Your browser does not support JavaScript!
نماشا

نزول های طلا در میان بحران خاور میانه

نزول های طلا در میان بحران خاور میانه
نزول های طلا در میان بحران خاور میانه

حرکت های طلا تحت تاثیر نرخ های بهره فدرال رزرو متمایل خواهد بود. تنش های خاور میانه و تصمیمات آتی بانک های مرکزی به حرکات محتاطانه طلا دامن می زند.

در حالی که معامله گران طلا (XAU/USD) را برای یک هفته پر فراز و نشیب پر از جلسات بانک مرکزی آماده می کنند، این دارایی امن پایان قوی ترین ماه خود از نوامبر 2022 را نشان می دهد. درگیری ادامه دار بین اسرائیل و حماس قیمت لحظه ای طلا را به 2009.29 دلار در هر دلار رسانده است. اونس، از اواسط ماه می به اوج خود رسیده است. این افزایش نشان دهنده افزایش ماهانه 8 درصدی است که ناشی از بی ثباتی ژئوپلیتیکی است.

 

طلا.png
نمودار یکساعته طلا

 

 

بحران خاورمیانه و واکنش بازار

علیرغم موضع  تعدیل‌شده اسرائیل در غزه، قیمت طلا به میزان اندکی به زیر مرز 2000 دلار کاهش یافته است. این نشان دهنده نگرانی مداوم بازار از تشدید تنش ها در خاورمیانه است. در همین حال، تمرکز بر نشست آتی فدرال رزرو ایالات متحده که برای چهارشنبه برنامه ریزی شده است، باقی می ماند، که می تواند بسته به تصمیمات سیاست پولی بر قیمت طلا تأثیر بگذارد.

نرخ بازده خزانه داری ایالات متحده و سیاست فدرال رزرو

نرخ بازدهی خزانه داری ایالات متحده با افزایش 4.888 درصدی برای خزانه داری 10 ساله بالا رفته است. احساسات سرمایه گذاران با این انتظار که فدرال رزرو احتمالاً نرخ های بهره را بدون تغییر نگه دارد، همسو است. در ماه گذشته شاهد افزایش بازدهی 10 ساله خزانه داری به بالای 5 درصد بودیم که باعث شد چندین مقام فدرال رزرو پیشنهاد کنند که بازدهی افزایش یافته فعلی در حال اعمال تعدیل اقتصادی است.

 

 

شاخص های اقتصادی و قدرت دلار

گزارش‌های اقتصادی کلیدی که در این هفته منتشر می‌شوند، بیشتر بر بازار طلا تأثیر می‌گذارند، از جمله ارقام تغییر اشتغال ADP و گزارش مشاغل سپتامبر. دلار آمریکا تا حدودی حرکت خود را از دست داده است، اما به دلیل انعطاف پذیری اقتصادی ایالات متحده و احتمال افزایش مجدد نرخ بهره توسط فدرال رزرو، همچنان تحت تأثیر قرار می گیرد.

پیش بینی کوتاه مدت

به نظر می رسد روند بازار در کوتاه مدت محتاطانه نسبت به طلا صعودی باشد. تنش‌های ژئوپلیتیکی همچنان به افزایش تقاضا برای این فلز ادامه می‌دهد و در حالی که جلسات بانک مرکزی ممکن است باعث نوسانات شود، فضای اقتصادی موجود - که با افزایش بازدهی خزانه‌داری و دلار آمریکا قابل انعطاف است - درجه‌ای از ثبات را به قیمت طلا می‌بخشد.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید