Your browser does not support JavaScript!
نماشا

رولرکوستر گلد در میان نوسان دلار

رولرکوستر گلد در میان نوسان دلار

طلا (XAU/USD) تحت تاثیر نوسانات دلار آمریکا و نرخ بازده اوراق قرضه قرار گرفته است. بازار با احتیاط حرکت می کند و معامله گران به گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده چشم دوخته اند. این فلز زرد در روز جمعه پس از 9 جلسه کاهش، اندکی افزایش یافت، اما در محدوده روز قبل باقی ماند که نشان دهنده عدم تصمیم قطعی سرمایه گذاران بود.

سیگنال های بازار کار و ترس از افزایش نرخ بهره

روایت بازار کار فشرده یکی از عوامل کلیدی فشار بر طلا بوده است. معامله گران نگران هستند، زیرا داده های قوی نیروی کار احتمالا به فدرال رزرو فرصت می دهد تا نرخ های بهره را بالا نگه دارد. از زمانی که قیمت طلا به بالای 2000 دلار در هر اونس در ماه می رسید،( در پاسخ به نشانه های اقدارمات هاوکیش فدرال رزرو)، تقریبا 12 درصد عقب نشینی کرده است.

 

 

نرخ بازدهی خزانه داری و دلار

در همین حال، شاخص دلار آمریکا برای دومین جلسه کاهش یافت و کمی فضای تنفسی برای طلا فراهم کرد. این در حالی است که معیار بازدهی خزانه داری 10 ساله ایالات متحده از اوج 16 ساله خود عقب نشینی کرده است. با این حال، بعید است که طلا سفری صعودی را آغاز کند، مگر اینکه شواهد قابل‌توجهی مبنی بر کاهش بازدهی خزانه‌داری وجود داشته باشد.

بازار اکنون برای داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی امروزی آماده شده است که پیش‌بینی می‌شود ۱۷۰ هزار شغل اضافه شود. یک عدد قوی تر از حد انتظار می تواند طلا را به زیر 1800 دلار کاهش دهد. همزمان، صندوق سرمایه‌گذاری SPDR Gold Trust در حال ثبت پایین‌ترین میزان دارایی خود از آگوست 2019 است، که نشان می‌دهد احتمالاً رالی‌ها به جای خرید واقعی، ناشی از پوشش فروش هستند.

پیش بینی کوتاه مدت

تا زمانی که داده های شغلی موضع فدرال رزرو را روشن کند، انتظار می رود طلا به طور پیوسته به پایین تر معامله شود. بازار اعتقادی برای حرکت قطعی ندارد.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید