Your browser does not support JavaScript!
نماشا

قیمت طلای جهانی با تنش‌های خاورمیانه، و اظهارات داویش فدرال رزرو افزایش یافت

قیمت طلای جهانی با تنش‌های خاورمیانه، و اظهارات داویش فدرال رزرو افزایش یافت

در بحبوحه تشدید تنش ها در خاورمیانه و دورنمای نامشخص فدرال رزرو، قیمت طلا (XAU/USD) در حال افزایش است.

طلای اسپات و معاملات آتی طلای Comex هر دو افزایش یافتند، که بازتاب شهرت این فلز گرانبها به عنوان پناهگاه امن در طول ناآرامی های ژئوپلیتیکی است. اظهارات اخیر یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، حاکی از تهاجم زمینی به غزه است که به ترس از درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر و افزایش خرید طلا به عنوان پناهگاه امن دامن می‌زند.

عدم اطمینان در مورد سیاست فدرال رزرو

سرمایه گذاران نیز به دقت سیاست های فدرال رزرو را زیر نظر دارند. سخنرانی اخیر رئیس جروم پاول در باشگاه اقتصادی نیویورک نه سیگنال صعودی و نه نزولی واضحی در مورد نرخ بهره ارائه کرد. در حالی که پاول به طور کامل افزایش بیشتر نرخ بهره را رد نکرد، بازار اظهارات او را به عنوان  اقدام فوری داویش تفسیر کرد. این احساس منجر به کاهش انتظارات بازار آتی در افزایش نرخ بهره در نوامبر یا حتی دسامبر شد.

 

Untitled.png

 

پاول علیرغم اذعان به پیشرفت در مهار تورم، همچنان در پیگیری تورم ۲ درصدی بانک مرکزی ثابت قدم است. پاول در اظهارات خود تأکید کرد که اگرچه سرعت تورم کاهش یافته است، اما هنوز برای ادعای پیروزی خیلی زود است. یک سری افزایش نرخ بهره از مارس 2022 توانسته است نرخ معیار را به بالاترین میزان خود در 22 سال اخیر برساند. با این حال، بازار پیش‌بینی می‌کند که فدرال‌رزرو ممکن است به راحتی افزایش نرخ بهره را افزایش دهد.

نرخ های بهره بالاتر معمولاً هزینه فرصت نگهداری دارایی های بدون بازده مانند طلا را افزایش می دهد. لوری لوگان، رئیس فدرال رزرو دالاس، اشاره کرد که بانک مرکزی عجله ای برای تغییر سیاست فعلی خود ندارد، که توسط ابزار CME FedWatch که انتظارات بازار را از فدرال رزرو برای حفظ نرخ های فعلی نشان می دهد، تأیید شد.

چشم انداز کوتاه مدت

با توجه به آب‌های تیره پیرامون سیاست‌های آتی فدرال رزرو و افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی، چشم‌انداز کوتاه‌مدت طلا را میتوانید با عضویت و تهیه اشتراک دریافت نمایید.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید