بر کاهش بالقوه نرخ متمرکز است. این چشم انداز بیشتر تشدید می شود زیرا سرمایه گذاران مشتاقانه منتظر داده های هزینه مصرف شخصی ایالات متحده هستند که در ساعت 17:00 به وقت تهران در تقویم اقتصادی روز پنجشنبه منتشر می شود تا نشانه های کاهش اقتصادی را بسنجند.

انتظارات آینده

اکنون توجه به اظهارات آتی مقامات فدرال رزرو به ویژه رئیس جروم پاول معطوف شده است. تداوم رویکرد فدرال رزرو می تواند مسیر صعودی طلا را گسترش دهد. در شرایطی که شرایط مالی ایالات متحده در آرام‌ترین حالت خود از اوایل سپتامبر قرار دارد و پیش‌بینی‌های بازار به سمت کاهش قابل‌توجه نرخ بهره در سال آینده متمایل شده است، معاملات آتی طلا در موقعیت خوبی برای صعود صعودی قرار دارند و در میان عدم قطعیت‌های اقتصادی و نوسانات بازار، گزینه مطمئنی را ارائه می‌دهند. اما مراقب مقاومت های پیش رو و همچنین سطوح بالا باشید. 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

1 رای (5.0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید