Your browser does not support JavaScript!
نماشا

روند صعودی طلا ناشی از افت دلار آمریکا، و کاهش نرخ بازده است

روند صعودی طلا ناشی از افت دلار آمریکا، و کاهش نرخ بازده است
روند صعودی طلا ناشی از افت دلار آمریکا، و کاهش نرخ بازده است

تضعیف دلار امریکا، نرخ بازدهی پایین تر و نرخ بهره فدرال رزرو انتظارات را کاهش داد و به قدرت طلا دامن زد.

در میان این افزایش، دو عامل کلیدی وجود دارد: ضعیف شدن دلار آمریکا و کاهش نرخ بازدهی خزانه داری آمریکا. کاهش ارزش دلار به پایین‌ترین سطح بیش از دو ماه و نیم اخیر بسیار مهم است، زیرا هزینه طلای دلاری را برای دارندگان ارزهای دیگر کاهش می‌دهد.

 

نمودار روزانه طلا.png
نمودار روزانه طلا

 

در همین حال، نرخ بازدهی خزانه داری نزدیک به پایین ترین حد دو ماه اخیر است که تحت تأثیر تقاضای قوی در حراج اخیر وزارت خزانه داری و گمانه زنی ها در مورد مسیر نرخ بهره فدرال رزرو قرار دارد.

تاثیر و داده های اقتصادی فدرال رزرو

داده های اقتصادی اخیر که نشان دهنده کاهش تورم و تأثیر موثر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در خنک کردن اقتصاد است، خوش بینی بازار را برانگیخته است. این احساسات با انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو ممکن است افزایش نرخ بهره را متوقف کند، تقویت می شود، زیرا دقایق آتی آخرین جلسه آن مشتاقانه منتظر اطلاعاتی در مورد چشم انداز نرخ آن است.

پیش بینی کوتاه مدت

با نگاهی به آینده، بازار تا حد زیادی انتظار دارد که فدرال رزرو در نشست دسامبر خود، وضعیت موجود را در مورد نرخ بهره حفظ کند. با این حال، گمانه زنی های فزاینده ای در مورد کاهش احتمالی نرخ بهره در آینده نزدیک وجود دارد که احتمالاً به افزایش طلا ادامه می دهد.

به طور کلی، پیش‌بینی کوتاه‌مدت قیمت طلا که تحت تأثیر انتظارات کاهش نرخ بهره آمریکا، کاهش ارزش دلار و تنش‌های ژئوپلیتیکی ادامه دارد، صعودی به نظر می‌رسد.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید