Your browser does not support JavaScript!
نماشا

پیش بینی قیمت طلا در سطوح بالاتر در میان دلار ضعیف تر و پیش بینی های فدرال رزرو

پیش بینی قیمت طلا در سطوح بالاتر در میان دلار ضعیف تر و پیش بینی های فدرال رزرو

قیمت طلا با تضعیف دلار افزایش یافت و معامله گران مشتاقانه منتظر افزایش نرخ بهره و تصمیمات سیاست پولی فدرال رزرو بودند که چشم انداز مثبتی را ایجاد کرد.

قیمت طلا در روز سه‌شنبه به دلیل کاهش ارزش دلار افزایش یافت، در حالی که معامله‌گران مشتاقانه منتظر تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره، همراه با نکاتی در مورد سیاست‌های پولی آتی  بودند. شاخص دلار اندکی از بالاترین سطح خود در دو هفته گذشته کاهش یافت و از طلا حمایت کرد.

علیرغم افت اخیر چهار روزه، کارشناسان پیش بینی می کنند که طلا احتمالاً بالای 1950 دلار ثابت خواهد ماند و امروز به سمت اصلاح فنی بین 1960 تا 1965 دلار گام بر خواهد داشت. با این حال، بازار مشتاقانه منتظر نتیجه نشست کمیته بازار باز فدرال (FOMC) برای حرکت های قطعی تر است.

توجه بازار به شدت معطوف اظهارات آتی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در روز چهارشنبه و رئیس بانک مرکزی اروپا، کریستین لاگارد در روز پنجشنبه است. بینش آنها در مورد چشم انداز سیاست پولی برای جلسات مربوطه در ماه سپتامبر بر مسیر طلا تأثیر می گذارد.

با توجه به ماهیت طلا، به شدت نسبت به افزایش نرخ های بهره حساس است، که ذاتاً هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را افزایش می دهد.

داده های اخیر روز دوشنبه حاکی از کاهش سرعت فعالیت های تجاری در ایالات متحده و اروپا در ماه جولای است که نشان می دهد هر دو بانک مرکزی ممکن است به پایان چرخه افزایش نرخ خود نزدیک شوند.

بر اساس ابزار Fedwatch CME، معامله گران در حال حاضر پیش بینی می کنند که فدرال رزرو تا سال 2024 نرخ بهره را در محدوده 5.25٪ تا 5.5٪ حفظ کند.

 

نرخ های پیاینی فدرال رزرو.jpg

 

برای اینکه طلا به بالاترین حد خود برسد، مطلوب ترین سناریو شامل اعلام پایان چرخه انقباض فدرال رزرو بدون رکود در آینده است.

با تغییر تمرکز به چین، این کشور شاهد افزایش قابل توجه 16.37 درصدی در مصرف طلا نسبت به سال قبل بود و تولید شرکت‌های طلا در نیمه اول سال 2023 به حالت عادی بازگشت. علاوه بر این، مشاهده شد که بانک‌های دولتی بزرگ چین دلار را برای خرید یوان در بازارها می‌فروشند و از این ارز حمایت می‌کنند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که رهبران متعهد شدند حمایت سیاسی از اقتصاد را افزایش دهند.

از آنجایی که بازار به دقت سیاست های پولی را زیر نظر دارد، طلا همچنان یک دارایی است که باید به دقت مراقب آن بود. به معامله‌گران توصیه می‌شود به اظهارات رهبران بانک مرکزی و هرگونه نشانه‌ای مبنی بر تغییر در سیاست‌های نرخ بهره توجه کنند، زیرا این عوامل می‌توانند به طور قابل‌توجهی بر پیش‌بینی کوتاه‌مدت طلا تأثیر بگذارند و به طور بالقوه آن را به سمت حرکت‌های صعودی یا نزولی سوق دهند.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

1 رای (1.0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید