Your browser does not support JavaScript!
نماشا

سقوط بزرگ طلا بعد از انتشار دادهNFP

سقوط بزرگ طلا بعد از انتشار دادهNFP

قیمت طلا  روز پنجشنبه  آستانه انتشار گزارش مشاغل ایالات متحده  به شدت کاهش یافت. با انتشار داده های مشاغل به میزان 517 هزار افزایش شغل و اصلاح دستمزدها برای 0.4 درصد و انتشار 0.3 درصد در این گزارش، اکنون فدرال رزرو خوشحالی را میتوانیم ببینیم.

اقتصادی که با داده های ضعیف تورمی و داده های خوب رشد اقتصاد در حال لبخند زدن است. پاول در کنفرانس مطبوعاتی روز چهارشنبه اقدامات کمتر هاوکیش را به بازار کار فشرده نسبت میداد. این داده ها گواه سخنان رئیس پاول است و اکنون بازار گامی دیگر در نزدیک شدن به افکار فدرال رزرو بر میدارد.

اما باید دید که آیا فروش شتاب بیشتری خواهد گرفت، زیرا در نهایت، این اولین باری نیست که ما شاهد چنین کاهشی هستیم قبل از اینکه خریداران در کاهش قیمت وارد عمل شوند تا قیمت فلز را بالاتر ببرند، همه چیز به جهت دلار بستگی خواهد داشت.که با وجود بهبود دیروز، تا زمانی که خلاف آن ثابت نشود، همچنان در یک روند نزولی قرار دارد.

داده هایNFP بازار را تکان داد

این پاسخ به اولین گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی برای سال 2023 بوده است که نشان دهنده افزایش چشمگیر 517000 شغل در ژانویه است که بسیار بالاتر از 223000 شغل پیش بینی شده توسط اقتصاددانان است. این جهش نتیجه بازنگری های سالانه و همچنین یک اقتصاد فوق العاده قوی است. نرخ بیکاری به 3.4 درصد کاهش یافت.

سهام در ابتدا کاهش یافتند و دلار آمریکا در کنار بازدهی در انتظار افزایش سریعتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو افزایش یافت.

با این حال، موارد بیشتری برای بررسی وجود دارد. داده های بازار کار مهم است زیرا اشتغال کامل یکی از وظایف فدرال رزرو (فدرال رزرو) است. دستور دیگر ثبات قیمت است که با نام تورم شناخته می شود و بانک بر تورم مربوط به دستمزد تمرکز می کند.

در جبهه حقوق، ثبات بیشتری وجود دارد. میانگین درآمد ساعتی 0.3 درصد در ماه گذشته، همانطور که انتظار می‌رفت، و 4.4 درصد در سال، بالاتر از 4.3 درصد مورد انتظار افزایش یافت، اما طبق داده‌های اصلاح‌شده، کمتر از 4.8 درصد در ماه دسامبر گزارش شد. یعنی تورم جای کاهش دارد.

دلیل دیگر برای خوش بین بودن این است که رشد گسترده مشاغل نشان می دهد هنوز افرادی در حاشیه هستند که در بازار کار شرکت نمی کنند. نرخ مشارکت از 62.3 درصد به 62.4 درصد افزایش یافت که هنوز کمتر از 62.8 درصدی است که قبل از همه گیری مشاهده شده بود. ارقام قبل از سال 2008 بسیار بالاتر بود.

اگر افراد بیشتری به بازار کار بازگردند، دستمزدها و تورم کاهش خواهد یافت. به همین دلیل است که فضا برای فدرال رزرو وجود دارد تا سیاست خود را کاهش دهد و نیازی به سرد کردن بازار کار با بازگشت تعداد بیشتری از افراد نداشته باشد. علاوه بر این، رشد دستمزدها در حال کاهش است و احتمالاً ادامه خواهد یافت.

بنابراین، این یک سناریوی عالی است - اقتصاد به رشد خود ادامه می‌دهد، بنابراین شرکت‌ها بدون اینکه حقوق و دستمزد کاهش یابد، درآمد کسب می‌کنند.

برای دلار آمریکا، این به معنای فضایی است که فدرال رزرو راحت‌تر حرکت کند و در نتیجه دلار آمریکا سقوط کند. اقتصاد قوی ایالات متحده همچنین به نفع جهان است و به ارزهای دیگر اجازه افزایش می دهد.

 

دلایل محکم.png
تبلیغات

 

بر اساس گزارش دولت، رشد در بسیاری از بخش ها به پیشبرد ضربان عظیم در برابر برآورد کمک کرد.

اوقات فراغت و مهمان نوازی 128000 شغل را برای رهبری همه بخش ها ایجاد کرد. سایر برندگان قابل توجه خدمات حرفه ای و تجاری (82000)، دولتی (74000) و مراقبت های بهداشتی (58000) بودند.

واکنش بازار

بازدهی خزانه داری ایالات متحده در روز جمعه پس از اینکه آمار مشاغل بسیار بهتر از حد انتظار رسید، افزایش یافت.

بازدهی خزانه داری 10 ساله حدود 7 واحد پایه افزایش یافت و به 3.467 درصد رسید. خزانه داری 2 ساله با 11 واحد افزایش به 4.197 درصد رسید.

به گفته CNBC، «داده‌ها بر فشردگی بازار کار تأکید می‌کند. فدرال رزرو تلاش کرده است تا اقتصاد را از طریق اقدامات سیاست پولی، از جمله افزایش نرخ بهره، خنک کند. بانک مرکزی در پایان آخرین جلسه خود در روز چهارشنبه، نرخ‌ها را ۲۵ واحد افزایش داد، اما همچنین اعلام کرد که شاهد کاهش جزئی تورم است.

در حال حاضر، من پتانسیل زیادی برای جهش صعودی در XAU/USD نمی بینم و اگر این اتفاق بیفتد، اهمیت زیادی نخواهد داشت. حالا بیایید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا داده های ISM می تواند فشار صعودی بر طلا وارد کند یا خیر.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

1 رای (1.0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید