Your browser does not support JavaScript!
نماشا

معاملات اونس طلای جهانی با اظهارات پاول تنظیم خواهد شد.

معاملات اونس طلای جهانی با اظهارات پاول تنظیم خواهد شد.

سرمایه گذاران طلا منتظر سخنرانی پاول در مورد نرخ بهره هستند. داده های مشاغل نرم ممکن است سیاست های انقباضی فدرال رزرو را متوقف کند و بر چشم انداز صعودی طلا تأثیر بگذارد.
با پیش بینی اظهارات آتی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو برای روشن کردن مسیر نرخ بهره، روز دوشنبه با افزایش نرخ بازده اوراق قرضه آمریکا، طلای اسپات کاهش یافت. درخشش طلا پس از عبور از آستانه 2000 دلار در هفته گذشته، در اوایل روز با 0.51 درصد کاهش به 1982.65 دلار در هر اونس کاهش یافت. همزمان، قیمت طلای آمریکا با 0.45 درصد کاهش به 1990.10 دلار رسید.

 

طلا.png
نمودار چهارساعته اونس طلا و نرخ بازدهی ده ساله ایالات متحده

 

 

حرکات کوتاه مدت طلا به حرکت نرخ بازدهی 10 ساله خزانه داری ایالات متحده بستگی دارد. افزایش مجدد بازدهی نشان می‌دهد که طلا به زیر سطح حمایت حیاتی 1969.91 دلار سقوط خواهد کرد. پس از پایین‌ترین سطح پنج هفته‌ای، بازدهی 10 ساله به 4.5910 درصد رسید و جذابیت طلا را کاهش داد زیرا بازدهی جذابیت دارایی‌های بدون بازده مانند شمش را کاهش می‌دهد.

داده های بازار کار و حدس و گمان افزایش نرخ بهره

یک گزارش شغلی نرم‌تر از حد انتظار، گمانه‌زنی‌ها مبنی بر توقف افزایش نرخ‌های فدرال رزرو را تسریع کرد و دلار را به پایین‌ترین سطح شش هفته‌ای سوق داد. رشد اشتغال در ماه اکتبر کاهش یافت و دستمزدها ملایم ترین افزایش سالانه را در بیش از دو سال گذشته به ثبت رساندند که نشان از سرد شدن بازار کار دارد. فعالان بازار در حال حاضر با پیش‌بینی کاهش سیاست‌ها تا اواسط سال، احتمال ثابت ماندن نرخ‌ها در دسامبر را بالا می‌بینند.

 

دلار امریکا.png
نمودار چهارساعته دلار امریکا

 

 

سخنرانی های فدرال رزرو و مسیر نرخ های بهره

این هفته مملو از سخنرانی های حداقل 9 مقام فدرال رزرو از جمله رئیس پاول است. با وجود حفظ نرخ بهره در هفته گذشته، فدرال رزرو افزایش های آینده را رد نکرده است. این ابهام استراتژیک، سرمایه گذاران را برای نشانه های قطعی تغییر در سیاست پولی آماده نگه می دارد.

SPDR Gold Trust افزایش اندکی در دارایی ها را گزارش کرد که نشان دهنده روند کوتاه مدت در میان سفته بازان است. تحلیلگران ANZ با اشاره به افزایش ETF، بر وابستگی حیاتی قیمت طلا به تصمیمات نرخ بهره فدرال رزرو تاکید کردند.
چشم انداز کوتاه مدت طلا تا حد زیادی به ارتباطات آتی فدرال رزرو بستگی دارد.

از این رو، در حالی که تمایلات کوتاه مدت به سمت صعودی متمایل می شود، هرگونه حرکاات نزولی میتواند خریداران یادی را وارد بازار کند.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

1 رای (1.0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید