Your browser does not support JavaScript!
نماشا

قیمت طلا در میان نگرانی‌های افزایش نرخ بهره، نوسان می‌کند

قیمت طلا در میان نگرانی‌های افزایش نرخ بهره، نوسان می‌کند

در میان گمانه‌زنی‌های مربوط به نرخ بهره، طلا تحت تأثیر داده‌های دلار آمریکا و CPI در بازار پرتلاطمی حرکت می‌کند.

طلا (XAU/USD) در حال حاضر در یک چشم انداز چالش برانگیز معامله می شود که با افت اخیر آن به پایین ترین حد سه هفته اخیر مشخص شده است. این رکود همزمان با افزایش دلار آمریکا و پیش‌بینی داده‌های کلیدی تورم هزینه مصرف کننده (CPI) ایالات متحده در تقویم اقتصادی است، که معامله‌گران برای سنجش حرکت بعدی فدرال رزرو در مورد نرخ‌های بهره به دقت آن را زیر نظر دارند.

 

قیمت طلا.png
نمودار روزانه طلا

 

 

داده های تورم و تاثیر دلار

کاهش قابل توجه 2.8 درصدی قیمت طلا در هفته گذشته که شدیدترین کاهش در بیش از یک ماه گذشته بود، عمدتاً تحت تأثیر اظهارات جسورانه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، بود که امیدها برای کاهش نرخ بهره را کاهش داد. داده های آتی شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ایالات متحده، که انتظار می رود فشارهای تورمی ادامه دار را نشان دهد، نقش مهمی در این روایت ایفا می کند. دلار قوی، که بیشتر با انتظارات تورم مداوم تقویت شده است، جذابیت طلا را برای سرمایه گذاران دارای ارزهای دیگر کاهش داده است.

شاخص های اقتصادی و واکنش طلا

در حالی که سرمایه گذاران منتظر انتشار CPI  در تقویم اقتصادی هستند، توجه به داده های خرده فروشی ایالات متحده نیز معطوف شده است که بینشی در مورد تقاضای مصرف کننده در میان هزینه های وام بالا ارائه می دهد. این شاخص‌های اقتصادی در شکل‌دهی انتظارات بازار در رابطه با نبرد مداوم فدرال رزرو علیه تورم و تأثیر متعاقب آن بر قیمت طلا بسیار مهم هستند.

پیش بینی کوتاه مدت: 

در کوتاه‌مدت، به نظر می‌رسد که جهت طلا تحت تأثیر تأثیر متقابل داده‌های تورم، قدرت دلار آمریکا و شاخص‌های رشد اقتصادی قرار دارد. در حالی که ریسک‌های ژئوپلیتیکی  تا حدودی از قیمت حمایت می‌کنند، چرخه انقباض سیاست پولی فدرال رزرو و جهت‌گیری دلار از عوامل کلیدی هستند که باید مراقب آنها بود.

چشم انداز طلا در یک محیط کلان در حال تغییر است

با نگاه به آینده، محیط اقتصاد کلان می تواند برای طلا مساعد شود. با نزدیک شدن به پایان چرخه انقباض پولی ایالات متحده و به طور بالقوه رسیدن دلار به اوج خود، ممکن است شاهد تعدیل در نرخ بازدهی 10 ساله ایالات متحده باشیم. این تغییر می‌تواند جذابیت سرمایه‌گذاری طلا را تقویت کند و شعاع امیدی را برای بهبود آن در کوتاه‌مدت ارائه دهد.

 

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید